וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בש"ס לא מתנערים מהביקורת על ההמנון: "אנו לא עם חופשי בארצנו"

23.2.2015 / 0:10

לאחר הפרסום בוואלה חדשות, שלפיו נשיא מועצת חכמי התורה כינה את התקווה "שיר מטומטם", מבהיר חבר מועצת החכמים, הרב שמעון בעדני, כי חכם כהן אמר זאת בגלל "האמריקנים והאירופים שמשגעים אותנו". "איפה החופש כשיש לנו צרות מהערבים האלה?"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הבהיר אמש (ראשון) את דבריו של נשיא המועצה, חכם שלום כהן, נגד ההמנון הלאומי, שלפיהם "התקווה זה שיר מטומטם".

בהתייחסו להקלטה שנחשפה בוואלה חדשות, אמר בעדני כי חכם כהן "התכוון לומר ששרים את זה בצורה מטומטמת" והוסיף כי "אדם אומר את המלים ולא מבין מה שהוא מדבר, הוא לא שומע את המלים, כאילו סתם מנגן. מה זה 'עם חופשי בארצנו'? איפה החופש שלנו כשיש לנו צרות מהערבים האלה? צריך להתפלל שנהיה בני חורין".

לקריאה נוספת:
צפו בתיעוד הפיגוע: המחבל דוקר, המאבטח מסתער
כוננות סערה: המבקר צפוי לפרסם את דוח הדיור בימים הקרובים
העתירה נגד V15 נדחתה: "ספק אם היה צריך להגישה"

מנהיגה הרוחני של ש"ס: "התקווה - שיר מטומטם". צילום מסך
"אדם אומר את המלים ולא מבין מה שהוא מדבר". הרב שלום כהן/צילום מסך

בעדני סיפק הסבר מעניין לדבריו של הרב כהן ותהה: "אנחנו עם חופשי? עם ישראל בארץ הזו הוא עם חופשי?". לדבריו, הרב ציין כי הציבור בישראל הוא לא עם חופשי בגלל "הערבים, האמריקאים והאירופים שמשגעים אותנו", ואף ניסה להרחיק את מפלגתו ממוקד הסערה. "אבל לא זה התוכן של ש"ס. ש"ס הקימה 200 תלמודי תורה ברחבי הארץ, מאות שיעורים של 'אל המעיין' ברחבי הארץ, מאות שיעורים במדרשות כדי לקרב נערים. זה התוכן של ש"ס".

שמירה אימבר, בת משפחה של מחבר ההמנון הלאומי, נפתלי הרץ אימבר, אמרה בתגובה לוואלה חדשות: "זה טמטום להגיד דבר כזה. צר לי שהרב המייצג את ש"ס לא הולך בדרכי הרב עובדיה שהיה מורו ורבו".

על האפשרות שהרב כהן יתנצל על אמירתו, היא השיבה: "ואם הוא יתנצל, זה יהיה מכל הלב? באמת ובתמים? באמונה? בחיים לא. אז בשביל מה לדרוש ממנו דבר שלא שווה? שיתנצל בפני הציבור בישראל". עם זאת, אמרה אימבר, "זה שיר שמאד מתאים לתקופתו, ולא בהכרח לתקופתנו שבה אנחנו שואפים שמדינת ישראל תהיה מדינת כל אזרחיה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מפגן כוח של ש"ס

כנס הבחירות בנתיבות, שבו נאמרו הדברים, בלט בשל נוכחות צמרת ההנהגה הרוחנית של ש"ס, חברי מועצת חכמי התורה של התנועה, הרבנים ראובן אלבז ובעדני, וכן השתתפותו של יו"ר המפלגה אריה דרעי. זאת ועוד, מדובר בפעם הראשונה שכל ההנהגה הבכירה התייצבה על במה אחת מאז ההודעה על הקדמת הבכירות.

בש"ס מיהרו לערוך את הכנס בהשתתפות הבכירים, בעיקר בשל העובדה שבשבוע שעבר הרב יורם אברג'ל, אחד מבכירי הרבנים בדרום הארץ שמתגורר בעיר, הודיע כי יתמוך במפלגת "יחד" של ח"כ אלי ישי.

כהן מכהן בתפקידו מאז מותו של הרב עובדיה יוסף. לפני כן שימש כחבר במועצה מאז הקמת ש"ס ב-1984. במקביל, הוא משמש זה עשרות שנים כראש ישיבת פורת יוסף הירושלמית, המזוהה עם ש"ס.

(עדכון ראשון: 21:58)

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully