וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הדרת נשים: הקריה האקדמית אונו ביטלה פאנל בחירות

24.2.2015 / 12:30

אירוע בהשתתפות ח"כים חרדים שהיה אמור להתקיים מחר בוטל על ידי הקמפוס החרדי לאחר שמפלגת "ובזכותן" מחתה. בהקלטה שהגיע לידי וואלה נשמע מנהל הקמפוס מסרב לשלב נשים בפאנל. האזינו

צילום מסך

מנהלי הקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו העדיפו לבטל פאנל בחירות של ח"כים חרדים רק כדי שלא יצטרכו להזמין אליו נשים חרדיות שמתמודדות לכנסת ה-20 או את נציגי המטה החרדי בליכוד, כך עולה מהקלטות שהגיעו לידי וואלה חדשות. הכנס היה אמור להתקיים מחר (רביעי) והיו אמורים להשתתף בו ח"כ יצחק כהן מש"ס, ויעקב אשר ומאיר פרוש מיהדות התורה.

נשים חרדיות בצעד חסר תקדים: "מקימות מפלגה משלנו"

רות קוליאן, יו"ר "ובזכותן", מפלגת נשים חרדיות שמתמודדת לכנסת, שוחחה ביום שישי האחרון עם הרב יחזקאל פוגל, מנהל הקמפוס החרדי, והתעניינה מדוע לא הוזמנה להשתתף בפאנל. "הזמנו רק גברים", השיב לה פוגל והוסיף: "נעשה עוד פאנל לנשים". קוליאן התעקשה כי היא מעוניינת להשתתף בפאנל שייערך מחר, אך פוגל ענה לה: "זה אי אפשר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשוב לי להגיע לפאנל שהוא מול הגברים". יו"ר ובזכותן, רות קוליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השיחה, ניסה מנהל הקמפוס החרדי להסביר לקוליאן כי הסיבה שמונעת ממנו להזמין נשים חרדיות לכנס הגברים ובמקום זאת לקיים כנס נפרד, היא בשל הסיכון שסוגיית "הדרת נשים" שוב תעלה לכותרות. "הסיפור הזה של גברים ונשים בבחירות, זה אישו שעלה לכותרות", אמר לה, "אנחנו לא מעוניניים לעשות מזה אישו בכותרות. אז נעשה כנס לחוד לגברים וכנס לחוד לנשים. אני לא רוצה שיתחילו לספר סיפורים שאלה לא רוצים לשבת עם אישה ואלה כן". בתשובה לשאלתה, איך ייתכן שציפי לבני השתתפה בעבר בכנס מול גברים בקמפוס החרדי, השיב: "זה לא היה נושא שעומד במחלוקת של בחירות ורבנים".

כותרות אחרונות בוואלה בחירות:
בזמן שהדרום בוער: הפוליטיקאים נוהרים לנגב ומבטיחים עתיד ורוד
ישראלים בחו"ל: המנדטים האבודים של הבחירות
מועמדי יחד הגיעו להתנחלות המפונה חומש: "תיבנה מחדש"

בשיחה נוספת נשמע פוגל מזלזל בנשים החרדיות המתמודדות לכנסת: "אמרתי לה, 'את מבינה לבד שמי שיצביע לך זה או שהוא לא חרדי או שהוא לא גבר'". בתגובה לדברים, שיגר "מרכז צדק לנשים" מכתב שבו טען כי "התנהלות הקמפוס החרדי מצטרפת לחסמים הרבים שעומדים בפני אישה חרדית להגיש את מועמדתה לכנסת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"החכי"ם החרדיים כשלו בתפקידם והסכימו בשתיקה לכל העוולות"

מפלגת "ובזכותן – חרדיות עושות שינוי" בירכה על ביטול הפאנל אשר לדבריהן, "עצם קיומו היה מנציח את הרחקת הנשים החרדיות מהזירה הפוליטית עוד ועוד. אנו מאמינות בלב שלם כי לנשים חרדיות יש את הזכות לייצוג ראוי במוקדי קבלת ההחלטות, ולהשפיע על עתידן ועתיד משפחתן, ובזכותן. יש להכיר בכך, כי הח"כים החרדיים כשלו בתפקידם והסכימו בשתיקה לכל העוולות. ועל כן, מפלגת 'ובזכותן' תשמש ככתובת עבור הנושאים הבוערים עבור הנשים החרדיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסיפור הזה של גברים ונשים בבחירות – אנחנו לא מעוניניים לעשות מזה אישו בכותרות". יחזקאל פוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך
"דבריו של הרב משקפים את דעתו הפרטית בלבד ולא את עמדתה של הקריה האקדמית אונו בשום צורה שהיא"

את השיח לייצוג נשים חרדיות בכנסת מובילות בעיקר קבוצה הקוראת לעצמה: "לא נבחרות, לא בוחרות", שלמרות שקריאתן לא חלחלה למיינסטרים החרדי, הן מהוות כוח משמעותי. מפלגת "ובזכותן" הוקמה ללא קשר אליהן, ופועלות בה שלוש נשים חרדיות. נוסף לכך, עד עתה, כלל המפלגות החרדיות מסרבות לשלב ברשימתן נשים. גם מפלגתו של אלי ישי, לה גוון חרדי-דתי לאומי, סירבה לכך. לדברי הנציגים החרדים, הנשים החרדיות עצמן לא מעוניינות בכך ושילובן נוגד לכללי ההלכה.

מהקריה האקדמית אונו נמסר בתגובה: "דבריו של הרב משקפים את דעתו הפרטית בלבד ולא את עמדתה של הקריה האקדמית אונו בשום צורה שהיא. הקריה האקדמית קיימה ומקיימת שלל אירועים וכנסים פוליטיים וציבוריים ומעולם לא נשקלה ולא תישקל אפליה מגדרית או אפליה מכל סוג שהוא. מרגע שנודע להנהלת הקריה על ההתנגדות לשלב נשים בפאנל, הורתה הנהלת הקריה על ביטול הפאנל כולו. הקריה פועלת ותמשיך לפעול לקידום זכות וחופש הביטוי של כל הקהלים, המגזרים והמגדרים הבאים בשעריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully