וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומלץ הרשמי היחיד של נתניהו: החשוד בפרשת הצוללות

3.2.2019 / 10:50

יומיים לפני הפריימריז בליכוד, ובצל דיווחים ושמועות על רשימות חיסול והעדפות של יו"ר המפלגה, הבהירו גורמים המקורבים לו כי "ראש הממשלה מאוד מעריך את דוד שרן וחושב שהוא מועמד ראוי ביותר למחוז תל אביב"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן גיבוי פומבי חריג למנהל הלשכה שלו לשעבר, דוד שרן, וממליץ להצביע עבורו בפריימריז בליכוד שיתקיימו ביום שלישי. "ראש הממשלה מאוד מעריך את שרן וחושב שהוא מועמד ראוי ביותר למחוז תל אביב", מסרו היום גורמים המקורבים לראש הממשלה.

בצל הערכות וספקולציות רבות על רשימות מומלצים וחיסולים לקראת הבחירות המוקדמות, הכחיש נתניהו דיווחים שלפיהם לו עצמו יש רשימות מעין אלה בין הח"כים והשרים המתמודדים ברשימה הארצית, אך הוציא בכל זאת הודעת תמיכה בשרן, שמתמודד במשבצת מחוז תל אביב.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"הליכוד TV": נתניהו ישיק מהדורת חדשות בהנחיית אלירז שדה
בלון תבערה: אפקט גנץ-מנדלבליט מצית שדה קוצים פוליטי מבנט ועד מרצ
סקר וואלה! NEWS: כך השפיע נאום גנץ - והתרחיש שיביא לו ניצחון

דוד שרן חשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 7 בספטמבר 2017. מאצ'י הוף
מתמודד למרות התשתית הראייתית בשוחד, מרמה והפרת אמונים. שרן/מאצ'י הוף

שרן, ששימש בעבר כראש המטה של יובל שטייניץ במשרד האוצר וראש הסגל ומנהל הלשכה של נתניהו בשנים 2015-2016, הוא גם אחד מהחשודים המרכזיים בפרשת הצוללות המוכרת גם כתיק 3000. המשטרה קבעה בנובמבר האחרון כי יש תשתית ראייתית להעמדה לדין של שרן באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, אך הוא החליט להתמודד בפריימריז בליכוד בכל זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נתניהו: "רשימת המומלצים - כל חברי הכנסת של הליכוד"

בימים האחרונים לקראת הפריימריז, נפוצו הערכות ודיווחים על העדפותיו של נתניהו לקראת גיבוש רשימת הליכוד, כמו גם על ניסיונות חיסול של חלק מיריביו, ובראשם השר לשעבר גדעון סער, שנתניהו האשים ב"ניסיון פוטש" בליכוד והשר איוב קרא, שהיחסים הקרובים בינו לבין ראש הממשלה עלו בחודשים האחרונים על שרטון. הבוקר נתניהו הבהיר בציוץ בטוויטר כי "‫רשימת המומלצים שלי לפריימריז כוללת את כל חברי הכנסת של הליכוד היום. כולם ראויים".

נתניהו אמנם לא פרסם רשימה רשמית, אך העניק בחלק מהמקרים סיוע תקשורתי לא מבוטל בתמונות משותפות ואירועים משותפים שקיים עם חלק מהשרים והח"כים שיש להם משמעות עבור מתפקדי הליכוד. כמו כן, הוא הגדיל את הרשימה הארצית על חשבון מיקומי המחוזות כדי להגדיל את הסיכוי ששרי וח"כי הליכוד ישתלבו שוב ברשימה - ולשמור על רשימה שהיא יחסית נאמנה כלפיו באופן אישי. עם זאת, לפי ההערכה, בין שמונה לעשרה חברי כנסת מכהנים בכל זאת צפויים להידחק למקומות לא ריאליים ויש קרב קשה על השתלבות במקום גבוה ברשימה.

כמו כן, ב"ישראל היום" כי לנתניהו יש רשימת מומלצים שכוללת כמעט את כל השרים אך היא לא כללה את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושר הרווחה חיים כץ. עם זאת, פרסום הרשימה עורר מבוכה ומקורבים לנתניהו נאלצו הבוקר להבהיר את הדברים ואמרו שנתניהו כן תומך באדלשטיין וכץ. גם ראש הממשלה נתניהו הגיב הבוקר בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "מה שהתפרסם היום זו ספקולציה עיתונאית ולא יותר מזה. רשימת המומלצים שלי כוללת את כל חברי וחברות תנועת הליכוד. פעלתי כדי להגדיל את הרשימה כדי שמירב חברי הכנסת ייכנסו. אני סומך על מתפקדי הליכוד שיידעו לבחור את הטובים ביותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ ישתתפו באירוע לרגל הגעת החלק התחתון של אסדת הגז "לווייתן", 31 בינואר 2019. ניב אהרונסון
העניק סיוע תקשורתי לא מבוטל בתמונות משותפות לחלק מהשרים והח"כים. נתניהו/ניב אהרונסון

בתוך כך, קבוצת הליכודניקים החדשים פרסמה הבוקר את רשימת המומלצים שלה בפריימריז שכוללת בנוסף למועמד הקבוצה ניר הירשמן, המתמודד ברשימה הארצית, עוד 11 שמות של חברי כנסת שרים ומועמדים חדשים עליהם ממליצה הקבוצה המוצגים כמי שקידמו את האג'נדה הליברלית במפלגה. ברשימה מופיעים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים יובל שטייניץ גילה גמליאל צחי הנגבי וישראל כץ, חברי הכנסת שרן השכל, יהודה גליק, ונורית קורן, והמועמדים החדשים ניר ברקת, קרן ברק, ופטין מולא.

הליכודניקים החדשים היא קבוצת מתפקדים שהוקמה ב2011 במטרה לייצר קבוצת לחץ שתקדם ערכים חילוניים וליברליים בליכוד. הקבוצה עוררה בשנה האחרונה איבה קשה מצד בכירים בליכוד, ומוסדות התנועה פסלו חלק גדול מהמתפקדים של הקבוצה והמועמדים שהיא ביקשה להריץ בפריימריז. רשימת המומלצים גובשה על ידי מטה הליכודניקים החדשים, המונה 47 מהפעילים המרכזיים ביותר של הקבוצה, ולטענתם יש בסופו של דבר 7,000 מתפקדים רשומים המשויכים לקבוצה שיצביעו ביום שלישי בפריימריז.



(עדכון ראשון: 09:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully