וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיבר הרבה, לא אמר כלום": המערכת הפוליטית סוערת אחרי נאום גנץ

תגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית בעקבות נאום הרמטכ"ל לשעבר. נתניהו: "עוד נאום של לפיד. מי שאומר שהוא לא ימין ולא שמאל - הוא שמאל". "תודה על 10 שנים. אנחנו ממשיכים מכאן", ענו בחוסן לישראל. "לא אמר נחרצות כי לא יישב בממשלת נתניהו - בלתי נסלח", אמרה יחימוביץ'

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

במערכת הפוליטית הגיבו הערב (שלישי) לנאומו של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ יו"ר מפלגת חוסן לישראל. גנץ השיק את קמפיין הבחירות עם מפלגתו באירוע בהשתתפות מאות תומכים ולמעלה מ-150 עיתונאים במתחם אקספו בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לקמפיין בחשבון הטוויטר שלו: "עוד נאום של לפיד", כתב. "מי שאומר שהוא לא ימין ולא שמאל - הוא שמאל". בחוסן לישראל ענו לנתניהו: "תודה על 10 שנים. אנחנו ממשיכים מכאן".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה כי "כל מכבסת המילים של גנץ, שקיבל היום חיבוק ענק מהתקשורת, לא תסווה את העובדה שהוא איש שמאל", אמרו. "מי שאומר שהוא לא שמאל ולא ימין - הוא שמאל. מיד לאחר הבחירות גנץ יתאחד עם לפיד ויתר מפלגות השמאל - ויקים ממשלת שמאל". עוד הוסיפו כי "התרגיל השחוק של השמאל להדביק גנרל בראש רשימה כדי להפיל ממשלת ימין - לא יעבוד הפעם על המחנה הלאומי".


בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אין עוד שמות, אבל יש כבר לכלוך מבפנים: קשית המנדטים של גנץ מוכנה
"עיניים יפות זה לא מספיק": אורלי לוי מדברת על גנץ
בני גנץ "חבר לשמאל"? רוב הציבור חושב אחרת | סקר וואלה! NEWS

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גנץ בנאומו הראשון. הערב/ראובן קסטרו

"גנץ מדבר מאוד יפה, אבל חלש מאוד במעשים", אמר שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט. "בכל המבחנים בהם הוא עמד - הפקרת צד"ל ביציאה מלבנון, הפקרת מדחת יוסף, שחרור 1,000 מחבלים, מחדל מבצע צוק איתן - הוא היסס וגמגם. הוא איש טוב אבל הוא מאוד מאוד חלש. החיבור שלו ושל בוגי הוא חיבור של אדריכלי התיקו. זו תפיסה שאומרת שאנחנו לא מנסים לנצח אלא רק לצאת בשלום".

עוד הוסיף כי "גנץ הוא איש שמאל מובהק בתפיסותיו. שמאל זה שמאל זה שמאל. הוא דיבר על סינואר אבל הוא הבנאדם שהכתיר את סינואר. זו סכנה לתת לו את תיק הביטחון או אחריות ביטחונית על ישראל".

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
השקת קמפיין חוסן לישראל. גנץ ובוגי/ראובן קסטרו

"אומץ לב נחוץ לא רק בשדה הקרב אלא גם בפוליטיקה", אמרה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ'. "גנץ אמר דברים יפים, אך בלתי נסלח שבתקופה מסוכנת שבה ראש ממשלה שקוע עד צוואר בפלילים ומרסק את הדמוקרטיה לצרכיו, לא אמר נחרצות כי לא ישב בממשלה תחת נתניהו. מצער שדווקא מי שאמור להביא רוח חדשה לא הפגין אומץ ציבורי הערב ושמר לעצמו אופציה להיות שר בממשלת נתניהו".

שר המדע אופיר אקוניס אמר כי "גנץ דיבר הרבה - ולא אמר כלום". עוד הוסיף כי "ששמענו הרבה סיסמאות, אך לא שמענו עמדות. לטשטש ולהסתיר עמדות זו אינה מנהיגות ואינה מדינאות. ברור לגמרי כשיש לך עמדות שמאליות, אתה חייב להסתיר אותן מהציבור, כדי לקושש קולות".

תגובת יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לנאום גנץ: "בני גנץ, אחרי שבועות של שתיקה, הבשורה שלך לעם ישראל היא נישואים אזרחיים וכותל רפורמי? תחבורה ציבורית בשבת? לא, בני", אמר דרעי. "זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו. אל תפרום את הרקמה העדינה המחברת אותנו כעם. אל תיגע במסורת ישראל".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי "בני גנץ גילה הערב טירונות פוליטית. לדבר על שיתוף פעולה עם החרדים ובאותה נשימה להצהיר על תחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות וכותל רפורמי - זה לא ילך ביחד ולא יוכל להתממש". עוד אמר כי "בני גנץ, ההיסטוריה מוכיחה ששמירה על ערכי המסורת והדת מהווה ערובה להצלחה פוליטית ומנהיגותית. בעוד נקיטת אג'נדה אנטי דתית הינה מתכון לכישלון".

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גנץ לפני נאומו. הערב/ראובן קסטרו

מפלגת כולנו בראשון משה כחלון, שחררה סרטון בתגובה לנאום: "חיכינו, ציפינו, כססנו ציפורניים ואז זה הגיע - 20,000 מילים. יהירות, מתנשאות ומנותקות", אמרו. עוד הוסיפו " אפס תכניות, אפס רעיונות, אפס פתרונות. המסקנה ברורה, אפס באכפתיות. רק כחלון - היחיד שאכפת לו".

"הוסרו המסכות", אמר מתמודד הליכוד, ניר ברקת. "חבל לי על בני גנץ, ממפקד עתיר זכויות הפך לעוד קול חיוור במקהלת 'רק לא ביבי'. חבל שכך, כך אינה נראית מנהיגות. ובני עצה קטנה, קצת צניעות עוד לא הזיקה לאף אחד".

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully