וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחלוקות עם גבאי: ח"כ נחמיאס ורבין לא תתמודד בפריימריז בעבודה

16.1.2019 / 8:29

היחסים בין הח"כית לבין אבי גבאי הידרדרו בחודשים האחרונים לאחר שהייתה בקבוצת הח"כים שניסתה לבחון אפשרויות של פילוג לפני פיזור הכנסת והובילה את ההתנגדות אליו בוועידת המפלגה. "נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית", כתבה. לפני שבוע פרש ח"כ מיקי רוזנטל מהעבודה

ניב אהרונסון

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין הודיעה הבוקר (שלישי) כי החליטה לא להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה. "הצטרפתי לזירה הציבורית בגיל 20 ואמשיך לפעול בזירה הפוליטית. למרות התמיכה הרבה לה אני זוכה, נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. אני מודה לחברי וחברותי האהובים במפלגה ובסיעה על כהונה סוערת ומורכבת", אמרה.

היחסים בין ח"כ נחמיאס ורבין שחברה במפלגת העבודה עוד מימיו של ראש הממשלה יצחק רבין, לבין אבי גבאי הידרדרו בחודשים האחרונים. נחמיאס ורבין הייתה בקבוצת חברי הכנסת שניסתה לבחון אפשרויות של פילוג מגבאי לפני פיזור הכנסת והובילה גם את ההתנגדות אליו בשבוע שעבר בוועידת המפלגה.

"פסעתי לראשונה למסדרונות הירקון 110 כשהייתי בסך הכול בת 20 ובגיל 21 זכיתי להצטרף לקמפיין הבחירות של יצחק רבין. מהמנהיגות שלו למדתי כללים בסיסיים של התנהגות בפוליטיקה, ולצערי אלו נעלמו מהזירה שאני מכירה היום. לכן, לאחר לבטים קשים, החלטתי לא להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה, כתבה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
ההצגה הכי טובה בעיר: מפלגת העבודה חוגגת כל הדרך לקבר
לקראת ועידת העבודה: "גבאי הופך מפלגה דמוקרטית למפלגה של איש אחד"
ח"כ מיקי רוזנטל הודיע: פורש מהכנסת - לא אתמודד בבחירות לעבודה

איילת נחמיאס ורבין בועידת מפלגת העבודה, גני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"מודה על כהונה סוערת ומורכבת". ח"כ נחמיאס ורבין/ראובן קסטרו

נחמיאס - ורבין תארה כי ההחלטה על פרישה הייתה לא קלה עבורה. "הבטן מתהפכת לי כשאני כותבת מילים אלו - עולמי הבוגר עוצב במידה רבה בין הכתלים הרעיוניים של מפלגת העבודה. אבל, נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. ראיתי בפירוק המחנה הציוני ובדרך, טעות אסטרטגית שתפגע קשות בסיכוי לחילופי שלטון ובמפלגת העבודה כציר חיוני להשגת היעד לטובת המדינה ואזרחיה. את המהלך הגדול שהחל בשותפות בין הרצוג ללבני היה עלינו להרחיב בחיבורים נוספים שיובילו לניצחון. פרורי המפלגות במרכז ובשמאל מחייבים את כולנו לחשיבה דחופה ומידית בדבר עתיד המחנה הלאומי-הדמוקרטי.

"בעת הזאת, איני יכולה לטעון כפי שעשיתי בפני צירי הועידה לסלאלום אידאולוגי, לאיבוד 'הרגל' שלנו במרכז הפוליטי, ובה בעת לשכנע את הציבור בדרכנו. יש גם לי אחריות לכך. אמשיך להיות חלק מהזירה הפוליטית גם בעתיד".

פרישתה של נחמיאס - ורבין מצטרפת לעזיבתו של ח"כ מיקי רוזנטל את המפלגה בשבוע שעבר. רוזנטל הודיע שיפרוש מהכנסת בתום הקדנציה הנוכחית ולא יתמודד לכנסת ה-21. בהודעתו אמר חבר הכנסת ממפלגת העבודה כי הוא פורש מפוליטיקה מפלגתית, אך לא מהציבוריות הישראלית. "את הפוליטיקה עצמה מעולם לא חיבבתי ומעולם לא הצטיינתי בה", מסר.

עוד באותו נושא

ניצחון לגבאי: ועידת העבודה אישרה את שריוני היו"ר לרשימה

לכתבה המלאה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019. עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה לו"ז בחירות\ 8 בינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully