וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבית היהודי תקף את בנט ושקד: השתמשו ועזבו ופספסו בגדול

4.2.2019 / 23:55

בנאום ראשון לאחר היבחרו לראשות המפלגה הרב רפי פרץ מתח ביקורת כלפיי השניים על הקמת "הימין החדש". "ישנם כאלה שהבית שלנו ישן בעיניהם ולא מספיק נוצץ. הם עוברים בו, נכנסים לתקופה, משתמשים והולכים", אמר. "בית לא נוטשים"

צילום: אבי כהן

יו"ר "הבית היהודי" הרב רפי פרץ נאם הערב (שני) לראשונה במרכז המפלגה מאז היבחרו לתפקיד. במהלך דבריו תקף היו"ר פרץ את השר נפתלי בנט והשרה איילת שקד על כך שעזבו את הבית היהודי והקימו את "הימין החדש". "ישנם כאלה שהבית שלנו ישן בעיניהם, לא מספיק נוצץ. הם נכנסים בו, עוברים בו לתקופה קצרה, משתמשים בו והולכים", אמר ברומזו על השניים.

בנאומו במרכז המפלגה שהתכנס כדי לבחור את רשימת הבית היהודי לכנסת ה-21, אמר כי עזיבת בנט ושקד הייתה טעות. "הם לא השכילו לעמוד על אופיו החזק, המקורי, העדין והאצילי של הבית הזה. הם טועים בו, הם טועים בנו והם גם טועים בי. אני רוצה לומר כאן למי שהלך לו (בנט, י"א), פספסת. פספסת בגדול", תקף את בנט ושקד. "בבית שלנו הולכים בראש מורם. לא מסתירים ולא מתביישים בו. הבית שלנו חזק, יציב ומקרין אור על יושביו. בית לא עוזבים, בית לא נוטשים".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גדעון סער: נתניהו מנהל מסע רדיפות נגדי ואני מבליג בשל האחריות
פרקליט המדינה לשעבר: היועמ"ש - לא היועץ של רה"מ אלא של הציבור
מס' 1 בבל"ד: "ההמנון הפלסטיני? מי שזה צורם לו שייקח כדורים"

רפי פרץ בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת ה-21, 4 בפברואר 2018. אבי כהן
תקף את בנט ושקד. פרץ, הערב/אבי כהן

פרץ תיאר בנאומו כיצד באו אליו אנשים ואמרו לו כי נטשו את המפלגה והיא תתרסק. "אמרו לי שנטשו את המטוס והוא בצלילת ריסוק לקרקע ואיך עוצרים את זה? באתי לכאן הערב וראיתי מטוס מוכן, מתודלק ומוכן לטיסה. שאלו אותי אם אני יודע לטוס, אמרתי קצת".

הרב פרץ, שכיהן כרב הצבאי הראשי והיה טייס מסוקים, אמר כי כניסתו לתפקיד יושב ראש המפלגה תעשה בענווה. "אני נכנס לקוקפיט בענווה ובצניעות ותכף כולנו ממריאים. זו הציונות הדתית, מלאה בשאיפות, מוכנה ונכונה לכל תרחיש. עתיד הימין כולו תלוי בבית הזה, בכוחו בממשלה הבאה".

עוד באותו נושא

הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ נבחר ליו"ר מפלגת הבית היהודי

לכתבה המלאה
הרב חיים דרוקמן בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת ה-21, 4 בפברואר 2018. אבי כהן
הרב דרוקמן, הערב/אבי כהן

הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית וממנהיגי המפלגה, נאם בישיבת מרכז המפלגה ואמר כי "אם מישהו לא הכיר עד היום את היו"ר החדש שלנו, אני חושב שאחרי דבריו כאן, כולם מכירים אותו. אני מבקש להגיד מורי ורבותי, יש מפלגות שבראשן עומדים אנשי צבא ויש מפלגות שבראשן עומדים רבנים ולא קרב זה אל זה. אצלנו מי שעומד בראש הוא גם רב וגם איש צבא, אבל החשוב ביותר שזה לא מקרי, זה קשר מהותי. המדינה היא קודש והצבא זו מצווה, זה הביטוי של הציונות הדתית".

עוד הוסיף הרב כי הוא "מצטרף לקריאה לכל יהודי ציוני דתי או דתי לאומי, המקום שלך בבית היהודי ולא בשום מקום אחר. אני בטוח שהרשימה לכנסת תהיה רשימה טובה ויחד עם היו"ר הם יעסקו בכל מה שהציונות הדתית מאמינה בו".

ניסן סלומינסקי, אלי בן דהן ומוטי יוגב בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת ה-21, 4 בפברואר 2018. אבי כהן
סלומנסקי, בן דהן ויוגב, הערב/אבי כהן

מרכז המפלגה בחר הערב את רשימת המועמדים לכנסת. למקום השני נבחר ח"כ מוטי יוגב. המועצה הציבורית תבחר אישה למקום השלישי עוד השבוע. בספירה חוזרת בשל פער קטן בין שני המועמדים - נקבע כי סגן השר הרב אלי בן דהן יהיה במקום הרביעי ובמקום החמישי סגן מועצת שומרון בן ציון דוידי.

בבית היהודי ידונו בהתמודדות המשותפת עם האיחוד הלאומי, שבחרה לאחרונה את בצלאל סמוטריץ' לעמוד בראשה. לאור האיחוד הצפוי עם האיחוד הלאומי, רק שלושת המקומות הראשונים ברשימה צפויים להיכנס לכנסת. שתי המפלגות אמורות לרוץ ביחד, אך צפויות להן שאלות קשות בדרך כמו מי יעמוד בראש הרשימה המשותפת - סמוטריץ' או הרב פרץ. לאחר שיוכרע, המפלגות יפרסמו את הרשימה המשותפת לכנסת.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully