וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלג חרדי קיצוני במגעים עם נתניהו לביטול חוק הגיוס

15.3.2015 / 18:37

נציגי הרב שמואל אוירבך שוחחו נציג מטעם ראש הממשלה על רקע התנגדותם הנחרצת לחוק, ולאור הסכסוך הפנימי בזרם החרדי-ליטאי שבעקבותיו הסירו תמיכתם ביהדות התורה, לה נהגו להצביע עד היום. לא ידוע אם הצדדים הגיעו להבנות

כנס של יהדות התורה בבני ברק, מרץ 2015. ניב אהרונסון
עצרת המונית הקוראת לתמיכה בדגל התורה, בשבוע שעבר בבני ברק/ניב אהרונסון

נתניהו התחייב לבטל את חוק הגיוס? נציגי "הפלג הירושלמי" של הרב שמואל אוירבך, זרם קיצוני בציבור החרדי, התקשרו בימים האחרונים עם נציג מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, על רקע התנגדותם הנחרצת של אנשי הרב לחוק הגיוס ובשל הצהרתם שלראשונה לא יתמכו ביהדות התורה, שכן לטענתם המפלגה הובילה קו פשרני במאבק נגדו. לוואלה חדשות נודע כי נציגי הפלג דורשים את ביטולו של חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, אם כי טרם ברור אם הצדדים הצליחו להגיע להבנות.

הפלג הירושלמי יקיים הערב (ראשון) עצרת המונית באצטדיון ארנה בירושלים, על מנת לגבש קבוצת כוח ולהוביל אותה לתמיכה במפלגה חרדית או להחרמת הבחירות, במחאה על כך שלא זכו לייצוג ביהדות התורה. בין היתר, נציגיו הבכירים של הרב אוירבך מנהלים מגעים עם ש"ס וגורמים בסביבתו של חבר הכנסת אלי ישי, יו"ר מפלגת יחד, במטרה לבחון את קידום המהלך במצע המפלגות. ייתכן כי הנציגים וש"ס אף ישכילו לחתום על הבנות לתמיכה במפלגה. בש"ס אישרו את הפרטים ומסרו כי "מתנהלים מגעים".

לקריאה נוספת:
הרצוג לוואלה: הליכוד יוכל לשבת בממשלתי, הרשימה המשותפת לא
בתוך הראש של ריבלין: איך יכריע הנשיא מי ירכיב את הממשלה?
נתניהו: "כחלון יקבל את תיק האוצר"; כחלון: "הוא כבר הבטיח זאת בעבר ולא קיים"

אריה דרעי ואלי ישי בישיבת סיעה של ש"ס, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
גם הם מחזרים אחר קולותיהם של תומכי הרב אוירבך. דרעי וישי/נועם מושקוביץ

תמיכה של הפלג הקיצוני במפלגה חרדית מיטיבה עם נתניהו. זאת, מאחר שאם יבחרו להצביע יהיה זה ככל הנראה לש"ס בראשות אריה דרעי או למפלגת יחד של ישי – שני פוליטיקאים שכבר הודיעו כי ימליצו על נתניהו בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין. יודגש כי כוחה האלקטורלי של הפלג הירושלמי מוערך בכמנדט, לכן בתרחישים מסוימים היא עלולה להכריע באשר לגורלו הפוליטי של ישי, ובכל מקרה להיטיב עם האפשרות לכינון ממשלת ימין עם החרדים.

אחרי ככלות הקול והתמונה || הבחירות של יעקב ליצמן

הוכחה לדרישתם של אנשי אוירבך הגיעה בשבוע שעבר בדמות מכתב שכתב פטרונו הרוחני של ישי, הרב מאיר מאזוז, שבו הצהיר כי מפלגתו תדרוש את ביטול חוק הגיוס בהסכם קואליציוני. גורמים המעורים בפרטים סירפו כי המכתב הועבר אל ביתו של הרב אויברך, אולם לטענתם טרם התקבלה החלטה סופית בעניין התמיכה.

הפילוג החריף במחנה החרדי-ליטאי צבר תאוצה מאז פטירת הרב יוסף שלום אלישיב ב-2012, שהנהיג את הציבור הליטאי והיה הסמכות העליונה של סיעת דגל התורה. מרבית הציבור קיבל את הנהגתו של מחליפו, הרב אהרן לייב שטיינמן, אך קבוצה בראשות הרב שמואל אוירבך רואה ברבם את המנהיג. אלו טענו כי הרב שטיינמן מוביל קו פשרני, ובשנה האחרונה אף האשימו אותו בשיתוף פעולה עם חוק הגיוס החדש.

עם סגירת הרשימות לקראת הבחירות הקרובות, התברר לתומכיו של אוירבך באופן סופי שהם לא זכו לייצוג ביהדות התורה, דבר שעורר זעם רב. הכעס מופנה כלפי הסיעה הליטאית במפלגה, דגל התורה, אך למעשה הסרת התמיכה שלהם עשויה לפגוע גם בסיעה החסידית אגודת ישראל.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.


לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully