וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: לבחון אם דברי מרזל אחרי תקיפת זועבי מהווים עבירה

3.3.2015 / 16:03

היועץ המשפטי לממשלה הורה לפרקליטות לבדוק אם דברי העידוד שכתב פעיל הימין בפייסבוק בעקבות תקיפתה של חברת הכנסת בכנס בחירות הם בבחינת עבירה פלילית. מרזל: "וינשטיין חייב להפסיק את המדיניות המפלה כלפי הימין"

עריכה: יאיר דניאל

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה בצהריים (שלישי) לפרקליטות לבחון את התבטאויותיו של פעיל הימין ברוך מרזל בעקבות תקיפתה של חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת בכנס בחירות הבוקר. וינשטיין ביקש גם לקבל עדכונים על הטיפול בנושא.

מרזל, מועמד במקום הרביעי ברשימת "יחד" של חבר הכנסת אלי ישי, הגיב בזעם להודעת היועמ"ש. "לא שמעתי את וינשטיין מגיב במהירות כה רבה נוכח התבטאויות של זועבי, (אחמד) טיבי ו(ג'מאל) זאחלקה", אמר. "חברי הכנסת הללו הסיתו עשרות פעמים נגד המדינה, נגד צה"ל ומעולם לא שמענו את וינשטיין מורה לבחון דבריהם תוך דקות ספורות, גם במקרים בהם קראו להפעיל אלימות קשה במיוחד. וינשטיין חייב לשמור על איזון ולהפסיק את המדיניות המפלה נגד הימין". יש לציין כי בניגוד לדבריו של מרזל, התבטאויותיה של זועבי נבחנות בפרקליטות. לגבי חלקן טרם התקבלה החלטה, ועל חלקן היא זומנה לשימוע שלפני העמדה לדין.

עוד על תקיפת ח"כ זועבי:
צפו בח"כ זועבי מותקפת בכנס בחירות: "יכול היה להיגמר ברצח"
מרזל לתומכיו אחרי תקיפת זועבי: "הבטחנו וקיימנו"
"צעקו לעברי 'שיאנסו אותך ערבים', ולפתע הרגשתי חבטה בראש"

תקיפת ח"כ חנין זועבי במרכז האקדמי למשפט ועסקים בר"ג. מרץ 2015. ראובן קסטרו
ח"כ זועבי רגעים לאחר התקיפה/ראובן קסטרו

ח"כ זועבי הותקפה היום על ידי צעיר במהלך פאנל בחירות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. לפי עדים במקום, תומך של מרזל שפך עליה מים, ובעקבות זאת התפתחה קטטה על הבמה. החשוד בתקיפה, תושב העיר בן 28, נעצר. לאחר מכן, התפתחה תגרה מחוץ לאולם, במהלכה הותקפה יועצת התקשורת של בל"ד, אמילי מואטי. לפי דיווחים של עדי ראיה, היא נפצעה לאחר שפעיל של מרזל תקף אותה במוט בראשה. היא פונתה לבית החולים איכילוב שבתל אביב. ח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני, שלטענתה הותקפה גם כן על ידי אחד הפעילים, הגישה תלונה במשטרה.

בהתייחסותו לתקיפה כתב מרזל, שקודם לכן ביקש מתומכיו להגיע למקום, "ולמחוק לה את החיוך": "הבטחנו - וקיימנו! חנין זועבי הוזמנה היום להרצות במרכז האקדמי ברמת גן, וכפי שאמרתי בבוקר שאעשה הכול כדי לא לתת לה לדבר - אכן קרה". בפוסט בפייסבוק הוסיף: "פעילי עוצמה יהודית היקרים, יחד עם הסטודנטים שהשפיות במדינת ישראל יקרה להם - פוצצו את הכנס וחנין זועבי הורדה בכח על ידי כוחות הביטחון מהבמה. קץ בקלפי - כי חייבים למחוק לה את החיוך!".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ברוך מרזל ופעילי ארגון להב" במרכז האקדמי למשפט ועסקים, ר"ג. מרץ 2015. ראובן קסטרו
ברוך מרזל מחוץ לאולם שבו נערך הכנס, היום/ראובן קסטרו

התבטאויותיו של מרזל צפויות להיבחן מיידית, שכן בפרקליטות המדינה ובמשטרה הוקמו צוותים לצורך טיפול מהיר בעבירות הקשורות במערכת הבחירות. בראש צוות הפרקליטות יעמוד המשנה לפרקליט המדינה בתחום הפלילי, אלי אברבנאל. הצוות ירכז את טיפול מערכת אכיפת החוק בתלונות ואירועים המתרחשים על רקע הבחירות לכנסת, הן בכל הקשור לחקירות והן בכל הקשור לשלב החלטות התביעה בדבר העמדה לדין של מי מהמעורבים.

מטרת הקמת הצוותים היא יצירה של אכיפה אפקטיבית והרתעה בזמן אמת. תפקידה של הפרקליטות, מעבר לטיפול בעבירות שבסמכותה, הוא להוות גורם מייעץ בכל עניין המעורר רגישות בשלב החקירה או בשלב ההעמדה לדין. בהתאם לכך, סוכם כי המשטרה תיוועץ בפרקליטות בכל נושא המעורר התלבטות או רגישות בכלל, ובנושאים הנוגעים לחופש הביטוי בפרט. במסגרת זו, תעביר המשטרה דיווחים מעת לעת על התלונות שנאספו בקשר לבחירות. זאת, על מנת שניתן יהיה להתרשם מהתופעות העברייניות הקיימות, ובמידת הצורך לתאם עמדות בדבר דרכי טיפול בהן עוד בשלבים המוקדמים.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
זו אינה הפעם הראשונה שהוא יוצא נגד מרזל. וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

זו אינה הפעם הראשונה שוינשטיין פועל נגד מרזל. לפני כחודש, לאחר שמרזל סירב ללחוץ את ידו של יו"ר ועדת הבחירות סלים ג'ובראן, מתח וינשטיין ביקורת תקיפה על מרזל ואמר: "זוהי עת לשילוב ידיים של כל הכוחות הטובים בחברה הישראלית החרדים לדמותה של המדינה ומעוניינים למנוע ממנה לשקוע בביצת הגזענות העכורה. לא די בגינוי או זעזוע. לעמידה מהצד מול קריאות שנשמעות שוליות הזויות וקיצוניות יש מחיר חברתי קשה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully