וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבון הדיור הציבורי: המלחמה בין כולנו לגשר מגיעה למשרד השיכון

10.1.2019 / 15:55

יועצת למנכ"ל לפניות הציבור במשרד פוטרה מיד עם כניסת השרה שאשא ביטון לתפקיד. פעילי הדיור זועמים משום שלטענתם אחיו של שר האוצר קובי כחלון מבצע חיסול חשבונות פוליטי על גבם. מנגד, בכולנו טוענים כי המנכ"ל הפורש השתמש בדיירים להון פוליטי

עריכה: שניר דבוש

מגי גולן, יועצת מנכ"ל משרד השיכון, פוטרה מעבודתה עם כניסתה של שרת השיכון והבינוי החדשה יפעת שאשא ביטון לתפקידה. גולן היא אם חד הורית ומפרנסת יחידה והייתה הכתובת של אלפים מזכאי הדיור הציבורי. ברקע הפיטורים - עזיבתו של מנכ"ל משרד השיכון, חגי רזניק, לטובת הצטרפותו למפלגת גשר ובצל הפרסום ב-"כאן" כי אחיו של שר האוצר משה כחלון, קובי כחלון, שאינו נושא בתפקיד אישי במשרד, הורה להפסיק להתעסק בפניות של הדיור הציבורי.

מנגד, גורמים במפלגת "כולנו" טוענים כי רזניק הצטרף למעשה למפלגה של אחותו של סגן שר השיכון במשך שלוש שנים, ז'קי לוי, מה שמעלה תהיות רבות אם ההתנהלות במשרד הייתה מקצועית או שהייתה פוליטית מהיום הראשון.

בחירות 2019 - לקריאה נוספת:
התנאי של ליצמן: איחוד בגוש החרדי רק עם אלי ישי והפלג הירושלמי
מסתמן: אלון שוסטר, יו"ר מועצת שער הנגב לשעבר, יצטרף לגנץ
נתניהו על החשש מהתערבות זרה בבחירות: "ערוכים לכל תרחיש"

הפוסט של מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר, במחאה על פיטוריה של עובדת המשרד מגי גולן. אתר רשמי
"מגי, אם חד הורית שכל אשמתה שטיפלה בפוני הציבור", הפוסט של חגי רזניק/אתר רשמי

"את מגי לא אני הבאתי למשרד", כתב רזניק בעמוד הפייסבוק שלו, נגד ההחלטה לפטר את היועצת לשעבר. "את מגי פגשתי שם והיא סייעה לי לכוון למדיניות של מענה לכל פונה ופונה בלי קשר למוצאו ותפיסת עולמו. כאלו אנחנו, דואגים לציבור המוחלש כלשכת המנכ"ל קשובה-המערכת כולה קשובה".

בהמשך דבריו כתב כי "מגי, אם חד הורית, מפרנסת יחידה וכל אשמתה שטיפלה בפוני ציבור. ההוראה להפסיק טיפול אישי בפניות ציבור בתירוצים של פוליטיזציה של הפניות היא קשקוש רשע וחלם". הוא סיים את הפוסט והסביר כי "בגלל זה בחרתי דרך חברתית אמתית, תוך 90 יום מהיום, נחזור להיות "גשר" לאזרחים. מישהו יענה תמיד בקו, לא רק בפוסטים ופרסומים על 'חמלה' בזמן שבפועלים מוחקים את הדיור הציבורי". בשיחה עם רזניק הוא דחה את הטענות ואמר כי הוא באופן אישי טיפל בפניות ציבור רבות מכל הקשת ובכלל זה בפניות אישיות של כחלון ושאשא ביטון. "תמיד עמדו פניות הציבור לנגד עיני, נמשיך לטפל בצורכי הציבור וביצירת יחס אישי לציבור המוחלש בישראל, זוהי זכות גדולה ומפלגת גשר בראשות ח"כ אורלי לוי אבקסיס תמשיך לייצג את הציבור ולא להתנער".

עוד באותו נושא

השר כחלון ימנה את ח"כ יפעת שאשא ביטון לשרת הבינוי והשיכון

לכתבה המלאה
חגי רזניק. באדיבות המצולמים
המלחמה נגד שרת השיכון החדשה, חגי רזניק/באדיבות המצולמים

בכיר במשרד השיכון סיפר כי אחיו של משה כחלון מסתובב כל הזמן במשרדי המטה ומנהל את העניינים, ואף הורה לא להתעסק בפניות ציבור. "מי מחליף מישהי שקיבלה הצטיינות מהשר אם לא בשביל מינויים פוליטיים?", אמר. "בכולנו חוששים מהמפלגה החדשה של אורלי לוי-אבקסיס"

קובי כחלון. הארץ
אמיל סלמן,
"מסתובב במסדרונות". קובי כחלון/הארץ אמיל סלמן

"איך שהיא הגיעה למשרד אחרי חופשה בעצם פיטרו אותה", סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS מיטל כהן, פעילת שטח של הדיור הציבורי ודיירת דיור ציבורי. "זה תמוהה בעיני כי היא הייתה אוזן קשבת להמון, לא בגלל שאני פעילה, פנו אליה פניות בכל מיני נושאים של דיור ציבורי, היא אוזן קשבת, כל מה שלא הסתדר לנו בחברות המאכלסות היו פונים אליה, ומה שהיא עשתה היא הייתה פונה לדרגים הגבוהים, כמו למנכ"ל כמו לשר, וניסתה להגיע ולהביא לפתרונות לאנשים, זה כבר אוזן קשבת לאנשים שנמצאים בתוך מצוקה ולנסות להביא אותם לתוך פתרון", סיפרה.

כהן אמרה כי "זה דבר מדהים, כל פעם שהיית מתקשרת אליה היא הייתה עונה בסבלנות, היא הייתה נפגשת אתנו במשרדים, והיום המשרדים סגורים". עוד סיפרה כי "איך מפלגה שקוראת לעצמה מפלגה חברתית עוצרת את כל החברתי הזה. משרד השיכון הוא לא עסק פרטי של אבא של כחלון, ולא עסק משפחתי ואם המשרד לא יאפשר לנו להיכנס ולעזור לציבור, אנחנו נצא למאבק נגד משרד השיכון ונגד המדיניות שלהם. חברתי זה קודם כל דיור ציבורי. כחלון פשוט מרמה את הציבור, עובדה זה רמאות".

מנגד במשרד השיכון ובכולנו מאשימים את רזניק בניצול הזכאים לטובת הון פוליטי. "הימים שבהם אנשים קשיי יום נוצלו לטובת ההון הפוליטי של המנכל והשר הסתיימו. אף אדם עם בעיה לא יצטרך להתחנן לאף בכיר או יועצת של בכיר כדי לקבל את מה שמגיע לו", אמר גורם בכיר במשרד השיכון. "ישנם מאות עובדים במשרד ובספקים של המשרד שתפקידם לענות לפניות ציבור, ומנכ"ל מקצועי אמור לוודא שהם אכן עושים את עבודתם. יועצת המנכ"ל היוצאת, שמילאה משרת אמון בכירה, תוחלף על ידי יועצת חדשה שגדלה בדיור הציבורי, הוכיחה עצמה מקצועית בניהול רשות מקומית ומלאת תחושת שליחות לקדם את הדיור למען כלל אזרחי ישראל".

משה כחלון ואורלי לוי אבקסיס. ראובן קסטרו
מלחמות פוליטיות על חשבון זכאי הדיור הציבורי/ראובן קסטרו
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully