וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון: לאן יכוונו הרצוג ונתניהו את החצים בימים שנותרו?

14.3.2015 / 19:03

לקראת פתיחת הקלפיות, שתי המפלגות הגדולות בסקרים מנסות לחדד את המסרים. ח"כ בליכוד: "אם הפער לא ייסגר, יש סכנה שהרצוג ירכיב את הממשלה". במחנה הציוני לא יתקפו את מרצ מחשש שלא יעברו את אחוז החסימה

צילום: עומר מירון ומור שאולי

(נתניהו לוואלה: "יש סכנה למהפך, אחדות לא תחזיק לרגע")

פחות משלושה ימים לפני פתיחת הקלפיות, בשתי המפלגות הגדולות מנסים לחדד את המסרים. גם בליכוד וגם במחנה הציוני מתכוונים להשליך את החצים בזמן שנותר עד הבחירות אל עבר המפלגות הקטנות, ויקראו לציבור להכריע בין בנימין נתניהו ובין יצחק הרצוג. זאת, על רקע הסקרים שמהם עולה כי שתיהן יתקשו להרכיב קואליציה.

בליכוד ימקדו את הביקורת ביו"ר כולנו משה כחלון וביו"ר יש עתיד לפיד. הם יטענו כי גם מצביעי ליכוד שהתאכזבו מנתניהו בתחום הכלכלי, חייבים להצביע למפלגה כדי למנוע מצב שבו הרכבת הקואליציה לא תהיה בידיהם. "כחלון יכול ללכת עם שני הגושים, וננסה לחדד את זה שעל אף שכחלון הוא איש ימין, הוא יכול ללכת גם עם השמאל", אמרו גורמים במטה המפלגה.

ראיון עם בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"אין פריבילגיה למצביע ימין לא להגיע לקלפי". נתניהו/ראובן קסטרו

לדבריהם, "המסר המרכזי הוא שאין פריבילגיה למצביע ימין לא להגיע לקלפי, ולא להצביע למפלגה שאינה ליכוד". במפלגה הבהירו עוד כי נתניהו טרם החליט אם להגיע לנאום בעצרת הימין, שתיערך מחר בערב בכיכר רבין בתל אביב.

חבר כנסת במפלגה אמר הערב לוואלה חדשות: "מי שרוצה ממשלת שמאל, אין לנו השפעה עליו. עם זאת, מי שרוצה ממשלת ימין, צריך להבין שאסור לו להצביע למפלגות שלא מתחייבות לשבת בממשלת ימין כי אם הפער לא ייסגר יש סכנה שהרצוג ירכיב את הממשלה".

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי ליבני במסיבת עיתונאים בה הציגו את המצע של המחנה הציוני. מרץ 2015. ראובן קסטרו
לא יתקפו את מרצ. הרצוג ולבני/ראובן קסטרו

במחנה הציוני, מנגד, מתכוונים להמשיך ולהתמקד בקולות של מפלגת יש עתיד. המפלגה פרסמה הערב סרטון נוסף עם המסר: "הצבעת יאיר, קיבלת ביבי, לא חוזרים על הטעות של 2013". בסרטון נראה אדם מגיע לקלפי ובוחר בפתח הצבעה של "יש עתיד", אשר אליו נדבק גם פתק "מחל" - הפתק של הליכוד. עם זאת, במפלגה יימנעו מלתקוף את מרצ, מחשש שזו לא תעבור את אחוז החסימה.

לפניות לכתב – omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully