וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בתנועה: ח"כים מהעבודה פנו כדי לבחון חבירה ללבני

2.1.2019 / 20:12

גורמים במפלגתה של לבני אומרים כי ביממה האחרונה פנו ח"כים ממפלגת העבודה כדי לבחון שריון ברשימתה בבחירות הקרובות. לדבריהם, בתנועה עסוקים בהיערכות מחדש, אבל "לא טורקים את הדלת לאף אחד". סקר "חברת החדשות": שמונה מנדטים לעבודה, חמישה מנדטים לתנועה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

גורמים במפלגת התנועה אמרו היום (רביעי) כי ביממה האחרונה פנו ח"כים ממפלגת העבודה כדי לבחון התמודדות במסגרת מפלגתה של ציפי לבני בבחירות הבאות. אף שפרק הזמן להתפלגות רשמית מהעבודה ושמירה על מימון הבחירות כבר עבר, הח"כים מבקשים לבחון אפשרות לשריון ברשימתה של לבני, שלשמה נדרשת רק התפטרות ממפלגת העבודה והצטרפות למפלגת התנועה.

לדברי הגורמים, בשלב זה לבני ומפלגתה עדיין נערכים מחדש אחרי החלטת יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לפרק את השותפות המחנה הציוני, ולא מתעסקים בהרכב הרשימה. "כרגע אנחנו לא משתפים עם זה פעולה, אבל לא טורקים דלת לאף אחד. לא מקבלים החלטות בשלב זה", אמרו. הגורמים סירבו לפרט את שמות הח"כים שפנו מחשש לפגוע בהם בהמשך בבחירות המקדימות בעבודה.

עוד בנושא:
החוליה החלשה: גם אבי גבאי יודע שאין יותר ויראלי ממשדר הדחה
הכביסה המלוכלכת, מול מדינה שלמה: הגירושים המכוערים של גבאי ולבני
ההצהרה של לבני ששברה את הכלים: מאחורי הקלעים של החלטת גבאי

ציפי לבני במסע"ת לאחר הפרידה מהמחנה הציוני, 1 בינואר 2019. אמיל סלמן חדשות "הארץ", אתר רשמי
היא ומפלגתה נערכים אחרי החלטתו של גבאי. לבני/אתר רשמי, אמיל סלמן חדשות "הארץ"

גבאי הודיע אתמול על פירוק המחנה הציוני, ללא הודעה מוקדמת, בטענה ש"חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך". הוא קיבל גיבוי למהלך מכמה ח"כים ממפלגתו, בהם שלי יחימוביץ', שאמרה שמדובר ב"צעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי". עוד באותו הערב מונתה יחימוביץ' לתפקיד יו"ר האופוזיציה במקומה של לבני.

לבני, שהופתעה לשמוע על הפיצול כשגבאי הודיע על כך בפומבי בישיבת הסיעה, אמרה לאחר מכן כי השותפות בינה לבין גבאי "לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות והדרך בה סיים אותה מעידה על כך". בנאומה התייחסה גם לניסיונות הפיצול מהמחנה הציוני: "סירבתי לפניות שהיו אלי לפרק את המחנה הציוני כולל בקשות מתוך מפלגת העבודה עצמה ואנשים שביקשו להתפצל והבהרתי שלא אהיה שותפה למהלך כזה והוא אכן נבלם. היום הוסרו הספקות, לכן אמרו מעתה מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אבי גבאי וציפי לבני במסע"ת לפירוק המחנה הציוני, 1 בינואר 2018. אמיל סלמן, חדשות "הארץ", אתר רשמי
הפתיע את לבני. גבאי/אתר רשמי, אמיל סלמן, חדשות "הארץ"

בשבועות האחרונים לפני פיזור הכנסת כמה ח"כים ממפלגת העבודה - בהם איתן כבל, יוסי יונה, איילת נחמיאס-ורבין, נחמן שי ומיקי רוזנטל - שקלו לנסות לגבש שליש מסיעת המחנה הציוני כדי להתפלג ולחבור לרשימות אחרות, לנוכח המצב העגום של המפלגה בסקרים. בין היתר, הקבוצה פנתה ללבני והציעה לה להתפלג, אך לבני סירבה. לדברי גורמים בעבודה ישנה הערכה גדולה ללבני במפלגה כי היא "נתפסת כמנהיגה דומיננטית ומשמעותית בעבודה".

סקר: שמונה מנדטים לעבודה, חמישה לתנועה

סקר "חברת החדשות" הראשון לאחר פירוק השותפות, גילה שאם הבחירות היו נערכות היום, התנועה בראשות לבני הייתה זוכה לחמישה מנדטים, ואילו מפלגת העבודה הייתה זוכה בשמונה מנדטים בלבד. זאת, בניגוד להערכה המוקדמת בסביבת גבאי, כי התנתקות מלבני תוביל לעלייה במנדטים של מפלגת העבודה. בסקר של "כאן חדשות", לעומת זאת, העבודה בראשות גבאי זוכה בשבעה מנדטים - ואילו התנועה של לבני לא עוברת את אחוז החסימה.

עוד עולה מסקר "חברת החדשות" כי אירועי הימים האחרונים - הקמת מפלגת הימין החדש של בנט ושקד והפיצול במחנה הציוני - הובילו להתחזקות של הליכוד בראשות נתניהו ל-31 מנדטים. מפלגתם החדשה של בנט ושקד זוכה בשישה מנדטים בלבד. בנוסף למפלגות אלה, מפלגתו של גנץ זוכה ב-12 מנדטים וכמוה גם הרשימה המשותפת, יש עתיד עם עשרה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה מנדטים ואילו כולנו, גשר, מרצ, ישראל ביתנו וש"ס עם חמישה מנדטים כל אחת. הבית היהודי-האיחוד הלאומי עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים ואילו מפלגת תל"ם של משה יעלון לא זוכה במנדטים כלל.

(עדכון ראשון: 19:46)

לו"ז בחירות 2019. אתר רשמי
לו"ז בחירות 2019/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully