וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד מרזל סמוך לבחירות: המשטרה תבחן את העיתוי

בעקבות חשיפת וואלה חדשות, כי כתב אישום נגד פעיל הימין הקיצוני הוגש כשבוע לפני הבחירות, במשטרה הבהירו כי ההליך נעשה "בתום לב". מרזל, שנאשם בתקיפת פלסטיני ב-2013, מועמד לכנסת מטעם מפלגת יחד. צפו בתיעוד התקיפה

מערכת וואלה!

כתב האישום החמור נגד פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, שנחשף היום בוואלה חדשות, הוגש בתום לב אולם עיתוי הגשתו ייבדק - כך אמרו היום (רביעי) במשטרה. "כתב האישום הוגש משיקולים עניינים ומקצועיים", נמסר, אך במשטרה לא מקלים ראש בכך שהאישום נגד מרזל, בגין תקיפת פלסטיני בשנת 2013, הוגש פחות משבוע לפני פתיחת הקלפיות, כשמרזל ממוקם במקום הרביעי ברשימת "יחד" לכנסת ה-20.

לפני יומיים הגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז ש"י את כתב האישום נגד מרזל לבית משפט השלום בירושלים. במשטרה מדגישים כי כתב האישום הוגש על בסיס תשתית ראייתית שגובשה, ובתום הליך חקירה מקצועי שכלל השלמות שנדרשו ובוצעו לאחרונה. עם זאת, באשר לעיתוי הגשת האישום, הדגישו כי "הנושא ייבחן ויופקו הלקחים במידת הצורך".

עוד בנושא:
פרסום ראשון: 6 ימים לבחירות - אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה
מרזל לתומכיו אחרי תקיפת זועבי: "הבטחנו וקיימנו"

ברוך מרזל בחוג בית, רחובות מרץ 2015. ראובן קסטרו
במשטרה יבחנו את עיתוי הגשת כתב האישום נגדו, בגין תקיפה לפני שנתיים. מרזל/ראובן קסטרו

לפי כתב האישום, ב-8 בפברואר באותה שנה, בשעות הערב, ישב עיסא עמרו בביתו שבחברון ושתה תה יחד עם תושבים נוספים. בשלב מסוים עבר מרזל סמוך לחצר ביתו יחד עם כמה אנשים נוספים, בדרכם לתפילה במערת המכפלה. מסיבה שאינה ידועה, נטען, נכנס מרזל לביתו של עיסא, על אף שהאחרון אמר לפעיל הימין ולחבריו לעזוב את המקום.

בתגובה, כך לפי כתב האישום, החל מרזל להכות את עיסא במכות אגרוף בפניו. עיסא דחף אותו מחוץ לחצר הבית והחל לצעוק "חייל, חייל". למקום הגיע חייל צה"ל בשם אייל טיבי. בעוד טיבי עומד חוצץ בין מרזל לבין עיסא ואחרים, בעט שוב מרזל ברגלו של עיסא. כשהתרחק החייל במעט ממרזל, בעט פעיל הימים בחוזקה שוב ברגלו של עיסא.

"כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו לעיסא סימנים אדומים ברגליו" נכתב. "במעשיו המתוארים לעיל, נכנס הנאשם לנכס כדי לעבור עבירה פלילית, תקף את עיסא שלא כדין וגרם לו חבלות של ממש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מרזל על העיתוי: "התנכלות לאנשי ימין"

כתב האישום נגד מרזל הוגש בעקבות ערער שהוגש על ידי ארגון זכויות האדם "יש דין", זאת לאחר שהתיק נסגר תחילה מחוסר ראיות ביולי 2013. עם זאת, במסגרת הערער טענו באות כוחו של עיסא כי ישנן ראיות מספקות - לרבות סרטון שמתעד את התקיפה, שנחשף כאן לראשונה. בנוסף, שני עדים שהיו נוכחים באירוע העידו במשטרה ועדויותיהם נמצאו עקביות ותואמות. לאור ראיות אלה, דרשו ב"יש דין" לחזור ולפתוח את תיק החקירה, מה שהוביל להגשת כתב האישום.

מרזל עצמו התייחס גם הוא למועד הגשת כתב האישום, ואמר בתגובה כי "העיתוי שבה בוחרת המשטרה לכתב האישום הזה הוא עיתוי מדהים, שמוכיח את הטענות שלנו שמדובר במשטרה פוליטית שמחפשת, לרדוף ולהתנכל לאנשי ימין. יש גורמים שיעשו הכול כדי לפגוע בכניסתי לכנסת, אבל על אפם וחמתם ב-18 לחודש אני אהיה חבר כנסת ואפעל למען עם ישראל וארץ ישראל. מדהים שבעניין חנין זועבי טרם הוגשו כתבי אישום על כל המעשים החמורים שלה, ומצד שני, בקשר אליי היד קלה על ההדק".

בן גביר ליועמ"ש: "ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות"

בעקבות הפרסום, שיגר עורך דינו של מרזל, פעיל הימין איתמר בן גביר, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. "כפי שידוע לך, מרשי מתמודד בבחירות לכנסת ה-20 מטעם מפלגת יחד", כתב בן גביר. "כתב האישום עוסק באירוע ישן מלפני שנתיים שבו אנרכיסט עבריין התלונן נגד מרשי. תמוה בעיני שיקול הדעת להגיש כתב אישום כזה כאשר ברור לכם שרוב הסיכויים שבית המשפט יזכה את מרשי ויפסוק לטובתו פיצויים במסגרת סעיף 80 לחוק העונשין".

ברוך מרזל מלווה באיתמר בן גביר, מגיע באיחור לדיון בבית המשפט העליון לדיון בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותו, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"מדוע לא המתינו?". בן גביר לצד מרזל/נועם מושקוביץ

"אלא שהתמיהה העיקרית היא על עצם העיתוי בהגשת כתב האישום", הוסיף בן גביר. "ידוע לי שכעניין שבמדיניות, הנכם מקבלים החלטות בנושאים כגון דא רק לאחר הבחירות כדי שלא תהיה אפילו מראית עין של התערבות פוליטית. אלא שבמקרה דנן, הוגש כתב האישום ואף הודלף על ידכם לאמצעי התקשורת. אנחנו רואים בכך משום התערבות בוטה ואף ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות".

הוא תהה: "מדוע לא המתינו? האם מדובר בכתב אישום כה דחוף שאי אפשר היה לחכות עד אחרי הבחירות? ואם התשובה לכך חיובית, מדוע לא הוגש כתב אישום זה כבר מלפני שנה, שנה וחצי? מי שהחליט על העיתוי, עשה זאת, לטעמנו, בנסיבות תמוהות ביותר, וכאשר על הפרק בחירתו של מרשי. היה על אותו גורם (שעד לרגע זה אינני יודע מי הוא ואף את כתב האישום ראינו רק דרך התקשורת - דבר חמור כשלעצמו) להמתין עם פרסום ההחלטה עד לאחר הבחירות".

  • עוד באותו נושא:
  • ברוך מרזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully