וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר סוגרים את הרשימות: אנשי גנץ ולפיד במגעים אחרונים לאיחוד

20.2.2019 / 7:16

אחרי שיו"ר חוסן לישראל הצהיר כי יתקשר ללפיד, גורמים במפלגה אישרו לוואלה! NEWS כי השניים שוחחו טלפונית ועשויים היום להיפגש. יו"ר יש עתיד: "נהפוך כל אבן כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית להחליף את השלטון". אשכנזי עשוי להצטרף לרשימה המשותפת

צילום: יותם רונן, מזמור, עריכה: ניב מעוז

המרוץ לסגירת הרשימות - עדכונים אחרונים:

-גורמים בחוסן לישראל: גנץ ולפיד שוחחו טלפונית, היום עשויים להיפגש
-גנץ בנאומו: "על ויכוחי סידור עבודה לא מחלישים הזדמנות לשינוי"
-לפיד בטוויטר: "נעשה הכול כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית"
-יש עתיד: ממתינים לקבל תשובות על "נושאים מהותיים"
-גורמים המעורים במגעים: אשכנזי "עדיין חזק בתמונה"

פחות מ-48 שעות לסגירת הרשימות, בני גנץ ויאיר לפיד נכנסו לתוך לילה דרמטי בניסיון לבחון אפשרות לאיחוד וחבירה בבחירות הקרובות. גורמים בחוסן לישראל אמרו אישרו הבוקר (רביעי) לוואלה! NEWS כי החלו מגעים קדחתניים בין הצדדים. השניים שוחחו טלפונית והיום הם עשויים להיפגש.

ביש עתיד טענו בימים האחרונים כי הם ממתינים לקבל תשובות על "נושאים מהותיים" ועל עמדות חוסן לישראל בשורה של נושאים כמו חוק הלאום, דת ומדינה, וישיבה בממשלה בראשות נתניהו, אבל בחוסן לישראל טענו מצד שני שסלע המחלוקת העיקרי הוא שאלת ההובלה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ישוריין אחרי גבאי: האלוף במיל' טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה
ללא לנדבר ואילטוב: ליברמן הציג את רשימת ישראל ביתנו לבחירות
"יש גבול": המו"מ של הבית היהודי ועוצמה יהודית הגיע למבוי סתום

בני גנץ בהצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
לדברי גורמים המעורים במו"מ, לא מוכן לוותר על ההנהגה. גנץ/ראובן קסטרו

"על ויכוחים של סידור עבודה לא מחלישים את ההזדמנות לשינוי היסטורי", גנץ אמר בנאומו שבו הצהיר כי יתקשר ללפיד ויציע לו להיפגש "עוד הערב", כדי לדון באפשרות של חיבורים שיביאו להחלפת השלטון. לפיד הגיב בציוץ: "כפי שאמרתי אתמול על הבמה נהפוך כל אבן, נעשה הכל כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית להחלפת השלטון".

החיבור בין גנץ ולפיד, לפי כל הסקרים, הוא היחיד שיכול להביא למהפך שלטוני ולמפלגת שלטון חדשה, אך עד כה המגעים בין השניים לא הצליחו לייצר את החיבור הנדרש. בימים האחרונים לקראת סגירת הרשימות התגבר הלחץ על השניים לאחד כוחות, במקביל לחילופי האשמות הדדיים מי האשם בכישלון החיבור והטלת אחריות על הצד השני. לדברי גורמים המעורים במגעים, לפיד הציע לגנץ להנהיג רוטציה בהובלה, אך גנץ עד כה סירב לוותר על ההנהגה ודורש שלפיד יחבור אליו כמספר 2.

יאיר לפיד בהצגת הרשימה של יש עתיד לבחירות לכנסת, 18 בפברואר, שפיים. ראובן קסטרו
"נעשה הכל כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית להחלפת השלטון". לפיד/ראובן קסטרו

לדברי גורמים המעורים במגעים גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי "עדיין חזק בתמונה". אשכנזי התנה עד כה את כניסתו למערכת הפוליטית ביצירת חיבור משמעותי שיביא להחלפת השלטון והוא פועל לנסות לקרב בין גנץ ולפיד. במידה ויושג חיבור אשכנזי עשוי להצטרף לרשימה גם כן.

בימים האחרונים אנשיו של גנץ ניהלו מגעים גם עם לוי אבקסיס ומפלגת גשר על חבירה. לפי ההערכה, אם ייסגר הסכם, אבקסיס תקבל את המקום ה-3 ברשימה ועוד 3-4 מקומות למועמדים אחרים עו"ד יפעת ביטון, מנכל משרד השיכון לשעבר חגי רזניק ועו"ד גלעד סממה.

גבי אשכנזי מתייחס למבצע בדיר א-זור 20 במרץ 2018. ניב אהרונסון
עשוי להצטרף לרשימה. אשכנזי/ניב אהרונסון

עד כה ההערכה הייתה שחבירה של גנץ ללוי אבקסיס בהכרח תסגור את הדלת על המגעים עם לפיד, בשל המגבלות החוקיות שהוטלו עליה שפרשה מישראל ביתנו. לוי החליטה לא להתפטר מהכנסת, ולכן היא מוגבלת ביכולתה להתמודד ומותר לה לחבור רק למפלגה שלא ישבה בכנסת.

עם זאת, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, בחוסן לישראל שקלו בימים האחרונים פתרון יצירתי שיאפשר חבירה גם ללוי וגם ללפיד, שלפיו לוי לא תתמודד על מקום בכנסת, ותשובץ כשרה בכירה בממשלה מבלי לכהן כח"כית, בעוד שאר חברי סיעתה יכהנו ברשימה. עם זאת, מדובר בתרחיש שאינו לוקח בחשבון אפשרות שבו המפלגה תשב באופוזיציה.

(עדכון ראשון: 23:12 19/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully