וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם סטודנטים: ניצחון מוחץ למחנה הציוני - 41 מנדטים

שבוע לפני הבחירות נערך במכללות ובאוניברסיטאות מדגם בהשתתפות יותר מ-15 אלף סטודנטים, ממנו עולה כי הליכוד עם 10 מנדטים בלבד. מרצ שנייה עם 19 מנדטים, הבית היהודי עם 17 ולפיד עם 15. כחלון עם 6 מנדטים בלבד, אחד יותר מעלה ירוק

מדגם בחירות 2015 באוניברסיטת תל אביב. יותם רונן
ברחבת הקמפוסים הוצבו קלפיות וכן ניתנה האפשרות לבחור בקלפיות וירטואליות. אוניברסיטת תל אביב, היום/יותם רונן

שבוע לפני הבחירות מנסים הסטודנטים בארץ לנבא את תוצאות האמת: לפי מדגם ארצי שנערך הבוקר (שלישי) בקרב 15 אלף סטודנטים, המחנה הציוני מנצחת בענק עם 41 מנדטים. הליכוד זוכה ל-10 מנדטים בלבד.

עוד עולה מהמדגם כי המפלגה השנייה בגודלה היא מרצ עם 19 מנדטים, ואחריה הבית היהודי עם 17. יש עתיד רביעית עם 15 מנדטים. הרשימה המשותפת זוכה לשבעה מנדטים - שתיים יותר מעלה ירוק, שזוכה לחמישה מנדטים.

המדגם נערך על ידי התאחדות הסטודנטים והאוניברסיטאות והמכללות גדולות בארץ, כשהוא מכיל שתי שאלות בלבד - עבור מי יצביעו בבחירות הקרובות ואיזה נושא לדעתם צריך להיות במרכז מערכת הבחירות הנוכחית. ברחבת הקמפוסים המשתתפים במדגם הוצבו קלפיות וכן ניתנה האפשרות לבחור באמצעות קלפיות וירטואליות על ידי תוכנה מאובטחת כדי לשמור על טוהר המדגם.

מרכזים אקדמיים רבים השתתפו במדגם, ובהם אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, מכללת ספיר, המכללה למנהל, סמינר הקיבוצים, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית, המרכז הבינתחומי, מכללת שנקר, המרכז האקדמי רופין, בצלאל, מכללת אורנים, מכללת אוהלו, מכללת עמק יזרעאל, המכללה האקדמית הדסה, המרכז האקדמי פרס, הקריה האקדמית אונו, מכון לב והמרכז ללימודים אקדמיים.

מדגם בחירות 2015 באוניברסיטת תל אביב. יותם רונן
"כחלון מאד הרשים אותי והסכמתי עם מה שהוא אמר". סטודנטים בתל אביב, היום/יותם רונן

מדשאות הקמפוס באוניברסיטת תל אביב התמלאו במהלך היום בנציגי המפלגות השונות, שהתרוצצו בין הסטודנטים בניסיון אחרון לשכנע אותם לעבור לצד שלהם. אבישי, פעיל במטה הצעירים של כולנו, עצר להסביר לעומר פולנסקי, סטודנט לביולוגיה באוניברסיטה ותומך המחנה הציוני, מדוע משה כחלון הוא התשובה בשבילו. "אין איש ציבור אחד שאמר 'אני רוצה ללכת לאוצר' כמו כחלון", הסביר אבישי. "יאיר לפיד אמר 'אני הפראייר היחיד שהלך לאוצר', ככה הוא רואה את זה, הגישה היא כל הזמן אכלו לי שתו לי".

פולנסקי תומך במנואל טרכטנברג לתפקיד שר האוצר. "הוא יודע כלכלה הכי טוב, אני סומך על טרכטנברג ומכיר את יכולותיו כיוון שהוא לימד את אבא שלי ואת אחותי", אמר. לדעתו, "צריך פחות פוליטיקאים ויותר אנשי מקצוע בפוליטיקה". פולנסקי הודה כי הוא נעצר ליד הדוכן של כולנו לא רק בשל הפן הכלכלי שמעניין אותו בבחירות, אלא גם בגלל הופעתו של כחלון בתכנית הסאטירה "גב האומה".

"אני חייב להודות שהוא מאוד הרשים אותי והסכמתי עם מה שהוא אמר, אבל המחנה הציוני מייצג עמדות נוספות מלבד הפן הכלכלי ולכן אתן להם את הקול שלי", סיכם פולנסקי את בחירתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מדגם בחירות 2015 באוניברסיטת תל אביב. יותם רונן
אוניברסיטת תל אביב, היום/יותם רונן

פעילי יש עתיד הסתובבו אף הם בשטח הקמפוס ונתקלו בשאלות בנושאים שונים, שלאו דווקא מכוונות לעומד בראש המפלגה. "זה לא לעניין שבגללכם יסגרו בסוף השנה את רשות השידור", הטיח אליהו עמוס, סטודנט למזרח התיכון ואסלאם, בארז עוז, פעיל מטה הצעירים של יש עתיד. "וועדת אלהרר גורמת לכך שעובדי רשות השידור יפוטרו. אלו עובדים וותיקים ומעולים, יש להם ילדים משכנתא", ציין עמוס והכריז כי הוא יבחר במפלגתו של משה כחלון. עוז השיב לו: "יהיו מפוטרים על מנת לייעל את הערוץ. הערוץ עבר פוליטיזציה כל השנים וצריך לעשות ראורגניזציה". באשר להכרזתו של עמוס על בחירתו העתידית בכחלון שאל אותו עוז: "מה כחלון עשה כשר רווחה? הוא לא דאג לקשישים בישראל התנגד להעלאת הקצבאות. רפורמת התקשורת חשובה אבל כשר רווחה הוא לא עשה כלום".

עדי פועה, סטודנטית לחינוך בתואר שני באוניברסיטת תל אביב, הגיעה לבחור בקלפיות שהוצבו בשטח. "אני אבחר במפלגת העבודה כי אני רוצה יום אחד לקנות פה דירה", היא אומרת. "למרות שגם כחלון מדבר על דיור בר השגה, הוא היאיר לפיד של הבחירות הקודמות - טרנד".

בבחירות הקודמות הצביעה פועה למרצ, אך השנה היא נוטה יותר לכיוון מרכז. "אני מאוד מזדהה עם הגישה החברתית של מרצ למשל בעניין נישואים חד-מיניים, אבל בקטע המדיני יש בהם משהו מרתיע וקיצוני מדי. עכשיו עם 'הסכם העודפים' הכול נפל מבחינתי. הפרטנר המדובר, הרשימה הערבית, לא בטוח שהוא פרטנר בכלל. אני מצביעה למפלגה שתהיה מספיק חזקה לתת קונטרה לביבי", הסבירה.

ינון מגל במדגם בחירות 2015 באוניברסיטת תל אביב. יותם רונן
"בנט בעד שיוון זכויות מלא אבל לא נניף את דגל הנישואים החד מיניים". ינון מגל/יותם רונן

בין פעילי המטות ניתן היה להבחין גם בנציגי מפלגות שונות. בין הסטודנטים הסתובבו ציפי לבני (המחנה הציוני), תמר זנדברג (מרצ) וינון מגל (הבית היהודי) וניסו לקושש קולות. לעתים הם גם נקלעו לוויכוחים. "בנט נורא ליברלי", אמר ינון מגל במהלך דיון סוער עם אישה שעברה במקום. "זה שאת חושבת שאנחנו רוצים מדינת הלכה זאת שטיפת מוח שעברת". האישה השיבה לו: "מה בנט רוצה? אחי חוזר בתשובה 32 שנים, הדעות שלי לא קדומות. אני יותר ישראלית מיהודייה, ואני לא מוכנה לוותר על התרבות שלי. אני לא פחות טובה משומרי השבת".

מגל חזר והדגיש כי דעותיו ליברליות. "יש לי חברים טובים הומוסקסואלים. בנט אמר שהוא בעד שוויון זכויות מלא, אבל לא נניף את דגל הנישואים החד-מיניים. את מלאה בדעות קדומות, הסתכלת על נציג שלנו ואמרת הנה הוא חובש כיפה. מה זה פסול ללכת עם כיפה?", שאל.

זנדברג חילקה עלונים, וכשנתקלה בסטודנטים שמתלבטים בין המחנה הציוני ויש עתיד, אמרה נחרצות כי שרי החינוך הכי טובים בהיסטוריה היו ממרצ. "אם זאת ההתלבטות שלכם, אז תצביעו לבוז'י, כי להצביע לו זה לאפשר גם למרצ להיות בממשלה", הוסיף.

מדגם בחירות 2015 באוניברסיטת תל אביב. יותם רונן
נציגי הרשימה המשותפת העידו על תמיכה רבה/יותם רונן

במדשאות הקמפוס ניתן היה להבחין בהיעדרותם של נציגי המפלגות החרדיות. נציגים מטעם ש"ס של דרעי או יחד של אלי ישי לא נכחו במקום.

נציגי הרשימה המשותפת העידו על תמיכה רבה, לדבריהם, כיוון שבאוניברסיטת תל אביב לומדים הרבה סטודנטים ערבים, וכן הרבה סטודנטים רבים שבוחרים בשמאל. אולי זאת הסיבה לכך שהמפלגה השולטת כיום המדינה פחות בלטה בשטח. דוכנם של פעילי הליכוד התנהל בעצלתיים וזכה למעט מאוד מתעניינים, למעט דו שיח מתלהם שהתפתח בין עובד באוניברסיטה לבין פעיל הליכוד.

"אני חי פה ואתה לא עושה לי טובה שאני חי פה", אמר טארק מוגרבי, תושב רמלה. "אתם מכניסים לאנשים לראש שאנחנו יום אחד מחליטים להתאבד, אבל בנאדם שאין לו מה לאכול ומה להפסיד הוא הכי מסוכן. אתם צריכים לתת לו אפשרויות".

נציג מטה הצעירים בליכוד, יפים ורשבסקי, השיב לו: "המחבל הדוקר האחרון עבד בישראל והיה לו אוכל. הם אומרים 'אנחנו עשינו את זה בגלל שאל אקצה בסכנה', הם עוברים שטיפת מוח. ברגע שתצא מפלגה ערבית שתגנה פיגועים יהיה דיבור שונה".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully