וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי - כחול לבן

רשימה המורכבת ממפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, "חוסן לישראל", ממפלגתו של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, "יש עתיד", וממפלגתו של שר הביטחון לשעבר משה יעלו, תלם.

בתחילה, הכריז גנץ על התמודדות לכנסת ה-21 באופן עצמאי עם חוסן לישראל, לאחר שב-2 ביולי 2018 הסתיימה תקופת הצינון לה נדרש בתום כהונתו כרמטכ"ל. גנץ שמר על עמימות בנוגע לעמדותיו עד ל-29 בינואר, אז חשף לראשונה את משנתו בנאום פוליטי ראשון. "בשבילי ישראל היא לפני הכול". הוא תקף את נתניהו על השיסוי בעם וציין כי "בממשלה שנקים לא יהיו התקפות נגד המפכ"ל ונגד היועץ המשפטי לממשלה". באותו ערב, הציג את האיחוד הראשון עם יעלון, מה שהוביל מאוחר יותר גם לשילוב אנשיו - יועז הנדל וצבי האוזר ברשימת המפלגה.

עד למועד הגשת רשימות המתמודדים לכנסת, גייס גנץ מועמדים נוספים לשורותיו, בהם העיתונאית מיקי חיימוביץ', אסף זמיר מעיריית תל אביב, חילי טרופר - לשעבר ממפלגת העבודה וכן יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. בזמן שחלף עד לאותו מועד, גברו הקולות לייצירת איחודים במערכת הפוליטית, בעיקר במחנה המרכז עם מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד.

ארבעה ימים לפני המועד האחרון, לפיד הציג את רשימת יש עתיד לכנסת ה-21, זאת לאחר שיש עם מפלגתו בכנסת הנוכחית בשורות האופוזיציה. ברשימה החדשה מוקמו שר הרווחה לשעבר מאיר כהן, ח"כ עפר שלח, אלוף (מיל') ארנה ברביאי, ח"כ יעל גרמן ועוד. לפיד הכריז כי המגעים עם חוסן לישראל נמשכים. "אין בכלל דיון עם גנץ על מיקומים. על זה מדברים בסוף המשא ומתן", אמר. "מה שחשוב לי הוא שנתנו לציבור התחייבויות ואני רוצה תשובות ברורות עליהן".

בבוקר 21 בפברואר, מועד סגירת הרישום, הודיעו גנץ לפיד ויעלון על איחוד השורות ועל הסכם רוטציה, לפיו גנץ יעמוד בראשות הממשלה אם ייבחר למשך שנתיים. כמו כן, לאיחוד הצטרף גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, והעניק לו רוח גבית.

העשירייה הראשונה ברשימת כחול לבן:
1. בני גנץ
2. יאיר לפיד
3. משה יעלון
4. גבי אשכנזי
5. אבי ניסנקורן
6. מאיר כהן
7. מיקי חיימוביץ'
8. עפר שלח
9. יועז הנדל
10. ארנה ברביאי

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully