וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקראת החיבורים הצפויים בשמאל": נתניהו מבקש עוד שריונים

2.2.2019 / 22:36

במקביל לפריימריז, מתפקדי הליכוד יצביעו ביום שלישי על הצעה לשילוב שלושה שריונים ברשימה במקומות 21, 28, ו-36. לפי ההערכה: נתניהו עשוי להשתמש במקומות כדי לשלב את אחת ממפלגות הימין במקרה של איחוד מרכז-שמאל. עם זאת, מדובר בשריונים במקום נמוך ולא מאוד אטרקטיבי

צילום: הליכוד, עריכה: איתי עמרם

לקראת הפריימריז בליכוד - עדכונים אחרונים

- נתניהו יבקש לשריין את מקומות 21, 28 ו-36 ברשימת הליכוד

- ההערכות: נועד לשריין מקום למפלגות ימין במקרה של מיזוג בשמאל

- השריונים לא במקומות גבוהים - לא ברור מה מידת האטרקטיביות שלהם

- הערכה נוספת - השיריון מיועד "לתקן" את תוצאות הפריימריז

ראש הממשלה בנימין נתניהו יגדיל את מספר השריונים שלו ברשימת הליכוד לכנסת הבאה וביום שלישי הקרוב, במקביל לפריימריז, מתפקדי הליכוד יצביעו גם על הצעה להוספת שלושה שריונים ברשימה - במקומות 21, 28 ו-36.

נתניהו ביקש תחילה לשריין את המקום ה-21 בלבד, אך שמר לעצמו את הזכות להוסיף עוד שריונים בהמשך. כעת הוא מסביר לחברי הליכוד שהמטרה היא "להיערך לקראת החיבורים הצפויים בשמאל". נתניהו פנה הערב במכתב למתפקדי הליכוד: "אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות".

לפי ההערכה בליכוד, נתניהו עשוי להשתמש במקומות המשוריינים כדי לשמור את האפשרות לשלב מפלגות ימין כמו הבית היהודי, כולנו או ישראל ביתנו, במקרה ויהיה איחוד מפלגת גדול בין יש עתיד וחוסן לישראל.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
לקראת חיבור עם גנץ? בכירים ביש עתיד: "על לפיד להוביל את המחנה"
נתניהו מאשים את מנדלבליט: "נכנע לשמאל ומקבל החלטות בחיפזון"
בלון תבערה: אפקט גנץ-מנדלבליט מצית שדה קוצים פוליטי מבנט ועד מרצ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ ישתתפו באירוע לרגל הגעת החלק התחתון של אסדת הגז "לווייתן", 31 בינואר 2019. ניב אהרונסון
"לקראת חיבורים אפשריים בשמאל"/ניב אהרונסון

השריונים אותם ביקש נתניהו הם במקום נמוך ברשימה, כך שלא ברור מה מידת האטרקטיביות שלהם בחיבורים ומיזוגים, ובגלל מיקומם, קשה לראות את ראשי מפלגות הימין - כחלון, ליברמן, בנט או שקד - חוברים לנתניהו תמורתם. עם זאת, אומרים גורמים בליכוד כי מפלגת הבית היהודי (המקורית, זו שבנט ושקד עזבו) עשויה להיות אופציה לחיבור או שילוב.

בכל מקרה, אם נתניהו ירצה להתאחד עם אחת המפלגות הגדולות יותר הוא יצטרך להעניק שיבוצים יותר אטרקטיביים ולעשות הסכם של איחוד מפלגות - שאותו יצטרך להעביר במרכז הליכוד - מהמורה לא פשוטה בכלל.

מכיוון שמדובר במקומות נמוכים יחסית ברשימה, ייתכן שנתניהו מתכוון להשתמש בשריונים כדי לעשות "תיקונים" בתוצאות הפריימריז, במידה שרשימת הליכוד לא תכלול מספיק נשים, לדוגמה, או לגיוס "כוכבים" שיקרצו לבוחרי הימין.

בעקבות הפרסומים, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך ציין בתגובה כי "מפלגת הבית היהודי מקיימת בחודש האחרון הליך מורכב ומעמיק לבחירת יו"ר ורשימה כדי להיות מפלגה חזקה ומשפיעה ולא מפלגת בת של הליכוד".

(עדכון ראשון: 21:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully