וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "אלי ישי זיהם את ש"ס במחלוקת, ברכילות"

19.3.2015 / 0:35

"כל אלה שרדפו אותנו עושים עכשיו ספירת מלאי לראות כמה הפסידו", אמר יו"ר ש"ס, אחרי שמפלגת יחד של יריבו ישי לא עברה את אחוז החסימה. לדבריו, ראש הממשלה נתניהו "לא היה הפעם מנומס. מתחת לאף שלנו, נתניהו לקח לנו שלושה-ארבעה מנדטים"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

ש"ס חוגגת את מפלת אלי ישי: לראשונה מאז פורסמו תוצאות הבחירות, יו"ר המפלגה אריה דרעי התייחס במפורש ליריבו הפוליטי אלי ישי. בישיבת סיעה שהתקיימה אמש (רביעי) במטה המפלגה בירושלים אמר דרעי כי "אלי ישי זיהם את ש"ס במחלוקת, ברכילות. ש"ס הייתה מוצר נקי ממחלוקת, מוצר טהור וקדוש".

דרעי הוסיף כי המנדטים שהפסידה מפלגתו עברו למפלגת הליכוד. "הפעם הוא לא היה מנומס", אמר דרעי בגיחוך בהתייחסו לנתניהו. "הוא לא שתה את זה בקשית, אלא בבליעה אחת. אני חייב לומר לו שאפו על זה". עם זאת, טען דרעי כי תהליך זליגת המנדטים לליכוד הואץ בשל המחלוקת עם אלי ישי.

"אנחנו עכשיו שבעה מנדטים מאוד מלוכדים. עברנו משבר פנימי עמוק מאוד מאז שמרן נפטר. זה היה מאבק לא קל אבל אני חייב לומר שהציבור שלנו מעולם לא היה מגובש כמו בבחירות הללו. ביום הבחירות עוד האמנתי באמונה שלמה שאנחנו הולכים לקבל 10 מנדטים. מתחת לפנס, מתחת לאף שלנו, נתניהו לקח לנו שלושה-ארבעה מנדטים - כמו שהוא לקח מבנט, כמו שלקח מאיווט. אני אומר את זה בחיוך, כי בסך הכל זה נשאר בתוך הקואליציה".

בחירות 2015 || כותרות אחרונות:
הבית הלבן על ניצחון נתניהו: אובמה עדיין תומך בפתרון שתי המדינות
אחרי שינוח, כחלון יסלול עם נתניהו את דרכו לאוצר
יום הכיפורים של הסוקרים: כך הפתיע נתניהו את כולם

אריה דרעי במטה ש"ס לאחר תוצאות המדגם, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
דרעי במטה ש"ס/מור שאולי

"נעשה לנו נס שהממשלה הזו נפלה. כל אלה שרדפו אותנו וכל אלה שניסו להעלים אותנו, להחליש אותנו - הם עושים לעצמם עכשיו ספירת מלאי כמה הם הפסידו. יאיר לפיד היה 19 מנדטים וירד ל-11 מנדטים. אני מציע לכולם להוציא מחשבון כדי להבין את גודל הנפילה. אני לא רוצה לספור מפלגות אחרות שדיברו גבוהה-גבוהה, איפה הן נמצאות היום. תקום ממשלה אחרת שבה נהיה שותפים, ממשלה יותר חברתית, ממשלה יותר דתית, ממשלה שתשמור על המסורת. אנחנו נמליץ על נתניהו ואנחנו לא נעשה בלוקים, אבל לא ניכנס לממשלה בלי התנאים האלה שהצבנו". דרעי סירב לפרט אלו תיקים תדרוש מפלגתו.

קודם לכן התכנסו עשרות תומכי המפלגה סמוך לקברו של מנהיג המפלגה המנוח, הרב עובדיה יוסף בירושלים, כדי לחגוג את מה שהגדירו כ"נצחון". על כך שהמפלגה ירדה מ-11 לשבעה מנדטים, אמר הרב דוד יוסף, שמונה לכהן כחבר מועצת חכמי התורה אחרי פטירת אביו, כי "כל מי שקורא נכון את התוצאות יודע ששבעת המנדטים שלנו שווים הרבה יותר מה-11 של הפעם הקודמת". כמו דרעי, גם הרב יוסף סבור כי "בלי ש"ס, לא תקום ממשלה". הוא גם התייחס לאלי ישי ואמר: "אנחנו רוצים לתקן כנגד כל אלו שפעלו אך ורק לקלקל". דרעי התקבל במקום בשירה. בדבריו התייחס לניצחון הפנים-חרדי ולחיזוק מעמדה של הנהגת מועצת חכמי התורה של המפלגה, מול הרבנים שתמכו בישי.

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully