וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קורא לאיחוד מפלגות הימין ומצהיר: לא אשב בממשלה עם גנץ

נתניהו קרא לבית היהודי, עוצמה לישראל, אלי ישי והאיחוד הלאומי להתאחד, זאת כדי שלדבריו יינצלו 7-6 מנדטים ויסייעו בהקמת ממשלת ימין. עוד אמר ראש הממשלה כי הוא לא יישב בממשלה עם גנץ, שמפלגתו השיבה כי היא תקים "ממשלה ציונית של תקווה ואחדות" שתחליף אותו

צילום: אבי כהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (שני) כי לא יקים ממשלה עם יו"ר חוסן לישראל בני גנץ, והבטיח כי יקים "ממשל ליכוד לאומית - ממשלת ימין". נתניהו אמר את הדברים במפגש עם מובילי דעה בציונות הדתית. מחוסן לישראל-תל"ם נמסר בתגובה כי "נקים ממשלה ציונית של תקווה ואחדות שתחליף את נתניהו".

במפגש קרא נתניהו לבית היהודי, עוצמה לישראל, אלי ישי והאיחוד הלאומי להתאחד. "הכוחות הללו חייבים להתחבר על מנת להציל 7-6 מנדטים לגוש הימין", אמר. "אסור לאבד את הקולות האלה כי בסוף זה או ממשלת שמאל או ממשלת ימין", וכי "הפיצול בימין יביא בהכרח להפסד בבחירות".

נתניהו ציין כי הוא מקיים שיחות טלפון ופגישות עם כל ראשי המפלגות הללו כדי להוביל לחיבורים. "אף אחד מהם לא עובר את אחוז החסימה, חיבור ביניהם יביא 7-6 מנדטים לפחות", הוסיף נתניהו. "חיבור של אחד מהם עם הליכוד לא מוסיף מנדטים בסקרים שלנו ולכן זה לא משיג את המטרה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סניפים נסגרו, מצביעים ברחו: פעילי העבודה מקנאים בליכודניקים
פיצוץ במגעים בין הבית היהודי לסמוטריץ': "פרץ חזר בו בצאת שבת"
הבית מתמוטט: ותיקי מפלגת העבודה חוששים מהרגע שבו ייכבה האור

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בירושלים עם מובילי דעה בציונות הדתית 11 בפברואר 2019. אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו במהלך המפגש, הערב/אתר רשמי

נתניהו אמר את הדברים לאחר שמפלגת עוצמה יהודית של פעילי הימין איתמר בן גביר, ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי הודיעו הערב כי פוצצו המגעים על ריצה משותפת עם מפלגת האיחוד הלאומי שבראשה עומד ח"כ בצלאל סמוטריץ' בבחירות הקרובות. בהודעת המפלגה נכתב כי "באיחוד הלאומי רוצים גם לקבל את הקולות שלנו וגם לא להכניס את הנציגים של המפלגה לכנסת".

לפי מפלגתו של בן גביר, האיחוד הלאומי דרשו כי ברשימה המאוחדת עם הבית היהודי יוצבו אנשי עוצמה יהודית בן גביר ובן ארי במקומות חמש ושמונה, ובמפלגה טוענים כי אנשיו של סמוטריץ' אמרו להם "אל תהיו בעלי אגו". בעקבות כך, עוצמה יהודית דחתה את ההצעה אותה הגדירו "לא ריאלית" והצהירו כי המפלגה ממשיכה להיערך לריצה עצמאית.

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "לא נתייחס לספינים מקושקשים. נמשיך להוביל באחריות לאחדות מלאה בציונות הדתית ובימין האמיתי".

עוד באותו נושא

בנט: מפלגתו של גנץ סובלת מפיצול אישיות, לעולם לא נשב בממשלתו

לכתבה המלאה
מפוצלת רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ'. עיבוד תמונה
במקביל, המגעים לאיחוד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי התחדשו/עיבוד תמונה

במקביל, אחרי יומיים - התחדשו הערב השיחות בין הבית היהודי למפלגתו של סמוטריץ' לבחינת אפשרות לריצה משותפת בבחירות. מי שיזם את הפנייה לשוב להידברות הם אנשיו של הרב רפי פרץ שנבחר לאחרונה לתפקיד יו"ר הבית היהודי. אחת ההצעות שנדונה בין הצדדים היא שהרב רפי פרץ ימונה ליו"ר המפלגה המשותפת, והוא וסמוטריץ' יקבלו תיקים שווים בממשלה הבאה. סמוטריץ' צפוי לדחות הצעה זו לאחר שהתנה את הריצה בין המפלגות בהנהגה משותפת.

אמש דווח בחדשות 12 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הרב פרץ והודיע לו שאיחוד של הליכוד והבית היהודי לא משתלם ולכן לא יתבצע. כך, נוצר מצב ששני הצדדים נותרו מחוסרי אלטרנטיבה, ויהיה עליהם לפעול ככל שביכולתם כדי לרוץ ברשימה מאוחדת בבחירות הקרובות. במטרה להגביר את הלחץ על הצדדים, נפגשו הערב רבנים בציונות הדתית שצפויים לצאת בקריאה למפלגות לרוץ יחד כדי לא לאבד מנדטים לגוש הימין.

(עדכון ראשון: 18:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully