וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבעת אמון בטיבי: נבחר פה אחד לראש רשימת תע"ל

15.2.2019 / 23:53

400 צירי ועידת תע"ל הצביעו ל-21 מועמדים שהתמודדו על עשרת המקומות הראשונים במפלגה, שהתפלגה מהרשימה המשותפת. למקום השני נבחר אוסאמה סעדי ובמקום השלישי זכתה סונדוס סאלח. "אנחנו צריכים לחשוב על העתיד של כולנו"

צילום: יואב איתיאל

ח"כ אחמד טיבי, סגן יו"ר הכנסת, נבחר היום (שישי) פה אחד למקום הראשון ברשימת מפלגת התנועה הערבית להתחדשות (תע"ל) לכנסת - במידה רבה הצבעת אמון משמעותית במהלך שיזם לפרישתו עם המפלגה מסיעת "הרשימה המשותפת" ומהתמודדות במסגרת משותפת לכנסת. בלי דגלים ובלי המנונים, 400 צירי ועידת מפלגת תע"ל החילונית הצביעו ל-21 מועמדים שהתמודדו על עשרת המקומות הראשונים. מול טיבי לא התמודד איש.

למקום השני נבחר גיסו, ח"כ לשעבר עו"ד אוסאמה סעדי מעראבה, שגרף 232 קולות מול עו"ד אחמד ג'אבר מאום אל פחם שזכה ל-80 קולות. שתי נשים התמודדו על המקומות השלישי, הרביעי והעשירי. בוגרת הטכניון וסטודנטית תואר שני, סונדוס סאלח, ממשהד נבחרה בהצבעה גלויה למקום השלישי ברשימה לאחר שח"כ לשעבר ואאל יונס הודיע שהוא פורש מההתמודדות נגדה כדי להבטיח את בחירתה. הוא התמודד על המקום הרביעי וניצח.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הימין החדש השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה: "יהודישראלימני"
תוצאות הפריימריז במרצ: גילאון, רוזין ופריג' במקומות הראשונים

אחמד טיבי זוכה בבחירות הפנימיות במפלגת תע"ל, 15 בפברואר 2019. יואב איתיאל
טיבי חוגג ניצחון, היום/יואב איתיאל

למקום החמישי נבחר חאלד חסונה מלוד. המפלגה שומרת מקומות משוריינים לנציג מהנגב ולנציג מנצרת, תוצאה של החבירה של ראש העיר עלי סלאם לטיבי. טרם נמסר לאילו מקומות ישובצו המשוריינים ומי מהנבחרים של הוועידה יידחק כתוצאה מכך למקום נמוך יותר.

סונדוס סאלח בת ה-32 היא חוקרת ביולוגיה ומורה. היא רואה בבחירתה אחריות לייצוג הנשים בחברה הערבית. "כמה שהגברים ירצו לייצג את הנשים בעניינים שהן חוות ביום יום, הם לא יצליחו במאה אחוז ונשים יעשו את זה טוב יותר", אמרה סאלח לוואלה! NEWS . לדבריה, "נשים מהוות מחצית מהחברה הערבית אבל הן סובלות מאפליה כפולה, גם בהיותן נשים וגם בהיותן ערביות. בכלל, נשים יכולות להביא תוצאות מצוינות בכל דבר".

סאלח היא פעילה פוליטית מזה שמונה שנים, מודעת לכך שבוועידת המפלגה רק רבע הן נשים. "זה מצוין לרגע הזה אבל אני אשאף ואני אעשה שזה יהיה 50-50", הבטיחה, והוסיפה בחיוך, "לפחות". על עמדותיה אמרה: "אנחנו הרי באותה סירה; אנחנו צריכים לחשוב על העתיד של כולנו, על המכנה המשותף של כולנו, באיזה מקום נרצה לחיות בעוד עשר שנים ובעתיד בכלל, על החברה, על הכלכלה. מה שצריך לכוון אותנו זה אילו חוויות שאנחנו רוצים שהילדים והנכדים שלנו יחוו וירגישו". סאלח ציינה כי כאם לשלושה שרואה את הילדים כורעים תחת משא ילקוטיהם היא מבטיחה שהחוק הראשון שתעבוד עליו יהיה לפטור את תלמידי בתי הספר מהצורך לשאת ילקוט.

עוד באותו נושא

"מתנה אסורה": מפלגת העבודה לא תוכל להפעיל את אוטובוס השבת

לכתבה המלאה
5 הראשונים ברשימת תע"ל 15 בפברואר 2019. תע"ל, אתר רשמי
חמשת המקומות הראשונים ברשימת תע"ל, היום/אתר רשמי, תע"ל

במקום השישי זכה חסן אבו חג'לה מג'לג'וליה, במקום השביעי זכה מאהר חסיין משפרעם, במקום השמיני שאדי עבאס מנחף, בתשיעי ע'סאן עבדאללה ממוקייבלה, ובעשירי זכתה המתמודדת איעתמאד קעדאן מבקה אל גרבייה.

לוואלה! NEWS נודע כי מהמשוריינים, נציג רשימת "נסראתי" ("נצרת שלי") של עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, ישובץ ככל הנראה במקום השלישי. נציג הנגב, טלאל קרינאווי, ראש עיריית רהט לשעבר ישובץ במקום רביעי או חמישי.

נציגים מכל רחבי הארץ הגיעו לקלנסווה, שם התכנסה הוועידה. באוויר ריחפה אופטימיות מאופקת לקראת הבחירות. הסקרים מצביעים על עד שישה עד שבעה מנדטים, מחצית מהמנדטים שילכו למפלגות ערביות. מול אלה המביעים ספקנות בהערכות הפנטסטיות האלה, יש מי שאומרים שלאחר שייסגרו הרשימות, מספר עוד יגדל.

נור חסונה בן 21 הגיע להצביע מלוד. הוא סטודנט שנה ג' למשפטים בקריה האקדמית אונו ובלוגר עם יותר מ-15 אלף עוקבים. חסונה אמר כי "יש אכזבה כוללת מהרשימה המשותפת. אני כאן בתקווה שיהיה טוב לסטודנטים, יותר טוב לצעירים, לתושבי המרכז במיוחד אלו מלוד רמלה ויפו. אצלנו החינוך לא מי יודע מה ויש הרבה מה לעשות".

בחירות בתע"ל 15 בפברואר 2019. יואב איתיאל
נאהד סקיס בבחירות/יואב איתיאל

"אני מתומכות טיבי מאז ומעולם", אמרה נאהד סקיס, אם לשלושה, ומורה לספרות עברית ביפו שהגיעה להצביע. לדבריה, "מדינת ישראל היא דוגמה לדמוקרטיה לעולם הערבי, ומפלגת תע"ל היא דוגמה לדמוקרטיה במדינת ישראל. אני כאן כלוחמת לשלום בארגונים כמו 'לוחמים לשלום', 'עומדים ביחד' וגאה במיוחד במורשת שולמית אלוני, התיאטרון העברי ביפו הפועל לצד התיאטרון הערבי. שם נעשית עבודת קודש". עוד אמרה כי "השלום הוא הביטחון הכי אמיתי למדינה ואני אומרת את זה כאזרחית וכערביה. הטיל של נסראללה לא מבדיל בין יהודי לערבי. נמאס מאלה שרוצים להעיף את היהודים לים ונמאס מאלה שרוצים לקבור את כל הערבים. אלה ואלה הם מיעוט שנתניהו מתחזק כי רק הפחד אחד מהשני מחזיק אותו בשלטון".

רביע מלחם בן 34, פיזיותרפיסט ופעיל חברתי שהגיע להצביע מכפר עארה, תומך כבר עשר שנים בטיבי. "הכרתי אותו דרך הכרה במקצועות הפרה-רפואיים. החוק שהעביר בכנסת מכיר בנו ונתן לי היום אפשרות לעבוד כפיזיותרפיסט אחראי בבית חולים ממשלתי. הוא אומר את האמת בצורה שקופה גם כשלא נעים. אחמד טיבי נגד המדיניות, לא נגד המדינה". לדבריו, טיבי "לא מחפש את השנאה בצד היהודי ולא עושה פרובוקציות. יש בפוליטיקה בחברה הערבית כאלה שמחפשים את הכשלים ביחסים עם היהודים כדרך פעולה".

(עדכון ראשון: 22:45)

בחירות בתע"ל 15 בפברואר 2019. יואב איתיאל
בחירות בתע"ל, היום/יואב איתיאל
אחמד טיבי בבחירות בתע"ל 15 בפברואר 2019. יואב איתיאל
אחמד טיבי מדבר לקהל הבוחרים, היום/יואב איתיאל
עו״ד אוסאמה סעדי בחירות בתע"ל 15 בפברואר 2019. יואב איתיאל
אוסאמה סעדי שזכה במקום השני/יואב איתיאל
בחירות בתע"ל 15 בפברואר 2019. יואב איתיאל
מצבעים בתע"ל, היום/יואב איתיאל
סונדוס סאלח שזכתה במקום 3, עם בעלה אשרף, בחירות תע"ל, 15 פברואר 2019. עיבוד תמונה
סונדוס סאלח שזכתה במקום השלישי עם בעלה אשרף, היום/עיבוד תמונה
מוחמד לוטפי ג׳ורבאן בא להצביע מג׳סר א-זרקא, בחירות תע"ל, 16 פברואר 2019. אתר רשמי
מוחמד לוטפי ג'ורבאן הגיע להצביע מהכפר ג'סר א-זרקא/אתר רשמי
מצביעים בבחירות הפנימיות בתע"ל, 15 בפברואר 2019. יואב איתיאל
מצבעים בתע"ל, היום/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully