וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בח"כ זועבי מותקפת בכנס בחירות: "יכול היה להיגמר ברצח"

דנה ירקצי, אמיר תיבון, שבתי בנדט וראובן קסטרו

3.3.2015 / 12:05

פעיל ימין שפך מים על הח"כית במהלך פאנל במרכז האקדמי ברמת גן, ובמקום התפתחה קטטה. לאחר מכן הותקפה יועצת תקשורת ברשימה המשותפת במוט בראשה. החשוד בתקיפה נעצר. לפני האירוע, מרזל כתב בפייסבוק: "זועבי, אני בא אליך"

צילום: צילומי חובבים, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש

אלימות קשה בכנס בחירות בנושא העצמת נשים במכללה: חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הותקפה היום (שלישי) על ידי צעיר במהלך פאנל בחירות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. לפי עדים במקום, תומך של ברוך מרזל שפך מים על חברת הכנסת, ובעקבות זאת התפתחה קטטה על הבמה. החשוד בתקיפה, תושב העיר בן 28, נעצר.

לאחר מכן התפתחה תגרה מחוץ לאולם, במהלכה הותקפה יועצת התקשורת של בל"ד, אמילי מואטי. לפי הדיווחים, היא נפצעה לאחר שפעיל מרזל תקף אותה במוט בראשה. היא פונתה לבית החולים איכילוב שבתל אביב.

"בוא נעשה תחרות מי כועס יותר": כשטילטיל הסיע את חנין זועבי

קודם לכן הפגינו תומכי "ישראל ביתנו" מחוץ למבנה שבו נערך הפאנל, במחאה על השתתפותה של זועבי באירוע. חברת כנסת ממפלגה אחרת, שלא הייתה מעורבת בקטטה אך הייתה עדת ראייה, תיארה את האירוע במילים "מכוער ומגעיל".

חנין זועבי הותקפה בכנס ברמת גן. ראובן קסטרו
"גזעני ומביש". ח"כ זועבי הותקפה/ראובן קסטרו

זועבי מסרה בתגובה: "הרבה פעמים אומרים שנחצו קווים אדומים, היום אכן נחצה קו אדום. מדובר באקדמיה שלא יכולה להגן על חופש דיבור של האורחים שלה, על חופש דיבור של חברת כנסת בכנס שמדבר על פמיניזם ועל זכויות נשים, כשגם שופכים משהו על חברת כנסת".

לדבריה, "מדובר גם בחברת כנסת יהודייה, שולי מועלם, שהרביצה לסטודנטית ערבייה. זו לא רק קבוצה, זו קבוצה שמוגנת ומאובטחת על ידי הקונצנזוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תקיפת ח"כ חנין זועבי במרכז האקדמי למשפט ועסקים בר"ג. מרץ 2015. ראובן קסטרו
תומך של מרזל שפך עליה מים. ח"כ זועבי, היום/ראובן קסטרו

עמיחי זבולוני, דובר המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, מסר בתגובה: "לא מדובר בסטודנט שלנו, אלא בפעילים של ברוך מרזל שהביא איתו והם גרמו להסלמה. גם זועבי הביאה איתה פעילים שלה".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מסר בתגובה: "מערכת הבחירות הנוכחית ממשיכה את גל הגזענות, ההדרה והאלימות שאפיינו את תקופת כהונתה של הממשלה האחרונה. עצוב לראות שאפילו במוסדות אקדמיים כבר אין אפשרות לנהל שיח פתוח ולהציג מגוון של דעות. האלימות נגד חברת הכנסת חנין זועבי וצוותה, מקורה באמירות קשות ומסוכנות של נבחרי ציבור שבמקום לנהוג באחריות, מלהיטים שנאה וכעס בניסיון לקושש קולות בקלפי. הרשימה המשותפת תמשיך לפעול כנגד אלימות ולעידוד שיח שיוויוני ודמוקרטי".

ממפלגת "יחד" נמסר בתגובה: "אנו מגנים ומתנגדים לכל מקרה של שימוש באלימות. כך המפלגה מנחה את כל חבריה ותומכיה. עם זאת, קשה להתעלם מהפרובוקציות של זועבי ומההתנהלות המתסיסה שלה. קשה להבין מה חיפשה בכנס ברמת גן, כאשר התומכים הפוטנציאליים שלה נמצאים בעזה. מכל מקום, הפעולות להרחקתה מהכנסת של חנין זועבי, התומכת בטרור בגלוי, יעשו אך ורק באמצעים חוקיים".

קודם לכן פרסם מרזל סטטוס בפייסבוק ובו קריאה לצאת ולהפגין נגד ח"כ זועבי. "חנין זועבי - אני בדרך אלייך. למרבה הצער והבושה, המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן החליט לתת במה לעוכרת ישראל חנין זועבי, אני ופעילי עוצמה יהודית בדרך לשם למחות נגד הביזיון! דרך בן גוריון 26, רמת גן, עכשיו. מחכה לכם, תושבי האזור. כשאהיה בכנסת - אעשה הכול כדי למחוק לזועבי את החיוך".

לקריאה נוספת:
יעלון במתקפה על בנט: "מי שעושה פוליטיקה ממלחמה - מוקצה"
הכינו את המקלטים: תשדירי תעמולת הבחירות יחלו הערב
נתניהו בוועידת איפא"ק: "חילוקי דעות לא יפגעו בקשר עם ארה"ב"

"הקהל היה מאוד משולהב והניף שלט 'מוות למחבלים'"

עדת ראייה שנכחה בפאנל תיארה את המקרה הקשה. "הפאנל שעסק בענייני מגדר התפוצץ באירוע אלים וגזעני. היה שלט של ליברמן 'עונש מוות למחבלים', והיה קהל משולהב שלא נתן להתחיל את הכנס. לא נתנו לפתוח את הפה. הכנס לא ממש התחיל. כשכן זזו דברים, הלהבות התגברו ואנשים החלו להתקרב לבמה. אחת הסטודנטיות הוציאה צעיף של אש"ף. רק אז המשטרה התחילה לנסות להפריד והתחילה אלימות קשה. זה היה מאוד מאיים נגד זועבי, מאוד מאיים", אמרה.

לדבריה, התקרית מעידה על הרעות החולות בחברה הישראלית. "נוכחתי שוב לדעת שנתניהו לא צריך לעסוק בפצצה האיראנית, אלא בפצצת הגזענות והאלימות שיש בחברה הישראלית. עצוב מאוד שבמוסד אקדמי, שלא מובן מאליו שצריך לאפשר לכל אחד להביע את דעותיו בחופשיות. אני רציתי לדבר על הפוטנציאל הטמון בסטודנטיות לשנות עולם, והחזירו אותנו למציאות שאנחנו חיות בחברה אלימה, מצ'ואיסטית וגזענית", סיפרה.

"אם המשטרה לא הייתה מגיעה, זה היה נגמר ברצח"

"ברוך מרזל הגיע מחוץ למכללה והתחיל להשמיע ביטויים נגד ערבים. זה פשוט בושה. באנו לחיות בדו קיום, הולכים ללמוד פה שלוש וחצי שנים ביחד - וככה מתנהגים"

לירן כפיר, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה שנכח בכנס לאחר שהוציאו את זועבי מהאולם, נתן הסבר לאירוע המביש. "הכנס התפוצץ בגלל פעילים שונים שאינם סטודנטים, בעיקר מישראל ביתנו. הכנס איבד את מטרתו. זה היה כנס בנושא העצמת נשים שהפך לכנס פוליטי מכוער. במרכז האקדמי לומדים סטודנטים ממגזרים שונים, 12% מהם מהמגזר הערבי. כדי לשמר את מרקם החיים הקיים במרכז האקדמי ייעצנו למארגני הכנס לשקול מחדש את הזמנת ח"כ זועבי, כי חששנו שזה ייצור קרע במרקם החיים שיצרנו כאן. מישהי, ככל הנראה סטודנטית, הרימה צעיף ועליו רקום דגל פלסטין וזה מה שפוצץ את הכנס. הבנתי שזועבי לא הספיקה לדבר כמעט, צעקו עליה מיד. אנחנו כאגודה והמכללה מגנים כל סוג של אלימות, במיוחד שמדובר בסטודנטים למשפטים שערך הדמוקרטיה ושלטון החוק מהווה נר לרגליהם".

סטודנט שהיה נוכח במקום סיפר: "זועבי הגיעה וישבה בכנס והתחילו לקלל אותה ולעשות רעש. קראו לה לחזור לעזה, כולל לנו הסטודנטים, ואז מישהי הרימה דגל פלסטין והתחילו לשפוך שתייה ובקבוקים. עזרנו לפנות אותה. ברוך מרזל הגיע מחוץ למכללה והתחיל להשמיע ביטויים נגד ערבים. זה פשוט בושה. באנו לחיות בדו-קיום, הולכים ללמוד פה שלוש וחצי שנים ביחד - וככה מתנהגים. אם המשטרה לא הייתה מגיעה היה קורה פה רצח".

סטודנטית נוספת סיפרה כי מי שהלהיטו את הרוחות הם "אנשים של הבית היהודי וישראל ביתנו, הכי גזענים שיש. היה בלגן והיו קללות, חוסר כבוד, הרביצו והרימו ידיים. עזרנו לזועבי ולכל האנשים שלה לצאת מכאן. נגבנו לה את הפנים והמים, וגם הצלנו את הבחורה עם דגל פלסטין".

השתתפו בהכנת הידיעה: רויטל בלומנפלד ומור שמעוני

תקיפת ח"כ חנין זועבי במרכז האקדמי למשפט ועסקים בר"ג. מרץ 2015. ראובן קסטרו
הפאנל במרכז האקדמי ברמת גן/ראובן קסטרו
תקיפת ח"כ חנין זועבי במרכז האקדמי למשפט ועסקים בר"ג. מרץ 2015. ראובן קסטרו
זועבי לאחר התקיפה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully