וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חיבור עם גנץ? בכירים ביש עתיד: "על לפיד להוביל את המחנה"

2.2.2019 / 13:18

לאחר נאום ההשקה של הרמטכ"ל לשעבר וההצלחה בסקרים של "חוסן לישראל", מתקרבת ההכרעה לגבי איחוד מפלגות במרכז-שמאל. "יש שיחות, ההכרעה תתקבל בשבועיים הקרובים", אמר ח"כ שלח. ביטן דחה חיבורים בימין: "אתנגד לכך עם בכירים בליכוד"

צילום: מפלגת חוסן לישראל

ברקע ההצלחה של מפלגת חוסן לישראל בסקרים והמאמץ לחבר בינה לבין יש עתיד לריצה משותפת, ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר היום (שבת) באירוע "שבתרבות" ברמת גן כי בין יו"ר מפלגתו יאיר לפיד לבין בני גנץ מתקיימות שיחות, ו"ההכרעה תיפול בשבועיים הקרובים".

לדברי שלח, "צריך להסתכל על התמונה באופן מפוכח, ויש גם עניינים מהותיים: אנחנו יודעים מה אנחנו מציגים לציבור כבר ארבע שנים בכל התחומים, וחיבור צריך להיות מבוסס על קווים מוסכמים. האלטרנטיבה השלטונית המבוססת ביותר בישראל היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד, והיא צריכה להוביל את מי שמבקש להחליף את השלטון".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מועצת חד"ש בחרה: איימן עודה יעמוד בראש המפלגה בבחירות לכנסת
מפלגתו של גנץ אחרי הסקרים: "לא מתלהבים מעלייה, הציבור יקבע"
המחוזי קבע: גלעד שרון לא יוכל להתמודד בפריימריז לליכוד

עופר שלח באירוע שבתרבות ברמת גן. אתר רשמי
"צריך להסתכל על התמונה באופן מפוכח". שלח, היום/אתר רשמי

לנושא התייחס גם יואב סגלוביץ' (יש עתיד) באירוע שבתרבות בצור הדסה. לדבריו, "אני שמח על כניסתו של בני גנץ לפוליטיקה. הנאום שלו היה חשוב וטוב והערכים שעלו ממנו דומים לערכים של יש עתיד. עם זאת, אני חושב שאם יהיו חיבורים מי שצריך לעמוד בראש המחנה זה יש עתיד ויאיר לפיד. אנחנו קבוצה מנצחת עם שטח חזק כשבראש עומד מנהיג עם ניסיון פוליטי. הסקרים לא מרגשים אותנו כי הם כל הזמן משתנים. בסוף לא הם יקבעו- מי שקובע זה הציבור".

חבר נוסף ביש עתיד ח"כ מאיר כהן אמר כי הוא "לא מתרגש מבני גנץ, מסקרים אחרי ההשקה. אנחנו עסוקים במספר 1 או 2. הייתי שר הרווחה ואני שואל אותו האם כשאתה מדבר על להעמיק את הקשרים עם החרדים איך תעשה את זה אם אתה אומר שאתה רוצה את ברית הזוגיות? כשמדברים בדברים עמומים ולא נוגעים באומץ בדברים שחשובים לחברה הישראלית, אני רוצה לשמוע על השוויון בנטל. מי שיכול לתת פייט היום זה יש עתיד עם יאיר לפיד והנבחרת המצוינת".

אחרי נאום ההשקה, בחוסן לישראל בוחנים חיבורים נוספים ועומדים בפני שני אפיקים מרכזיים. אחד מהם הוא החיבור עם לפיד שעשוי להביא את המפלגה המשותפת לעמדת ההובלה ולהביא למהפך. בסקר וואלה! NEWS שהתפרסם השבוע עולה כי שילוב מפלגות מאוחד בין גנץ, לפיד, יעלון וגם גבי אשכנזי, שעל פי ההערכה יצטרף לחיבור מסוג זה אם יתרחש, מביא 33 מנדטים בעוד הליכוד נשאר על 27.

עוד באותו נושא

בלון תבערה: אפקט גנץ-מנדלבליט מצית שדה קוצים פוליטי מבנט ועד מרצ

לכתבה המלאה
בני גנץ בביקור בראשון לציון. שריה דיאמנט, אתר רשמי
"הערכים שעלו מנאומו דומים לערכים של יש עתיד". גנץ, השבוע/אתר רשמי, שריה דיאמנט

האפיק השני שגנץ עשוי לבחור בו הוא חיבור למפלגת גשר של ח"כ אורלי לוי אבקסיס. אפיק זה בהכרח יפסול חבירה ליש עתיד לאחר שלוי אבקסיס פרשה מישראל ביתנו והוטלו הגבלות לפיהן היא לא יכולה להתמודד עם אף מפלגה מהכנסת היוצאת.

גנץ ולפיד אכן מקיימים שיחות בחודשים האחרונים והמחלוקת העיקרית היא מי יהיה במקום הראשון. נכון להיום, לפיד מסרב להיות מספר 2 של גנץ. לפי ההערכה, אם יתקיים איחוד בין לפיד וגנץ הוא יתקיים רק בסמוך למועד סגירת הרשימות בעוד כשלושה שבועות.

יאיר לפיד בביקור בכפר עזה, 13 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
לפיד/ראובן קסטרו

ח"כ דוד ביטן אמר בשבתרבות בתיאטרון הלאומי הבימה כי הוא ובכירים בליכוד יתנגדו לניסיונות לאחד מפלגות בימין. לפי ההערכה במערכת הפוליטית במידה ומפלגת חוסן לישראל תמשיך להתחזק או תחבור למפלגת יש עתיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ישאף לשלב בתוך רשימת הליכוד גם מפלגות ימין אחרות. ביטן אמר כי הוא "לא בעד חיבורים בימין. אתנגד לזה יחד עם בכירים בליכוד".

לדבריו, כל מפלגות הימין "יעברו את אחוז החסימה, אבל מצידי שכחלון לא יעבור את אחוז החסימה". ביטן אמר כי "גוש הימין לא נפגע מנאום גנץ. גנץ מפלג את השמאל. מצידי שגנץ יביא עוד 20 רמטכ"לים. אף אחד לא יכול להתמודד עם נתניהו בתחום הביטחון".

השר גלעד ארדן תקף בשבתתרבות במודיעין ואמר כי "הסרטון שבו סופרים גופות הביך אותי כאיש ימין, זה מזיק לתדמית של ישראל וזה עלבון לאינטליגנציה. הוא מנסה לומר אל תתעניינו בעמדות שלי אלא בזה כי אני יודע להרוג ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully