וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריון אחד לנתניהו: תקנון הפריימריז אושר בוועדת חוקת הליכוד

8.1.2019 / 15:58

הצעתו של רה"מ להגדיל את מספר המקומות למתמודדים ברשימה הארצית בבחירות המוקדמות בליכוד תובא בהמשך לדיון במרכז המפלגה ולהצבעה בימים הבאים. ההצעה החדשה צפויה לעורר התנגדות בקרב נציגי המחוזות ומצד שר התקשורת קרא שייאלץ להתמודד ברשימה הארצית ולא יזכה לשריון

לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לשריין לעצמו מקום אחד - במקום ה-21 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, ולהביא הצעה נוספת לשיריון במידת הצורך לפני הבחירות - כך עולה מהצעת ההחלטה לקביעת תקנון הבחירות שאושרה היום (שלישי) בוועדת החוקה של הליכוד ותובא בהמשך היום לדיון במרכז הליכוד בראשות השר חיים כץ. נתניהו רצה להביא תחילה הצעה שכוללת שני שריונים אך בסופו של דבר הוחלט לשריין מקום אחד בלבד ולשמור את האפשרות לשריונים נוספים להמשך הקמפיין.

לפי ההצעה של נתניהו, מספר המקומות ברשימה הארצית יגדל ואילו מקומם של מתמודדי המחוזות החדשים שמעוניינים להיכנס לכנסת נדחק אחורה: עד המקום ה-18 הרשימה תהיה כולה ארצית, ואילו שריוני המחוזות יתחילו רק במקום ה-19, כשעד המקום ה-30 יישמרו חמישה מקומות למועמדי המחוזות. ההצעה מיטיבה עם הח"כים המכהנים של הליכוד שמתמודדים בפריימריז ותאפשר לרבים מהם להשתלב בקלות ברשימת הליכוד הבאה אך מצמצמת את האפשרויות עבור מועמדים חדשים המתמודדים במסגרת מחוזות, הצבעה שמתקיימת במרכז הליכוד. כמו כן, ארבעה מקומות יישמרו בהבטחת ייצוג לנשים (10, 20, 25, 31 כששני המקומות האחרונים שמורים לנשים חדשות.

בחירות 2019 - עוד בנושא:
למרות "ההצהרה הדרמטית": חצי מהציבור סבור - ההליך נגד נתניהו הוגן
הגיוס החדש של בנט ושקד: הפעילה החירשת שתצטרף לימין החדש
השריונים, השינויים: ועדת חוקת הליכוד דנה בהצעת רה"מ לפריימריז

איוב קרא, בנימין נתניהו בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, אתר רשמי
נתניהו וקרא/אתר רשמי, נועם מושקוביץ

מקום נוסף יישמר לעולה חדש (28), ולפי הצעת נתניהו גם ח"כ מכהן יוכל להתמודד על משבצת זו כך שישנה עדיפות למועמדות של ח"כ אברהם נגוסה. במשבצת השמורה לנציג המיעוטים הלא יהודי, שמוקמה במקום ה-30, נתניהו לא ביקש להחיל את אותה הקלה על השר איוב קרא, וכפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, חבר תנועה שמכהן או כיהן בעבר בתפקיד של שר סגן שר או ח"כ יותר מכהונה אחת לא יהיה זכאי להבטחת ייצוג. כלומר, לקרא - בניגוד לנגוסה- לא תינתן האפשרות להתמודד על משבצת זו, שבה התמודד בכל מערכות הבחירות האחרונות והוא ייאלץ להתמודד ברשימה הארצית. גם לח"כ שרן השכל תינתן האפשרות להתמודד על משבצת הצעירים בשל כך שהיא מכהנת תקופת כהונה אחת בלבד.

ההצעה של נתניהו צפויה לעורר התנגדות בקרב נציגי המחוזות שנדחקו למקומות אחוריים ולא ריאליים, אך בשל דרישות חוקת הליכוד, מרכז המפלגה יקיים היום דיון בלבד על ההצעה, וההצבעה תתקיים רק בעוד כמה ימים. נתניהו הודיע כי הוא לא יגיע לישיבת המרכז ובליכוד ככל הנראה לא מעוניינים ביותר מדי תשומת לב וסגרו את ישיבת המרכז נסגרה לסיקור תקשורתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שרן השכל בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
תתמודד שוב במסגרת השריון לצעירים. ח"כ השכל/ראובן קסטרו

בימים האחרונים נפוצו שמועות בליכוד שהשריונים של נתניהו נועדו לייצר אפשרות לחיבור של הליכוד עם מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון בהמשך הקמפיין. עם זאת, כחלון שב והכחיש את הדיווחים והדגיש כי כולנו תרוץ לבד בבחירות הבאות. נתניהו ואנשיו החלו לקדם מחדש את רעיון החיבור והשילוב בין המפלגות בשבוע שעבר, אחרי שנפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו על הקמת מפלגת הימין החדש, ובכירים בליכוד סבורים שכחלון, שהיה בעבר בליכוד, ייענה להצעה בעקבות מצבו בסקרים, שעומד כעת על 5-7 מנדטים.

בכולנו הוציאו השבוע הכחשה חריפה לדברים ואמרו כי "אנחנו לא מתערבים באיך הליכוד מחלק את הקולות בפריימריז שלו. כל מי שמתגעגע לליכוד השורשי, המתון, החברתי והממלכתי, זה שלא רודף את רשויות האכיפה ושלטון החוק, ששם את האדם במרכז, שפועל עבור צדק חברתי ולא אחרי תועלת אישית - כל מי שרוצה מפלגה לאומית, חברתית וממלכתית צריך להצביע עבור כולנו. הליכוד של היום לא מייצג דבר מכל אלה. כולנו תרוץ באופן עצמאי, תגדיל את כוחה ותמשיך לנצח בשביל כלל אזרחי מדינת ישראל."

אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully