וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימן עודה: "נמנע מהימין להרכיב את הממשלה הבאה"

17.3.2015 / 23:53

"אירוע היסטורי" במטה בנצרת: 13 המנדטים הצפויים לרשימה המשותפת יציבו אותה כשלישית בגודלה בכנסת. דב חנין: "יש לנו מפתח שישפיע על זהותו של ראש הממשלה הבא". ראש הרשימה: "נתניהו, בנט וליברמן יהיו באופוזיציה"

"הרשימה המשותפת זכתה לתמיכת הציבור, מרזל נעלם, והציבור אמר לליברמן 'נייט'"

במטה הרשימה המשותפת פעלו הערב (שלישי) עד לרגעים האחרונים להמרצת המצביעים, בתקווה להבקיע הישג היסטורי למפלגות הערביות. גורמים במטה בנצרת תלו תקוות ביציאה לקלפיות בשעות הסמוכות לסגירת הקלפיות. גורמים ברשימה מדווחים על מעל 60% הצבעה ברחוב הערבי, גבוה בהרבה מהנתון המקביל בבחירות קודמות.

בדברים שנשא במטה הרשימה, לאחר היוודע תוצאות המדגמים, אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "אנחנו נמנע מהימין להרכיב את הממשלה הבאה. הרשימה המשותפת היא סיפור הצלחה. אנחנו נמצאים בעיצומו של אירוע היסטורי".

תוצאות כל המדגמים

תוצאות המדגמים בערוצי החדשות צופים לרשימה המשותפת 13 מנדטים, ובכך היא תהיה הכוח הפוליטי השלישי בגודלו בכנסת הבאה. דב חנין מסר: "יש לנו מפתח שישפיע על זהותו של ראש הממשלה הבא. אני מקווה שהגורמים במרכז לא ילכו לקואליציה עם נתניהו".

עוד בוואלה חדשות:
נוהרים לקלפי? כך נראה יום הבחירות ברחוב הערבי
ברשימה המשותפת אופטימיים מאחוז ההצבעה: "נדבר עם הרצוג"
נתניהו הפיץ סרטון: "הערבים מגיעים בכמויות אדירות אל הקלפי"

ח"כ אחמד טיבי מסר כי "התוצאה הכללית מאכזבת". לדבריו, הרשימה המשותפת "זכתה לתמיכת הציבור, מרזל נעלם והציבור אמר לליברמן 'נייט'".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
איימן עודה, הערב/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אנחנו הסיעה השלישית בגודלה, אבל יש משהו שבאמת כואב לנו. ניסו להדיר אותנו"

בדברים שנשא במטה המפלגה הערב, אמר עודה: "אנחנו מבחינתנו השגנו את כל היעדים שלנו. אנחנו הסיעה השלישית בגודלה, אבל יש משהו שבאמת כואב לנו. ניסו להדיר אותנו. יכולנו להגיד שאנחנו רוצים להקים פרלמנט משלנו, אך רצינו לחזק את האזרחות".

להערכתו, "אני משער שאנחנו אכן נגיע ל-14 מנדטים, כי אנשים בשעות האחרונות נהרו לקלפיות, ואני חושב שאת זה לא ידעו במדגם".

"אני מבטיח לכם שגם נתניהו, גם בנט וגם ליברמן יהיו באופוזיציה כבר ממחר בבוקר", הכריז הבוקר עודה, מיד לאחר הצבעתו בקלפי בחיפה. "מדובר ביום היסטורי, שיהווה בשורה לכל האזרחים במדינה. רצו להדיר את האוכלוסייה הערבית, העלו את אחוז החסימה - אנחנו התאחדנו. אנחנו נייצג את כולם".

מרבית המאמצים של מועמדי הרשימה המשותפת התרכזו במהלך היום בהוצאת המצביעים הערבים לקלפיות. נתונים לא רשמיים שדווחו במהלך היום מפי גורמים ברשימה הצביעו על שיעור הצבעה גבוה ביחס לבחירות האחרונות.

עם זאת, דווקא בנצרת, שבה הוקם מטה הרשימה, נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים יחסית. חברת הכנסת חנין זועבי, תושבת העיר, הסבירה: "אולי בגלל שהפעם אין תחרות בין המפלגות הערביות יש קצת פחות התלהבות, אבל ההתלהבות נמצאת בתוכם, בלבם. כשהלכנו לחוגי בית, אמרו לנו, 'אנחנו רוצים להצביע, לכו לעשות חוגי בית ותעמולה במקומות אחרים'". לדבריה, "אחוזי ההצבעה במערכות הבחירות הקודמות ירדו לשפל של 54%, ואנחנו נאבקנו בתסכול של הרחוב הערבי מהפוליטיקה. האיחוד בינינו הוא רצון העם, אנחנו רק מימשנו את הרצון הזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אחמד טיבי  במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
ח"כ אחמד טיבי במטה הרשימה, הערב/יותם רונן

אחת מהפרשות הגדולות שליוותה את יום הבחירות ברשימה המשותפת היא בעקבות הסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הוא מביע דאגה מאחוזי ההצבעה במגזר הערבי. "ראש ממשלה שמנהל תעמולה נגד הצבעת אזרחים בני מיעוט לאומי, עובר קו אדום של הסתה וגזענות", מסר ח"כ דב חנין. "מסר כזה, שמוצא על ידי ראש ממשלה דווקא ביום בו אמורים לעודד אזרחים לצאת ולהצביע, מעיד על אבדן דרך גמור ועל נכונות לשבור את כל העקרונות הדמוקרטיים למען הבטחת שלטונו".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully