וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד על ביטול הרוטציה: "מהלך ציני להבטחת ממשלת שמאל"

16.3.2015 / 20:08

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הרצוג ולבני "נמצאים בפאניקה לצמצום הפער בין הליכוד לעבודה". נפתלי בנט ויאיר לפיד טענו כי המהלך סולל את הדרך לממשלת אחדות לאומית בשיתוף הליכוד והמחנה הציוני

צילום: דוד קורן, יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(לבני בריאיון לוואלה חדשות, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) להחלטתה של ציפי לבני לוותר על הסכם הרוטציה עם יצחק הרצוג בראשות הממשלה, ואמר: "אני חושב שהם נמצאים בפאניקה לצמצום הפער בין הליכוד לעבודה, וזה רק מוכיח שצריך לסגור את הפער הזה ולנצח. שני דברים עולים בירור: אחד, הם משקרים. או שהם שיקרו קודם לכן, או שם שיקרו עכשיו. הדבר השני – הם לא יכולים לעמוד בשום לחץ. כולם מבינים שהם יקימו ממשלת שמאל".

כשנשאל הערב נתניהו בריאיון לחדשות 2 אם גם הוא שיקר כשדיבר על שתי מדינות בנאום בר אילן, והיום חזר בו בריאיון ל-nrg כשאמר כי לא תקום מדינה פלסטינית, נתניהו לא ענה לשאלה. "אמרתי שלא יהיו נסיגות ואכן לא נסוגנו", ענה.

מהליכוד נמסר בתגובה למהלך: "הזיגזג של ציפי ובוז'י הוא מהלך ציני הנועד להגדיל את הפער בין המחנה הציוני לבין הליכוד, על מנת להבטיח הקמת ממשלת שמאל קיצונית בשיתוף הרשימה הערבית ומפלגות השמאל. כפי שנכנעו כאן לסקרים, כך ייכנעו ללחץ הבינלאומי לוותר ולסגת".

עוד בוואלה חדשות:
12 שעות לפתיחת הקלפיות: לבני מוותרת על הרוטציה
"מתקפה ארסית נגדנו": בנט ולפיד חוששים מבריחת קולות
סופית: קולות הרב אוירבך יתחלקו בין ש"ס ויחד

ציפי לבני ויצחק הרצוג בשוק הכרמל, מרץ 2015. ראובן קסטרו
לבני והרצוג בסיור משותף בשוק הכרמל/ראובן קסטרו

"הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוז'י", טען יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט. "אמרנו את זה בעבר ולא האמינו לנו. ציפי לבני הסירה את הדרישה לרוטציה כדי להביא לממשלת אחדות עם השמאל". לטענתו של בנט, "רק אתמול בערב תקף נתניהו את הרצוג שמוכן לחלוקת ירושלים, והערב מסתבר שהוא מקים אתו ממשלה". אולם לטענת המחנה הציוני, מטרת הוויתור על הרוטציה היא הסרת כל מכשול למשא ומתן הקואליציוני. "החלפת נתניהו היא הדבר החשוב ביותר למדינת ישראל", הבהירה לבני בדיונים עם הרצוג.

"זה צעד בכיוון הנכון, אך הוא יהיה חסר חשיבות אם מרצ תיעלם. לא יהיה מהפך"

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד טען בריאיון עם חדשות 2 כי "זו הוכחה למי שהיה צריך הוכחה שהם תופרים ממשלה של נתניהו, המחנה הציוני והחרדים. נגמור בעוד שנתיים של נתניהו, והפעם בחסות המחנה הציוני. אני רואה כבר יומיים איך מכינים את הקנייה לחרדים מפני שהם הודיעו שהם יוותרו על השוויון בנטל. אני לא רוצה או צריך רוטציה, מה שמדינה ישראל צריכה לעשות זה להגן על האזרחים. נתניהו צריך להיפרד מהזירה הפוליטית וצריך להקים ממשלה שתעבוד בשביל האזרחים".

יו"ר מרצ זהבה גלאון מסרה: "אני מברכת על ביטול הרוטציה. זה צעד בכיוון הנכון. יחד עם זאת, זה יהיה חסר חשיבות אם מרצ תיעלם. לא יהיה מהפך, ביבי יהיה ראש ממשלה והרצוג ילך לממשלת אחדות לאומית".

סגן השר אופיר אקוניס טען כי החלטתה של לבני משדרת "פאניקה וחוסר אמינות". לדבריו, "הבוחר לא עיוור לספינים ולתרגילים. ברגעים של פאניקה, לציבור הישראלי כבר קשה לעקוב אחרי מעלליהם הפוליטיים של בוז'י וציפי, בניסיון להגדיל את הפער בינם לליכוד".

השר ישראל כץ, בריאיון לחדשות 2, טען כי מדובר בהוכחה ל"חוסר מנהיגות מוחלט". לדבריו, "אני חושב שיצחק הרצוג נכשל כאן במבחן המנהיגות הראשון שלו. רק אפשר לשער מה יקרה אם חלילה הוא יהיה ראש ממשלה ויצטרך לקבל החלטות". לטענתו של כץ, הרצוג "ראה איזה סקר, או קיבל קצת פיק ברכיים מהעצרת אתמול".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

בהכנת הכתבה השתתפה דנה ויילר-פולק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully