וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להביא פרשה זו לסיומה": גלנט ישלם 8,400 שקל על מפה עם תמונתו

השר יואב גלנט ישלם מכיסו את הסכום עבור הדפסת מפה של העיר העתיקה בי-ם הנושאת את תמונתו, זאת כדי להימנע מדיון בוועדת הבחירות. גלנט הבהיר כי הוא מטיל ספק בכך שזו תעמולת בחירות אסורה, אולם הוא עושה זאת "לפנים משורת הדין". הדיון בוועדה בנוגע לעתירה נגדו בוטל

גלנט נגד גנץ: "שמונה מילים ופוסטר הם לא תחליף לדרך"/צילום: טל קטקו, עריכה: איתי עמרם

שר הבינוי והשיכון לשעבר, יואב גלנט, שילם היום (שלישי) 8,377 שקלים מכיסו עבור עלויות הדפסת המפה של העיר העתיקה בירושלים הנושאת את תמונתו. במכתב ששלח גלנט ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הבהיר כי הוא מטיל ספק בכך שמדובר בתעמולת בחירות אסורה, אולם הוא עושה זאת "לפנים משורת הדין על מנת להביא פרשה זו לסיומה".

עוד כתב גלנט כי באמצעות הסכום שהעביר "יתאפשר להפיק מחדש את המפה, שחשיבותה לקידום התיירות ברובע היהודי רבה, זו הפעם ללא דברי הברכה", כתב. "וללא כל תוספת עלות לציבור". לאור זאת, מבקש גלנט לבטל את הדיון מחר בוועדת הבחירות המרכזית שאמור לבחון אם להטיל עליו את ההוצאות.

בהמשך למכתבו וכיסוי ההוצאות, הדיון בוועדת הבחירות בנוגע לעתירה נגדו בוטל, אולם "החלטה סופית תינתן על סמך החומר שבתיק", נכתב בתשובה שהגישה היום ועדת הבחירות בתגובה לעתירה.

בחירות 2019 - לקריאה נוספת:
"ישראל לפני הכול": מפלגתו של גנץ חשפה את סיסמת הבחירות
יאיר נתניהו נגד סער: "אשתו שמאלנית קיצונית"; אחיה תקף: "מעשה שפל"
פנייה למפלגת העבודה: הפסיקו פרסום הספר של גבאי במסגרת תעמולת בחירות

יואב גלנט, משרד השיכון, קרית הממשלה, ירושלים, 27 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
להביא את הפרשה לסיומה. גלנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

משרד הבינוי והשיכון השיק לפני כחצי שנה, יחד עם החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי (חברה ממשלתית הפועלת תחת המשרד), מפה חדשה של העיר העתיקה לכבוד חגיגות ה-70. לצד המפה המפורטת הופיעה ברכה של השר המעידה על פועלו, יחד עם תמונתו. עם זאת, הגרסה שנמכרה לאחר מכן כללה תמונה של גלנט, מבלי לציין את פועלו.

בעקבות חשיפת הפרשה בוואלה! NEWS פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד הבינוי והשיכון ולגלנט והגישה עתירה לוועדה הבחירות המרכזית. בתגובה הודיעה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי על הפסקת מכירת המפה. בתשובה לעתירה ציינה המדינה כי שילוב תמונתו של השר ודברי ברכתו "מעוררים קושי בהיבט של סעיף 2א לחוק הבחירות (דרכי תעמולה)".

היועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר, ציין כי היוזמה והליך הפקת המפה לא היו של המשרד, אך ניתן מימון מבלי לדעת שלכך הוא מיועד. עוד ציין היועמ"ש כי ההליך לא נבדק מולו וכי במשרד "מכירים היטב את הכללים האוסרים על השתתפות נבחר ציבור בפרסום ממשלתי".

עוד באותו נושא

אחרי שהפיץ מפות עם תמונתו: ועדת הבחירות תבחן אם לחייב את גלנט

לכתבה המלאה
צ'ק - יואב גלנט. אתר רשמי
הצ'ק שהפקיד היום גלנט/אתר רשמי
מפות של העיר העתיקה עם ברכתו ותמונתו של השר יואב גלנט. -, מערכת וואלה! NEWS
מפת העיר העתיקה עם תמונתו של גלנט ודברי ברכה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully