וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ, לפיד וגם אורלי לוי: המהלך היצירתי שיביא לחיבור גוש המרכז

19.2.2019 / 13:31

לפי הפתרון שהציעו אנשי חוסן לישראל, יו"ר גשר תשמש שרה, אך לא תכהן כחברת כנסת. כך תוכל סיעתה שלפי חוק לא יכולה לחבור לרשימה קיימת בכנסת - להתאחד ברשימה עם יש עתיד. הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי מנסה להביא לחיבור בין הצדדים, שלפי הסקרים הוא היחיד שיכול להביא למהפך

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

יומיים לפני סגירת הרשימות, מפלגת חוסן לישראל-תל"מ צפויה להציג היום (שלישי) את הרשימה שלה לבחירות לכנסת ה-21, באירוע גדול בגני התערוכה. ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה, בני גנץ ומשה יעלון, צפויים לנאום באירוע, כמו גם הפעילה החברתית מירב כהן שצפויה להשתבץ בעשיריה הראשונה. גנץ ואנשיו האיצו בימים האחרונים את המגעים לחבירה גם עם יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, ולפי ההערכה, המשא ומתן עשוי להבשיל עד הערב, בדומה להכרזה על החבירה עם יעלון בערב השקת הקמפיין, בנאומו הראשון של גנץ לפני כשלושה שבועות.

‏לפי גורמים פוליטיים, במפלגת חוסן לישראל הציעו פתרון יצירתי שיאפשר חיבור גם לאורלי לוי אבקסיס וגם ליאיר לפיד. עד כה, ההערכה הייתה כי צירופה האפשרי של לוי אבקסיס מנטרל הלכה למעשה את החיבור בין לפיד לגנץ, היות שיו"ר "גשר" לא יכולה לרוץ בבחירות עם חברי כנסת מכהנים או מפלגה ותיקה. על פי הפתרון האפשרי, ייחתם הסכם עם גשר, ואם לאחר מכן ייסגר הסכם עם לפיד - לוי תהיה שרה בלי להיות חברת כנסת. בתוך כך, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מעורב גם במגעים ומנסה לסייע בחיבור.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו הבטיח לישי: חבור לאיחוד בימין - ותקבל תיק בממשלה הבאה
"את הליכוד לא מעניין הגוש": פרץ וסמוטריץ' סירבו להיפגש עם נתניהו
לפיד על חיבור עם גנץ: האופציה על השולחן, עוד לא קיבלנו תשובות

בני גנץ בועידת מינכן , פברואר 2019. רויטרס
פועל לחיבורים. גנץ (צילום: רויטרס)/רויטרס

עד כה, נחשפו 19 שמות ברשימה המשותפת לחוסן לישראל ותל"מ. גנץ ויעלון ימוקמו בצמרת הרשימה, ואחריהם, ככל הנראה, יור ההסתדרות אבי ניסנקורן. בעשיריה הראשונה צפויים להשתבץ, בין היתר, אנשי תל"מ יועז הנדל וצביקה האוזר, וכן איש החינוך חילי טרופר וראש מועצת ירוחם לשעבר מיכאל ביטון, הנחשבים למקורבים לגנץ. מטעמו של גנץ יוצבו בהמשך גם מירב כהן, העיתונאית מיקי חיימוביץ, יור רשות החשמל אורית פרקש, ראש עיריית רעננה לשעבר איתן גיזנבורג וסגן ראש עיריית תל אביב לשעבר אסף זמיר, הפעילה החברתית החרדית עמר ינקלביץ, יו"ר התאחדות הסטודנטים רם שפע, ענבר גיטי, פעילה חברתית נוספת, וכן רדיר מריח, מגישת חדשות דרוזית מתאגיד השידור הציבורי.

בהתאם להסכם בין גנץ ויעלון, שלושה מקומות נוספים יישמרו לחברי תלם בעשיריה השניה, ובהם ישובצו מנכ"לית משרד התרבות לשעבר אורלי פרומן, הפעיל החברתי האתיופי גדי יברקן, וח"כ לשעבר משה מוץ מטלון. עם זאת, טרם נחשפו מיקומיהם של המועמדים ברשימה, ואלה אף עשויים להשתנות אם גנץ יסכים בסופו של דבר על חיבור עם לוי אבקסיס או מפלגות אחרות.

בימים האחרונים אנשיו של גנץ ניהלו מגעים אינטנסיביים עם לוי אבקסיס ומפלגת גשר על חבירה. לפי ההערכה, אם ייסגר הסכם, אבקסיס תקבל את המקום ה-3 ברשימה ועוד 3-4 מקומות בהמשך למועמדים אחרים בגשר - עו"ד יפעת ביטון, מנכל משרד השיכון לשעבר חגי רזניק ועו"ד גלעד סממה, לשעבר ראש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים.

עוד באותו נושא

לפיד בחוץ? מו"מ מתקדם לאיחוד בין חוסן לישראל לבין גשר

לכתבה המלאה
אורלי לוי אבוקסיס, מסעדת הקנטה, ת"א 22 בינואר 2019 (לאייטם של דנה ירקצי - בחירות). ראובן קסטרו
לוי אבקסיס (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

במקביל, גם אמש נמשכו המאמצים לבחון אפשרות של חיבור בין גנץ יאיר לפיד, שהציג אתמול את רשימת יש עתיד לבחירות הבאות. לפיד השאיר בנאומו אתמול פתח גדול לחיבור עם גנץ כשאמר שאם יקבל התחייבויות ותשובות מגנץ בנוגע לנושאים "מהותיים" כמו חוק הלאום, חוק המרכולים והגיוס, וישיבה בממשלה בראשות נתניהו, "ניכנס מצדי עוד הלילה לחדר עד שיצא עשן לבן".

מנגד, גורמים בחוסן לישראל מתחו ביקורת על לפיד והציגו גרסה שונה של נקודות המחלוקת במגעים בינו ובין גנץ. "חוץ מלהתעקש להיות ראשון ועל רוטציה שום דבר לה היה שם. רק פוליטיקה", אמר גורם בחוסן לישראל שטען שהתעקשותו על לפיד על המקום הראשון היא שמנעה את החיבור. אנשי יש עתיד וחוסן לישראל צפויים לנהל בימים הקרובים משחק האשמות והטלת אחריות בנוגע לכשלון החיבור בין לפיד וגנץ, שלפי הסקרים הוא היחיד שיכול להביא למהפך שלטוני.

נבחרת יש עתיד באירוע חשיפת הנבחרת במרכז הכנסים שפיים 18 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
לפיד ורשימת יש עתיד לכנסת, אתמול (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully