וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על האפשרות שיחבור לגנץ: "מקווה שבקרוב נשמע חדשות"

27.1.2019 / 18:24

יומים לפני נאומו הפוליטי הראשון של יו"ר חוסן לישראל, שר הביטחון לשעבר יעלון אומר כי הוא מצוי במגעים עם מפלגות שונות בנוגע לריצה משותפת. "אני חושב שצריך למצוא אלטרנטיבה לשלטון על ידי חיבורים, גם של המפלגה שלי וגם של מפלגות אחרות", אמר יעלון

משה יעלון באירוע שבת תרבות בחיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אישר היום (ראשון) כי הוא אכן מצוי במגעים עם מפלגות אחרות לקראת ריצה משותפת בבחירות הקרובות, זאת על רקע האפשרות שהמפלגה בראשותו, תלם, תחבור למפלגת חוסן לישראל בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. "אני כבר שנה קורא לחיבורים", אמר יעלון. "אני חושב שצריך למצוא אלטרנטיבה לשלטון על ידי חיבורים, גם של המפלגה שלי וגם של מפלגות אחרות".

יעלון הוסיף כי "המגעים בעיצומם ומקווה שבקרוב נשמע חדשות וברגע שיהיה מה להגיד נודיע". הדברים נאמרו ימים ספורים לפני נאומו הצפוי של גנץ, בו יחשוף לראשונה את משנתו הפוליטית.

לדברי גורמים פוליטיים, במידה וגנץ ויעלון יחברו, צפוי האחרון להביא איתו שני בכירים לשעבר בלשכת נתניהן - העיתונאי יועז הנדל, ראש מערך ההסברה הלאומי ב-2011, וצביקה האוזר, מזכיר הממשלה בין השנים 2009 ו-2013. שניהם "הופרשו" מהלשכה בעקבות זעם נתניהו על כך שחשפו את פרשת נתן אשל.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"תגידו בלי בחורות": כך המליץ ח"כ ביטן לחרדים לפתור את משבר הגיוס
"הליכוד זה לא ימין": המנדטים שמסקרנים את שקד ובנט
ג'עפר פרח מול איימן עודה: נסגרה רשימת המועמדים של חד"ש לכנסת

שר הבטחון לשעבר משה יעלון בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"מקווה שבקרוב נשמע חדשות". יעלון/ראובן קסטרו

על רקע האפשרות כי יעלון יצטרף אל גנץ, שרת המשפטים איילת שקד תקפה הבוקר בפתח ישיבת הממשלה ואמרה כי "בפעם האחרונה שהם היו ביחד זה נגמר עם 30 מנהרות טרור בדרום". שקד הוסיפה כי "בבחירות הקרובות זה מאבק בין מדיניות התיקו של גנץ ותפיסת הניצחון של בנט". גם שר האנרגיה יובל שטייניץ מתח ביקורת בפתח הישיבה. "אם יש גנרלים בישראל שחושבים שהם יכולים בבת אחת להנהיג את מדינת ישראל בלי להיות חכים או שרים וניסיון מדיני או כלכלי זו יהירות ושחצנות שאינה במדינה".

לקראת נאומו של גנץ ביום שלישי התחדשו ההערכות במערכת הפוליטית כי הוא עשוי להודיע על חיבור בימים הקרובים. גנץ מקיים מגעים עם כמה שחקנים בגוש המרכז-שמאל אך הפרטנר המועדף עליו בשלב זה היא חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס. עם זאת, בשלב זה המגעים בין השניים לא יצרו עדיין הסכמות על ריצה משותפת.

במקביל גנץ מקיים מגעים אינטנסיביים עם יו"ר מפלגת תלם יעלון. לדברי גורמים פוליטיים יש הרבה מהמשותף בין הצדדים, אך המחלוקת העיקרית היא בשאלת הצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. בעוד שיעלון הצהיר כי לא יהיה מוכן לשבת בממשלה בראשות נתניהו, לא ברור אם גנץ יהיה מעוניין לצאת בהתחייבות שכזו בשלב כה מוקדם של הקמפיין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בני גנץ במהלך טקס החלפת רמטכ"ל בקרייה, ת"א 15 בינואר 2019. ראובן קסטרו
מגעים עם גוש השמאל-מרכז. גנץ/ראובן קסטרו

בד בבד, גנץ נמצא במגעים גם עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר התנועה ציפי לבני, וגם עם גורמים במפלגת העבודה. עם זאת, לפי ההערכה במערכת הפוליטית, החבירות והאיחודים בגוש המרכז-שמאל יתרחשו רק לקראת מועד סגירת רשימות המועמדים לכנסת ב-21 בפברואר.

נאומו של גנץ, יתקיים כחודש לאחר שהכריז על הקמת מפלגתו חוסן לישראל, במהלכו שמר על שתיקה. הנאום יתקיים ב-20:00 בגני התערוכה, אז ישיק את קמפיין הבחירות שלו ויחשוף את החזון אותו הוא מעוניין לקדם. בזמן שחלף מאז שהכריז על הקמת המפלגה, חוסן לישראל הפכה להיות מבטיחה מאוד בסקרים שצופים לה 14-11 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully