וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרי חדשות 2 ו-10: המחנה הציוני מוביל בארבעה מנדטים

על פי הסקרים של ערוצי הטלוויזיה, הפער בין שתי המפלגות המובילות הולך ומתרחב. בחדשות 10 חוזים 24 מנדטים למחנה הציוני לעומת 20 לליכוד, ואילו בחדשות 2 זכה המחנה הציוני ב-26 מנדטים. אחריהם הרשימה המשותפת ויש עתיד

צילום: ניב אהרונסון עריכה: ניב פוקס

(מאמצים אחרונים: יעלון ולבני סיירו בשוק בצלאל בתל אביב)

ארבעה ימים לפני הבחירות, הסקרים שפורסמו אתמול (שישי) בערוצי הטלוויזיה מצביעים על התרחבות הפער בין המחנה הציוני לליכוד. בסקר "חדשות 10", המחנה הציוני מוביל עם 24 מנדטים, ואילו לליכוד צפויים 20 מנדטים בלבד. בסקר הקודם, מפלני כשבוע וחצי, שתי הרשימות היו בשוויון עם 23 מנדטים לכל אחת. הרשימה המשותפת במקום השלישי עם 13 מנדטים, ואחריה הבית היהודי ויש עתיד עם 12 מנדטים כל אחת.

לכל הסקרים של כל כלי התקשורת

בהמשך הרשימה, כולנו בראשותו של משה כחלון זוכה לעשרה מנדטים, ש"ס ויהדות התורה זוכות לשבעה מנדטים כל אחת, ומרצ, ישראל ביתנו ויחד בראשות אלי ישי, זוכות כל אחת לחמישה מנדטים.

בשאלה מי המועמד המועדף לראשות הממשלה, בנימין נתניהו זכה ל-43% תמיכה, ואילו יצחק הרצוג רק ל-35% תמיכה. 74% מהנשאלים הצהירו כי הם בטוחים שיגיעו להצביע ביום הבחירות, ורק 5% הצהירו שלא יעשו זאת בכל מקרה.

בחירות 2015 - כל הכותרות:
כחלון במתקפה על בנט: "קשקשן, נער גבעות תמהוני"
ברוך מרזל הופך את עורו בדרך אל הכנסת
דווקא אחרי לכתו, הרב עובדיה נוכח בבחירות יותר מאי פעם

בנימין נתניהו    יצחק הרצוג     הליכוד    המחנה הציוני     בחירות 2015. אבי כהן
הפער הולך ומתרחב. הרצוג ונתניהו/אבי כהן

סקר "חדשות 2" הציג נתונים דומים, עם פער של ארבעה מנדטים לטובת המחנה הציוני. על פי הסקר, 26 מנדטים הולכים לטובת הרשימה בהנהגת הרצוג ולבני, ו-22 מנדטים לטובת הליכוד בראשות נתניהו.

גם הסקר הזה צופה 13 מנדטים לרשימה המשותפת, ואחריה יש עתיד עם 12 מנדטים. הבית היהודי זוכה רק ל-11 מנדטים בסקר זה, כולנו לשמונה מנדטים, ש"ס לשבעה, יהדות התורה לשישה, ומרצ לחמישה מנדטים. ישראל ביתנו זוכה אף היא לחמישה מנדטים, אולם היא קרובה מאוד לאחוז החסימה, ומנגד, מפלגת יחד מתחזקת בהשוואה לסקר הקודם, וזוכה בחמישה מנדטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות סקר וואלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פורסם סקר TNS טלסקר, שנערך עבור וואלה חדשות, וממנו עלה כי אילו נערכו הבחירות היום, היה המחנה הציוני מקבל 25 מנדטים ואילו מפלגת השלטון 23 בלבד. זאת, בהשוואה לסקר מהשבוע שעבר שהצביע על שוויון של 24 מנדטים בין שתי המפלגות.

התמונה המשתקפת מהסקר הזה היא של חוסר הכרעה ברורה: להרצוג יש יותר מנדטים, אבל לנתניהו יהיו ככל הנראה יותר ממליצים. על פי הסקר, צפויים 44 חברי הליכוד, הבית היהודי, ש"ס ויחד - ללא ברוך מרזל, שככל הנראה לא ימליץ על איש מהמועמדים, לתמוך במועמדותו של ראש הממשלה המכהן. להרצוג, מנגד, צפויה לפי סקר זה תמיכתם של 41 חברי המחנה הציוני, מרצ ויש עתיד. לאור העובדה שלא ברור אם יהדות התורה תתמוך בנתניהו, ומנגד אם הרשימה המשותפת תמליץ על הרצוג, וכאשר משה כחלון ואביגדור ליברמן לא מוכנים להמליץ בשלב זה על איש מהמועמדים, לנשיא ריבלין מחכה כאב ראש לא פשוט.

עוד על פי הסקר, הרשימה המשותפת זוכה ל-12 מנדטים, כמו גם יש עתיד, הבית היהודי זוכה ל-11 מנדטים, ואחריו כולנו עם תשעה מנדטים. ש"ס ויהדות התורה זוכות שתיהן לשבעה מנדטים כל אחת, אחריהן ישראל ביתנו עם שישה מנדטים, ואת הרשימה סוגרות יחד של אלי ישי ומרצ עם ארבעה מנדטים כל אחת.

(עדכון ראשון: 20:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully