וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול אפשרי? סרטון התדמית לספר החדש - שעלול לסבך את גבאי

15.1.2019 / 18:21

יו"ר מפלגת העבודה פרסם סרטון קידום לספר הביוגרפי שלו בהוצאת ידיעות אחרונות, עם לוגו רשמי של מפלגת העבודה. לדברי גורמים פוליטיים, הערבוב בין המסחרי לציבורי מעלה חשש לניגוד עניינים ולשימוש אסור במשאבי המפלגה. לשכת גבאי: הכול לפי החוק, הרווחים ייתרמו לצדקה

באדיבות עמוד הפייסבוק של אבי גבאי

"הכול אפשרי" הוא שם ספרו החדש של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שהושק השבוע, ובכן נראה שמבחינת גבאי אכן הכול אפשרי - גם ערבוב בין האישי למפלגתי, והפוליטי והציבורי, המסחרי והפרטי. גבאי פרסם היום (שלישי) סרטון קידום לספר - שמצד ימין שלו מופיע לוגו של מפלגת העבודה. לא ברור אם מדובר בסרטון פרסומת לספר - שאותו גבאי כתב במסגרת חוזה עם חברה מסחרית - או בסרטון תעמולת בחירות של העבודה. כמה גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! NEWS כי נראה שהסרטון מטשטש את הקווים בין המסחרי לציבורי וגורמים משפטיים אמרו כי הוא מעלה חשש לשימוש אסור בכספי ציבור לצורך רווח אישי.

בתחילת השבוע גבאי השיק את הספר הביוגרפי שכתב, שיוצא לאור בהוצאת ידיעות אחרונות. הספר כולל את סיפור חייו של גבאי, מהמעברה בירושלים ועד לצמרת כמנכ"ל בזק, ופרטים מאחורי הקלעים של המהלכים הפוליטיים בהם היה מעורב בארבע השנים האחרונות, כמי שהתחיל כאחד ממייסדי מפלגת כולנו אך התפטר לפני כשנתיים וחצי ובהמשך הצטרף למפלגת העבודה וזכה בקרב על הנהגתה.

בחירות 2019- עוד בנושא:
עלילה נתעבת: כשהתועמלנים מימין מנסים להפיל את האשמה על גנץ
אחרי הניצחון בקרב: המלחמה האמיתית של סמוטריץ' ב"בית היהודי"
כל לייק נחשב: ועדת הבחירות דנה בחיוב שקיפות בתעמולה באינטרנט

אבי גבאי במהלך קידום ספרו החדש עם לוגו של מפלגת העבודה. אתר רשמי
מעלה חשש לניגוד עניינים. הסרטון של גבאי עם סמלה של מפלגת העבודה/אתר רשמי

הספר הוא למעשה מעין מצע אישי של גבאי הכולל גם את תכוניותיו בתחום הכלכלה ויוקר המחיה אחרי שמפלגת העבודה תכבוש את השלטון, ושבחים רבים ליכולות הניהול שלו שמכשירים אותו להנהיג את המדינה. היום, גבאי העלה סרטון מטעמו המקדם את הספר, הנושא את הלוגו הרשמי של מפלגת העבודה. "אזרחי ישראל, הצהרה חשובה", גבאי אומר בסרטון, בו הוא ממליץ "לכל אלה שעדיין לא מכירים אותי לקרוא את הספר שלי, שם תוכלו לקרוא איך כל חיי הצלחתי להפתיע ולנצח כנגד כל הסיכויים ואיך אני מתכוון להביא את השינוי שאנחנו כל כך צריכים".הסרטון מסתיים בתמונה של כריכת הספר, "הכל אפשרי, מאת אבי גבאי", כשלכל אורך הסרטון משובץ הלוגו של מפלגת העבודה.

שורה של גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! NEWS כי הסרטון מעלה חשש לניגוד עניינים שכן הוא נושא לוגו רשמי של מפלגת העבודה, הממומנת מכספי ציבור, אך מקדם ספר אישי שגבאי כתב, שנעשה בשיתוף פעולה פרטי-מסחרי עם הוצאת ידיעות אחרונות. לדברי הגורמים, אם הסרטון אכן מומן מכספי מפלגת העבודה עולה חשש לשימוש אסור בכספי ציבור לצורך רווח אישי, ועשוי להוות הפרה של סעיף 2א' לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) שקובע כי "לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר או של תאגיד שהממשלה או רשות מקומית משתתפת בהנהלתו או בהונו, ולא ייעשה שימוש כאמור במקרקעין או במטלטלין המוחזקים למעשה על ידי גוף או תאגיד כזה". כמו כן, חוק המפלגות קובע כי מפלגה לא תעסוק במישרין או בעקיפין בפעילות כלכלית-עסקית.

עוד באותו נושא

ההצגה הכי טובה בעיר: מפלגת העבודה חוגגת כל הדרך לקבר

לכתבה המלאה
כריכת ספרו של אבי גבאי. אנשי הדממה, אתר רשמי
כריכת ספרו של גבאי/אתר רשמי, אנשי הדממה

בלשכת מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, לא ידעו להשיב לפניית וואלה! NEWS,על הסרטון, ואם הוא מומן בכספי המפלגה והפנו לדוברות של גבאי. בלשכת גבאי סירבו להגיב לשאלות וואלה! NEWS בנוגע להפקת הסרטון - האם הוא מומן על ידי מפלגת העבודה ומה היתה עלות הפקתו ורק מסרו בתגובה לטענות הגורמים הפוליטיים והמשפטיים כי "מפלגת העבודה גאה בספרו של היו"ר, אבי גבאי. הספר הוא חלק מקמפיין הבחירות שלנו וכל אזרח שמתגעגע למדינה נורמלית, צריך לקרוא את הספר ולהבין שאפשר לשנות דברים לטובת האזרחים".

בלשכת גבאי לא נענו גם לשאלות ולבקשת אסמכתאות בנוגע לשיתוף הפעולה עם הוצאת ידיעות אחרונות ואם הוא עומד במגבלות חוק המפלגות וחוק התעמולה, אך מסרו כי "כדרכנו, אנו פועלים בכפוף להוראות הדין והרווחים יתרמו כולם לעמותת "ידיד", הפועלת לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully