וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: אם הציבור לא ירצה אותי כשר האוצר, לא אחבור לגנץ או נתניהו

15.2.2019 / 9:56

בכנס לנושאי עבודה אמר שר האוצר כי "חיבורים עושים רק מי שמחפשים סידורי עבודה". כחלון תקף את המפלגות שלא מתייחסות לנושאי הכלכלה וקרא להן להציג תכניות כלכליות-חברתיות אמיתיות. שר העבודה והרווחה הזהיר מהפגיעה בקרנות הפנסיה והצהיר כי הוא מעוניין להישאר בתפקידו

צילום: שי מכלוף, עריכה: נועה לוי

(בווידאו: כחלון משיק את קמפיין מפלגת "כולנו" באשקלון)

שר האוצר משה כחלון אמר אמש (חמישי) כי "אם הציבור לא ירצה אותי כשר האוצר, לא אבוא דרך נתניהו או בני גנץ. אצדיע ואגיד תודה רבה". כחלון נאם בכנס אילת לנושאי עבודה של נשיאות הארגונים העסקיים והוסיף כי כולם "מדברים על חיבורים, אבל אני אומר לכם באחריות ומסתכל לכולכם בעיניים - חיבורים עושים רק מי שמחפשים סידורי עבודה".

לדבריו, לקראת הבחירות המועמדים מפרסמים סרטוני הכפשה ומדברים על הכול, למעט נושאי היום יום. "אף אחד לא מציג תכנית עבודה שמתייחסת לכמה מקומות עבודה נייצר וכמה אזורי תעשייה נפתח. אני קורא לראשי המפלגות: הציגו תכניות כלכליות-חברתיות אמיתיות - איך הם רואים את מפעלי ההייטק, ההשקעות, מה יעשו כדי להגדיל את הייצוא ובמטרה לשפר את הפריון". שר האוצר הדגיש כי הבחירות הקרובות "חייבות להתנקז לכיוון הכלכלה".

עם זאת, הבהיר כחלון כי אף על פי הנתונים שהוציא אגף התקציבים אודות הגרעון, מצב המשק במדינת ישראל מעולם לא היה טוב יותר. "מי שבודק אותנו רואה שעמדנו ביעדים. לא סתם חברות הדירוג ממליצות ל'אינטל' להשקיע כאן. הם לא פראיירים", אמר.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
יש הסכם: הבית היהודי והאיחוד הלאומי סיכמו על ריצה משותפת
תוצאות הפריימריז במרצ: גילאון, רוזין ופריג' במקומות הראשונים
הימין החדש השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה: "יהודישראלימני"

מסע"ת - מפלגת כולנו, מטה המפלגה, תל אביב 13 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"הבחירות חייבות להתנקז לכיוון הכלכלה". כחלון/ראובן קסטרו

כחלון התגאה בשיתוף הפעולה עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "אני גאה על כך שהמשק לא שבת יום אחד", העיד. "יש עיצומים ומאבקים ולא הכול מסתדר כמו שרוצים, אבל יש פשרות". מנגד, עקץ השר את נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ואמר כי איתו היו "קצת פחות" פשרות. "אבא שלי היה פועל ושיתפתי פעולה עם ההסתדרות. אם היה לו מפעל אז אולי היינו משתפים איתך פעולה", הוסיף.

שר העבודה והרווחה חיים כץ נשא גם הוא דברים במהלך הכנס, וטען כי כישלון הממשלה בקדנציה הנוכחית היא הפגיעה בקרנות הפנסיה בעקבות אי-העלאת גיל הפרישה לנשים, שתשפיע על מאות אלפי מבוטחים החל מחודש יוני. לדבריו, "מדובר על קיצוץ שהמשמעות שלו הוא חודשים רבים שהולכים להימחק". כץ הזהיר כי "אם לא נעלה את גיל הפרישה, נגרע מהחוסכים בקרנות הפנסיה הוותיקה כמעט שנה שלמה של חיסכון מעבודה. יש להקצות 200 מיליון שקלים לגישור עד לאחר הבחירות ולהסדיר את הסוגיה. לא יעלה על הדעת שהעובדים והמעסיקים הפרישו כספים והם לא יגיעו ליעדם".

בהתייחס לבחירות, אמר כץ כי בממשלה הבאה ירצה "רק תפקיד אחד - שר העבודה הרווחה". השר הסביר כי ברצונו להמשיך את העשייה "ולהעלות את הקשישים למעלה מקו העוני".

חיים כץ בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
רוצה רק את תפקיד שר העבודה והרווחה. כץ/ראובן קסטרו

נשיא התאחדות התעשיינים תקף את שר האוצר על כך שבמהלך כהונתו לא קידם רפורמה לשיפור מצב הקשישים. ברוש ציין כי "למרות שמאות אלפי קשישים חיים בעוני, במשרד האוצר ממאנים מלעזור להם, ולא מקדמים את תכנית 'מזדקנים בכבוד', שהייתה מאפשרת הכנסה מכובדת לכל קשיש בישראל". הנשיא הוסיף כי "שר האוצר הוא חברתי, אבל לא עוזר לאותם קשישים שאין להם פנסיה או כל מקור הכנסה אחר. למרות שהם הקימו את המדינה, מזניחים אותם".

ברוש הסביר כי בהתאחדות הקימו ועדת מומחים שבחנה מה הסכום שנדרש עבור קשיש כדי לחיות בכבוד, ואת המלצותיה הגישו לממשלה. "כדי שלא יהיה אף קשיש עני במדינת ישראל צריך להקציב שלושה מיליארד שקלים בשנה. חצי מהסכום הצענו לממן בעצמנו כמגזר העסקי", אמר. "לצערי, זה עדיין תקוע ולא עשו עם זה כלום. זאת בושה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully