וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בריאיון לוואלה: "ציפי מחזיקה את הרצוג בגרון"

דב גיל-הר והילה קובו

17.3.2015 / 10:23

יו"ר הליכוד וראש הממשלה כינה בריאיון מיוחד לוואלה חדשות את ביטול הסכם הרוטציה במחנה הציוני "הונאה". על הפצת הקלטת שבה נשמע כחלון קורא להצביע לליכוד: "טעות". על נאום בר אילן: "היה לפני הסופה הערבית"

מערכת וואלה!

מר נתניהו, החדשות האחרונות מוועדת הבחירות הן שהשופט ג'ובראן קנס את הליכוד בגלל הפצתה של הקלטה של משה כחלון, שכביכול קורא לבוחרים להצביע בשבילך. השופט ג'ובראן הציג את העניין במצג שווא, הטייה של הבוחרים, ואני שואל אותך - האם גם על העניין הזה אתה מתנצל בפני הציבור כולו?

"אני חושב שהייתה שם טעות טכנית, הוא באמת קרא להצביע בשבילי ושיבח את הפעולה שעשינו, רק שזה בבחירות הקודמות. אבל העובדה היא שהוא באמת תמך ושיבח את כל אותה עבודה כלכלית וחברתית עצומה, כולל הורדת מחירי הסלולר".

אבל למה להציג את ההקלטה הזאת כאילו היא חדשה? למה להטעות את הבוחרים? אני משתמש בלשונו של השופט ג'ובראן. הרי זה אתה האיש שהזהרת מפני הונאות של ערב בחירות.

"אינני יודע, כי לא ראיתי את ההקלטה הספציפית הזאת, אבל אני יודע דבר אחד - שאת השאלות הגדולות אתה צריך להפנות לציפי ובוז'י. הם עושים כאן מהלך הונאה כל כך ברור. עד אתמול בערב הם הכחישו שהם מבטלים את הרוטציה ופתאום הם מבטלים אותה, אבל ציפי אומרת - "לא, זה לא בכל מקרה, יכול להיות שאני בכל זאת אופיע שם". לכן יש כאן ניסיון פשוט בתרגיל הונאה לפתוח פער בין העבודה לליכוד".

בחירות 2015 || כל הסיפורים החמים בוואלה חדשות:
5,883,365 הולכים להצביע: הקלפיות נפתחו ברחבי הארץ
יום חג לדמוקרטיה | טור מיוחד של נשיא המדינה
יוצאים להצביע: מדריך לשירות הבוחר לכנסת ה-20

ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוואלה חדשות ביום הבחירות, 17 במרץ 2015. בני בן סימון, צילום מסך
נתניהו מתראיין לוואלה, הבוקר/צילום מסך, בני בן סימון

מה שלא ברור לנו זה למה אתה מכנה את התרגיל הזה, שכביכול ציפי ובוז'י כלשונך עשו, כהונאה. מה פה הונאה?

"זה ברור שזו הונאה. הרי ציפי מחזיקה את המלגה הזאת, את בוז'י בגרון, וברור שהיא תהיה שם. ברור ששניהם נתמכים על ידי המפלגה הערבית המשותפת, ברור שהם יקימו ממשלת שמאל. הדרך היחידה שהם לא יקימו ממשלת שמאל זה אם נסגור את הפער. אני לא ארכיב ממשלת אחדות, אני ארכיב ממשלה של המחנה הלאומי, האיש הראשון שאני אפנה אליו יהיה נפתלי בנט, ומה שחשוב הוא לא מספר המנדטים שהבית היהודי יקבל - עוד מנדט, פחות מנדט".

יש להניח שמה שציפי ובוז'י עשו זה פשוט איזשהו תרגיל פוליטי לפני סיום בחירות, אבל השאלה שעולה לנו זה אם כשהבטחת את מנהל מקרקעי ישראל לכחלון במערכת הבחירות הקודמת, והאם החזרה שלך מנאום בר אילן, זו לא הונאה לפי הרציונל שלך?

"כחלון בעצמו אמר לפני חמישה ימים שמה שמנע את מימוש זה לא אני, אלא בנט, כי לליכוד באמת לא היו לו מספיק מנדטים. ולכן, אם אנחנו נקבל מספיק מנדטים לא תהיה שום בעיה, בכל מקרה כחלון יהיה חלק מהממשלה, אם אני ארכיב אותה, כי אין דרך אחרת להרכיב אותה, והוא יקבל את תיק האוצר. שנית, לגבי שתי מדינות לשני עמים - הנאום של בר אילן נישא לפני הסופה הערבית, לפני ההשתוללות של האיסלאם הקיצוני כאן. אני אומר כבר שנים, לא עכשיו, לא ערב הבחירות, שנים, אני אומר שכל שטח שאנחנו נוותר עליו ייתפס על ידי האיסלאם הקיצוני ולכן אני לא מוכן לסגת מילימטר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יצחק הרצוג יו"ר המחנה הציוני יחד עם ציפי לבני מתראיין לוואלה חדשות באולפן השקוף של וואלה. תל אביב 17 במרץ, 2015. ראובן קסטרו
הרצוג ולבני באולפן וואלה, היום/ראובן קסטרו

אדוני, יש לנו את הסקרים האחרונים שהותרו לפרסום, והם מצביעים על פער של ארבעה מנדטים בינך לבין המחנה הציוני. השאלה היא האם בדיעבד אתה מתחרט על שבחודש דצמבר אתה פיטרת את לפיד ואת לבני? האם אולי זה היה מיותר ולא היו צריכים את מערכת הבחירות הזאת?

"זו בדיוק הסיבה שאי אפשר היה לתפקד. הם משכו שמאלה לחלוקת ירושלים, לגנות בנייה בירושלים. אני חושב בדרך אחרת ולכן זה מוכיח את הדבר שאני אומר - אני אקים ממשלה לאומית, לא תהיה ממשלת אחדות ולכן כל מי שרוצה אותי יצביע לי ולמפלגתי. להם יש את עמותות V15, לנו יש רק צו 8".

משה כחלון יו"ר מפלגת כולנו מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. חיפה 17 במרץ, 2015. ערן גילווארג
"טעות טכנית". כחלון מצביע בחיפה/ערן גילווארג

הבוקר, עם פתיחת הקלפיות, היה נתניהו ראש המפלגה הראשון שהגיע להצביע. בשעה 7:00 הוא נכנס לקלפי בבית ספר בשכונת רחביה בירושלים כשהוא מלווה באשתו שרה ובבנו יאיר, ואמר כי הטלפון הראשון שיעשה לאחר קבלת תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-20 הוא ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ועמו יקים, לדבריו, ממשלת אחדות. מיד לאחר מכן תקן עצמו ואמר שזו לא תיתכן: "תהיה ממשלת אחדות, אך לצורך זה יש צורך להצביע מחל. אין הצבעה אחרת".

10,000 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ נפתחו בשעה 7:00 בערים הגדולות וייסגרו בשעה 22:00, אז גם תתחיל ספירת הקולות האמת ויתפרסמו מדגמי הטלוויזיה. ביישובים קטנים (מתחת ל-350 תושבים) הקלפיות יפעלו בין 8:00 בבוקר ל-20:00 בערב.

בשעה 20:30 יחל בוואלה משדר בחירות מיוחד עם אורחים, פרשנים פוליטיים, ודיווחים חיים מכל מטות המפלגות. ב-22:00 בדיוק נפרסם את תוצאות המדגמים, ואת כל האפשרויות בדרך לממשלה החדשה עם משחקי קואליציה בשיטה ייחודית שטרם נראתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully