וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על ניצחון נתניהו: אובמה עדיין תומך בפתרון שתי המדינות

19.3.2015 / 0:34

אחרי שראש הממשלה הצהיר כי הוא מתנער מהקמת מדינה פלסטינית וכי "הערבים נוהרים לקלפי", הביע הבית הלבן דאגה מ"הרטוריקה הפלגנית" כלפי אזרחי ישראל הערבים והודיע כי יבחן את עמדתו כלפי התהליך המדיני. קרי בירך את נתניהו אחרי 12 שעות, אובמה ישוחח עמו בימים הקרובים

צילום: עומר מירון, מחלקת המדינה האמריקנית; עריכה: גדי וינסטוק

ארצות הברית תבחן מחדש את עמדתה כלפי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית - כך מסר אמש (רביעי) דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. עוד נמסר כי הנשיא ברק אובמה עדיין סבור שפתרון שתי המדינות הוא הטוב ביותר באזור. כמו כן, ארנסט מסר כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שוחח עם נתניהו ובירך אותו על ניצחונו וכי הנשיא שוחח עם נתניהו בימים הקרובים.

בנוסף לכך, הביע הבית הלבן דאגה מהשימוש ב"רטורקיה הפלגנית" במערכת הבחירות בישראל כלפי ערביי ישראל. במהלך יום הבחירות ובימים שקדמו לו, טען נתניהו בפני תומכיו כי "השמאל יקים ממשלה בחסות הערבים". אתמול הוא עורר סערה כאשר פרסם סרטון ובו אמר כי "המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי" במטרה לעודד את מצביעיו לצאת לקלפיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם בבית הלבן בוושינגטון, אוקטובר 2010. AP
אובמה ונתניהו/AP

כמו כן, התייחס ארנסט למחלוקת בין ירושלים לוושינגטון סביב תכנית הגרעין של איראן. לדבריו, הוא לא צופה שלניצחון נתניהו תהיה השפעה על המשא ומתן בין המעצמות לטהראן. לפני שבועיים נאם נתניהו בפני הקונגרס והזהיר מפני ההסכם המסתמן, מה שגרם למשבר ביחסים עם הממשל והמפלגה הדמוקרטית.

בריאיון לוואלה חדשות שלשום התייחס ראש הממשלה להתנערותו מנאום בר אילן מ-2012, אז הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות. "הנאום של בר אילן נישא לפני הסופה הערבית, לפני ההשתוללות של האיסלאם הקיצוני כאן. אני אומר כבר שנים, לא עכשיו, לא ערב הבחירות, שנים, שכל שטח שאנחנו נוותר עליו ייתפס על ידי האיסלאם הקיצוני, ולכן אני לא מוכן לסגת ממילימטר".

(עדכון ראשון: 18:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully