וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהפיץ מפות עם תמונתו: ועדת הבחירות תבחן אם לחייב את גלנט

הוועדה הזמינה את שר הבינוי והשיכון לשעבר לדיון, לאחר שהפיץ תמונות עם תמונתו במימון משרדו. בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי על השר להשיב את הכסף לקופה הציבורית, אך הפרקליטות סבורה כי לוועדה אין סמכות בנושא

גלנט נגד גנץ: "שמונה מילים ופוסטר הם לא תחליף לדרך"/צילום: טל קטקו, עריכה: איתי עמרם

ועדת הבחירות המרכזית בוחנת אם לחייב באופן אישי את שר הבינוי והשיכון לשעבר, יואב גלנט, על הפקת מפות העיר העתיקה בירושלים, שהודפסו במימון משרדו עם תמונתו וברכתו. גלנט זומן לדיון שייערך בנושא בשבוע הבא בעקבות עתירה על עבירה על חוק דרכי התעמולה, ואף הוצעה לו האפשרות להגיע עם עורך דין משלו. הפרקליטות מצדה טענה כי לוועדה אין כלל סמכות להטיל חיובים כספיים.

משרד הבינוי והשיכון השיק לפני כחצי שנה, יחד עם החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי (חברה ממשלתית הפועלת תחת המשרד), מפה חדשה של העיר העתיקה לכבוד חגיגות ה-70. לצד המפה המפורטת הופיעה ברכה של השר המעידה על פועלו, יחד עם תמונתו. עם זאת, הגרסה שנמכרה לאחר מכן כללה תמונה של גלנט, מבלי לציין את פועלו.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"הליכוד זה לא ימין": המנדטים שמסקרנים את שקד ובנט
ההבטחות של כחלון וההצהרות של יניב: סרטוני הבחירות החדשים
הליכוד: גלעד שרון לא יוכל להתמודד בפריימריז במפלגה

יואב גלנט, משרד השיכון, קרית הממשלה, ירושלים, 27 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יחויב באופן אישי על הוצאות הדפסת והפקת המפות? גלנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בעקבות פרסום וואלה! NEWS פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד הבינוי והשיכון ולגלנט והגישה עתירה לוועדה הבחירות המרכזית. בתגובה הודיעה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי על הפסקת מכירת המפה. בתשובה לעתירה ציינה המדינה כי שילוב תמונתו של השר ודברי ברכתו "מעוררים קושי בהיבט של סעיף 2א לחוק הבחירות (דרכי תעמולה)".

היועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר, ציין כי היוזמה והליך הפקת המפה לא היו של המשרד, אך ניתן מימון מבלי לדעת שלכך הוא מיועד. עוד ציין היועמ"ש כי ההליך לא נבדק מולו וכי במשרד "מכירים היטב את הכללים האוסרים על השתתפות נבחר ציבור בפרסום ממשלתי".

עוד באותו נושא

לאחר הביקורת: תופסק הפצת מפת העיר העתיקה בי-ם עם תמונת השר גלנט

לכתבה המלאה
מפות של העיר העתיקה עם ברכתו ותמונתו של השר יואב גלנט. -, מערכת וואלה! NEWS
מפת העיר העתיקה עם ברכתו ותמונתו של השר גלנט/מערכת וואלה! NEWS, -

לאחר שהוחלט על הפסקת מכירת המפות, עלתה הסוגיה של הטלת החזר הוצאות אישי על השר בגין הפקתן והדפסתן. המדינה מסרה בתשובתה כי נערך דיון בנושא בהשתתפות המשנה ליועמ"ש רז נזרי וגורמים משפטיים נוספים. לפי תשובת הפרקליטות, לוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות להטיל חיובים כספיים.

"נוכח היעדרה של הוראה מפורשת בחוק המסמיכה את יו"ר הוועדה להטיל חיוב כספי, המהווה הלכה למעשה פגיעה בזכות הקניין, מוגבלת לעמדת המשיבים סמכותו של יו"ר הוועדה, על פי החוק בנוסחו הקיים, למתן צו למניעת העבירה", נכתב בתשובה, וזאת מבלי לכלול "אפשרות להטלת חיובים כספיים".

"הכסף לא הושב לבעליו - הקופה הציבורית"

מנגד בתנועה לאיכות השלטון סבורים כי ליו"ר הוועדה יש סמכות בעניין, ומבקשים להטיל על גלנט חיוב אישי בסכום עלות הפקת והדפסת המפה עליו הצהיר המשרד - 118,317 שקלים, מתוכם כ-109 אלף שקלים עבור זמן עבודה ו-5,000 עבור הדפסה. "אותו הכסף ששימש לצורך הפקת תעמולה אסורה לא הושב לבעליו - היינו, לקופה הציבורית", נכתב בתשובה שהגישה התנועה באמצעות עורכי הדין תומר נאור וזהר אלטמן-רפאל. "יוצא מכך, כי כל עוד הסכום יצא לטובת הפקת המפות שאינן חוקיות, הרי שסכום הכסף ממשיך לשמש בפועל לצורך מימון העבירה וממשיך להיעשות בו שימוש בקשר עם תעמולת בחירות".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, החליט לקבוע דיון בנושא שיתקיים בשבוע הבא. בהחלטתו כתב כי גלנט מתבקש להתייצב, וכי על החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי להגיש תחשיב מפורט של עלות הדפסת הפרסום והפקתו.

"הגיעה העת שוועדת הבחירות תעשה שימוש בסמכותה הקנויה בדין ותטיל חיוב אישי על כל אלו שעושים שימוש בכספו של הציבור בכדי לממן את התעמולה האישית שלהם", אמרה עו"ד אלטמן-רפאל. "שלושה חודשים לפני מועד הבחירות זו השעה לומר עד כאן, ולעצור את מופעי ההיתממות החוזרים ונשנים של ראשי רשויות ושרים. ידע כל נבחר ציבור בישראל כי כספי הציבור קודש הם, והוא לא רשאי לעשות בהם שימוש לטובת ענייניו האישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully