וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: קולות הרב אוירבך יתחלקו בין ש"ס ויחד

16.3.2015 / 18:39

ראש "הפלג הירושלמי" בציבור החרדי-ליטאי הבהיר היום כי לא יתמוך באף מפלגה וכי אף לא ייצא להצביע מחר. בעצרת שקיימו אמש אנשי הקבוצה נקרא שלא להצביע ליהדות התורה, לפיכך קולותיהם של מי שכן יצאו להצביע – יתחלקו בין דרעי לישי

יח"צ - חד פעמי

לאחר ציפייה להחלטת הרב שמואל אוירבך, למי תהיה נתונה תמיכת "הפלג הירושלמי" בציבור החרדי-ליטאי שבראשותו, החליט הרב שלא לתמוך באף מפלגה והרב עצמו לא ייצא להצביע מחר.

עוד על הנושא בוואלה בחירות:
מפגן היסטורי: רבבת חרדים-ליטאים אמרו "לא" ליהדות התורה
פלג חרדי קיצוני במגעים עם נתניהו לביטול חוק הגיוס
הקול או כלום: יהדות התורה במפגן כוח שכולו מלחמת קיום

לפיכך ש"ס ויחד לא תקבלנה את התמיכה הרשמית של הקבוצה המוערכת במנדט שלם. עם זאת, רבים מהקולות יתחלקו בין שתי המפלגות החרדיות: ש"ס ויחד של אלי ישי.

הרב אוירבך באולם ארנה, ירושלים. מרץ 2015. ראובן קסטרו
שמואל אוירבך בארנה בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו

החלטתו של הרב לא להצביע תביא לכך שתהיה קבוצה מאנשיו שלא תפקוד מחר את הקלפיות. בעצרת אמש עלתה הנחיה שלא להצביע ליהדות התורה: "מי שמצביע ליהדות התורה כמסייע לידי עוברי עבירה", נאמר בכינוס.

בהודעה רשמית שהתפרסמה היום בשמו של הרב אוירבך נכתב: "בעקבות גל שמועות ופרסומים חסרי בסיס, הורה היום רבינו ראש הישיבה שליט"א לפרסם, כי כל השמועות על הנחיה להצביע למפלגה כלשהיא, אין להן כל שחר. אין כל הוראה או המלצה להצביע בבחירות לאף מפלגה שבעולם ואין כוונה לפרסם הנחיה כזו בבחירות הללו, וכל הפרסומים שהיו או שיהיו בענין זה – בשקר יסודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully