וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פירוק המחנ"צ: פעילי עבודה יוזמים מהלך להדחת היו"ר אבי גבאי

3.1.2019 / 14:30

בקבוצת הווטסאפ של המפלגה הופצה הודעה הקוראת לקיים הצבעה על זהות יו"ר הסיעה בנוסף לפריימריז. לדברי גורמים בעבודה בשלב זה אף ח"כ לא עומד מאחורי היוזמה וסיכוייה נחשבים נמוכים. במקביל, ח"כ כבל ונחמיאס ורבין קראו בפומבי לגבאי לפנות את מקומו

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פעילים במפלגת העבודה החלו הבוקר (חמישי) במהלך להדחת יו"ר המפלגה אבי גבאי מתפקידו. בקבוצות הווטסאפ של המפלגה הופצה הודעה מטעמו של הפעיל החברתי אייבי בנימין, הקוראת להצטרף למהלך לכינוס וועידת מפלגת העבודה בדרישה לקיים מחדש הצבעה בפריימריז על זהות היו"ר - ביחד עם הפריימריז לרשימה שצפויים להתקיים ב-12 בפברואר.

המטרה היא להחתים 1,350 צירי ועידה בדרישה לקיים את הדיון וההצבעה בנושא. לדברי גורמים בעבודה, בשלב זה אף ח"כ לא עומד מאחורי היוזמה וסיכוייה נחשבים נמוכים. עם זאת, במקביל ליוזמת השטח, יצאו היום כמה ח"כים בעבודה בקריאה פומבית לגבאי לפנות את מקומו. ח"כ איתן כבל אמר בראיון בגלי צה"ל כי "בעולם העסקים גבאי כבר מזמן היה מניח את המפתחות", וקרא לו לפנות את מקומו בכיסא היו"ר.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: דוברי נתניהו - גם מורשי החתימה של הליכוד בקמפיין
כפי שפורסם בוואלה! NEWS: הפריימריז בבית היהודי יבוטלו
"תנועה ממלכתית לישראל": יעלון הכריז על שם מפלגתו החדשה

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואבי גבאי. 21 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
פועלים להדחתו. גבאי/ראובן קסטרו

ח"כ איילת נחמיאס ורבין התראיינה אף היא והדגישה כי "היו"ר צריך לקבל החלטות. הייתי רוצה לראות אותו מתחלף אבל יש לעשות את זה ביחד איתו ולא מולו". בסביבת גבאי תקפו בחריפות את כבל ומסרו בתגובה כי "החתרנות של איתן כבל איננה דבר חדש. כבל הוא שיאן הכן ולא, הדברים והיפוכם ואף היפוכו של היפוך".

כבל ונחמיאס ורבין היו חלק מקבוצת ח"כים שניסתה להוביל מהלך של פילוג ופיצול ממפלגת העבודה בשבועות האחרונים לפני פיזור הכנסת, יחד עם יוסי יונה, נחמן שי ומיקי רוזנטל. לנוכח המצב העגום של העבודה בסקרים - שהשבוע כבר התבססו על מספר חד ספרתי והגיעו לשפל של שבעה מנדטים - הקבוצה שקלה לנסות לגבש שליש מסיעת המחנה הציוני כדי להתפלג ולחבור לרשימות אחרות.

עוד באותו נושא

גורמים בתנועה: ח"כים מהעבודה פנו כדי לבחון חבירה ללבני

לכתבה המלאה
ח"כ איתן כבל, בכנס אור ירוק. 28 במרץ 2017. באדיבות אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
"בעולם העסקים גבאי כבר מזמן היה מניח את המפתחות". כבל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אור ירוק
ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"היו"ר צריך לקבל החלטות". נחמיאס ורבין/ראובן קסטרו

בין היתר, הקבוצה פנתה ליו"ר התנועה, ציפי לבני, והציעה לה להתפלג או להוביל מהלך להצבתה בראשות רשימת המחנה הציוני, אך לבני סירבה. בסופו של דבר, מהלך הפילוג והפיצול לא קרם עור וגידים בכלל וגבאי הודיע השבוע על פירוק השותפות עם לבני, מה שעורר עליו זעם בקרב ח"כים רבים במפלגה שסבורים כי לבני הייתה נכס אלקטורלי משמעותי.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, גורמים במפלגת התנועה אמרו כי גם אחרי פירוק השותפות בין גבאי ולבני השבוע, פנו ח"כים ממפלגת העבודה כדי לבחון התמודדות במסגרת מפלגתה של ציפי לבני בבחירות הבאות. פרק הזמן להתפלגות רשמית מהעבודה ושמירה על מימון הבחירות אמנם עבר, אך הח"כים ביקשו לבחון אפשרות לשריון ברשימתה של לבני, שלשמה נדרשת רק התפטרות ממפלגת העבודה והצטרפות למפלגת התנועה.

לדברי הגורמים, בשלב זה לבני ומפלגתה עדיין נערכים מחדש אחרי החלטת גבאי לפרק את שותפות המחנה הציוני ולא מתעסקים בהרכב הרשימה. "כרגע אנחנו לא משתפים עם זה פעולה, אבל לא טורקים דלת לאף אחד. לא מקבלים החלטות בשלב זה".

לו"ז בחירות 2019. אתר רשמי
לו"ז בחירות 2019/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully