וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: לשקול איחוד עם ש"ס בגלל סיכוי לכתב אישום נגד דרעי

16.1.2019 / 18:08

הדברים נאמרו בדיון סגור בכנסת, בו הביע סגן השר ליצמן את תמיכתו באיחוד שכזה. עם זאת, ההערכה היא כי מיזוג אגודת ישראל ודגל התורה מרחיק את האפשרות של איחוד עם ש"ס, זאת לאור העובדה כי לש"ס אין קלף מיקוח מול שאר השותפות החרדיות

צילום: יקי אדמקר

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן הביע היום (רביעי) את תמיכתו באיחוד של יהדות התורה וש"ס בבחירות הקרובות. לוואלה! NEWS נודע כי ליצמן, שדיבר בדיון סגור בכנסת, אמר כי יש "מידע משפטי לפיו יש סיכוי רב שיוגש נגד דרעי כתב אישום קודם הבחירות".

בחודש נובמבר המליצה המשטרה להעמיד לדין את שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי בעבירות מרמה, הפרת אמונים, שבועת שקר ועבירות כלכליות, ובלשכתו אמרו כי "כשהפרקליטות תידרש לעניין, יתברר כי השר לא עבר על החוק".

ליצמן אמר בדיון כי אפשרות של הגשת אישום נגד דרעי קודם הבחירות תוביל לכך שמפלגת ש"ס "תחטוף מכה", כלשונו, והכוח החרדי בממשלה ובכנסת ייפגע. הוא הוסיף כי "האינטרס שלנו הוא להגדיל ולשמר את הכוח הזה". סגן השר ציין בפני הנוכחים ש"צריך לקחת את זה בחשבון".

עוד בוואלה! NEWS
הפרשה המשפטית: החשוד המרכזי יובא לדיון בהארכת מעצרו
השלג כבר כאן, כוננות שיא בירושלים: הסערה הגיעה - ואיתה הנזקים
הפרשה המשפטית החמורה: חשד לשוחד מיני בתמורה למינוי למשרת שופט

מעמד החתימה בין דגל התורה לאגודת ישראל לקראת הבחירות בכנסת. יקי אדמקר, אתר רשמי
רגע החתימה על איחוד מפלגות אגודת ישראל ודגל התורה/אתר רשמי, יקי אדמקר

בשבוע שעבר ליצמן אמר בפורום אחר כי קיים חשש שש"ס לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות, זאת בין היתר לאור הסקרים האחרונים החוזים לה בין ארבעה לחמישה מנדטים. בסביבת ליצמן הכחישו בתגובה לוואלה! NEWS את הדברים, והוסיפו כי "ליצמן חזר על עמדתו בפני חברי אגודת ישראל בעד מהלך אחדות כולל בציבור החרדי בשל שלל סיבות, שעיקרן שמירה על הנציגות החרדית הקיימת ואף להגדילה".

פורום ועדת השמונה של סיעת אגודות ישראל, המייצג את הסיעה שבראשה עומד ליצמן, התכנס היום לדיון בכנסת. עיקר הדיון עסק בהסכם שנחתם מאוחר יותר עם דגל התורה, הסיעה השנייה המרכיבה את יהדות התורה - על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

עוד באותו נושא

התנאי של ליצמן: איחוד בגוש החרדי רק עם אלי ישי והפלג הירושלמי

לכתבה המלאה
משה גפני. ראובן קסטרו
"מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו", ח"כ משה גפני/ראובן קסטרו

לפי ההסכם שנחתם לשתי קדנציות, יחסי הכוחות בין שתי הסיעות ברשימה לכנסת תהיה שווה אף שעד כה 'אגודת ישראל' קיבלה יחס גדול יותר מחברתה. נציג סיעת 'אגודת ישראל' (ליצמן) יקבל את המקום הראשון ונציג 'דגל התורה' (גפני) יקבל את המקום השני. שאר המקומות ברשימה, החל מהמקום השלישי והלאה, יחולקו בין הסיעות בהתאם, ובקדנציה הבאה סידור המקומות יתהפך.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני אמר כי "מדובר על תהליך היסטורי שלא היה כדוגמתו. אנחנו המפלגה הראשונה שסיימה את דיוניה הפנימיים ויוצאת לבחירות בהסכם שוויוני". גפני התייחס בדבריו גם לאפשרות של איחוד עם שאר המפלגות החרדיות, ובראשן ש"ס ואמר כי "עשינו סעיף בהסכם שנוכל להתאחד גם עם מפלגות אחרות, אבל זה יהיה צריך להיעשות בהסכמה של כולם".

סגן השר ליצמן אמר כי "יהדות התורה ניגשת לבחירות אלו באחדות מלאה ובכוחות משותפים. אנו עדים לצעד מבורך של קידוש השם גדול - להיות המפלגה הראשונה בישראל שמגיעה לסיכום מוקדם על סדר הרשימה ומתוך אחדות. אני בטוח שהמהלך יביא לתוספת כוח משמעותית בבחירות ולהצלחה גדולה".

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
אין לש"ס קלף מיקוח, השר אריה דרעי/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

ההסכם בין שתי הסיעות ביהדות התורה נחתם מוקדם מהצפוי בהשוואה לבחירות הקודמות. ההערכה במפלגות החרדיות היא כי ההסכם המשותף מרחיק אפשרות של איחוד חרדי עם ש"ס ומפלגות אחרות, לאור העובדה כי לש"ס, החוששת מכך שלא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות, אין קלף מיקוח מול שאר השותפות החרדיות, כמו למשל לרוץ עם 'דגל התורה' ולהשאיר את חברתה 'אגודת ישראל' לרוץ בנפרד.

בשבוע שעבר חשף וואלה! NEWS כי ליצמן הציב תנאי עיקרי למהלך של אחדות במפלגות החרדיות לפיו יש לכלול גם את מפלגת יחד של אלי ישי ואת 'הפלג הירושלמי' הליטאי. מאז הפרסום, התברר כי הפלג הירושלמי מתנגד לכל אפשרות של כניסה לכנסת וכן, פטרונו הרוחני של ישי הרב מאיר מאזוז מתנגד להציב מועמד אחר מטעמו לטובת המהלך, חרף התנגדותו של דרעי להיותו של ישי נציג ברשימה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully