וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים לאיחוד: לפיד וגנץ נפגשו; המחלוקת - רוטציה ומצע המפלגה

20.2.2019 / 15:08

ראשי יש עתיד וחוסן לישראל נועדו יחד עם ח"כ שלח ואיש אמונו של לפיד כדי לבחון אפשרות לאיחוד בין הרשימות. גנץ עדיין לא נעתר להצעתו של לפיד לרוטציה ואילו לפיד ביקש לקבל התחייבויות לגבי המצע

צילום: יותם רונן, מזמור, עריכה: ניב מעוז

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר חוסן לישראל בני גנץ נועדו היום (רביעי) בצהריים בניסיון לבחון אפשרות של איחוד בין הרשימות. בפגישה השתתפו גם ח"כ עפר שלח ואיש אמונו של לפיד, הלל קוברינסקי. בלב הדיונים עמדה שאלת ההובלה - לפיד הציע רוטציה, אך גנץ עדיין לא נעתר לדרישה. כמו כן, ביש עתיד מבקשים לקבל התחייבויות מחוסן לישראל על עמדות בסיסיות במצע המפלגה.

יום לפני סגירת הרשימות הסופיות לבחירות לכנסת ה-21, בין הצדדים מתקיימים מגעים קדחתניים שבמסגרתם השניים שוחחו מוקדם יותר טלפונית. גנץ פנה אמש ללפיד בנאומו באירוע להצגת רשימת חוסן לישראל ואמר כי "על ויכוחים של סידור עבודה לא מחלישים את ההזדמנות לשינוי היסטורי". לפיד הגיב בציוץ: "כפי שאמרתי אתמול על הבמה נהפוך כל אבן, נעשה הכל כדי לא להחמיץ הזדמנות היסטורית להחלפת השלטון".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS | יממה לסגירת הרשימות: גוש הימין מאבד את היתרון
"הימין החדש" ביקשו את האות נ', "גשר" ויתרה על תורה | כל העדכונים מהגשת הרשימות
טל רוסו על הצטרפותו למפלגת העבודה: "עולה על מדים חדשים"

בני גנץ בהצגת הרשימה של חוסן לישראל - תל"מ, גני התערוכה, 19 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

ביש עתיד טענו בימים האחרונים כי הם ממתינים לקבל תשובות על "נושאים מהותיים" ועל עמדות חוסן לישראל בשורה של נושאים כמו חוק הלאום, דת ומדינה, וישיבה בממשלה בראשות נתניהו. במקביל, קיימת גם אפשרות של חבירה למפלגת גשר של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שוויתרה על מקומה להגשת רשימתה לוועדת הבחירות הבוקר בעקבות התמשכות השיחות עם "חוסן לישראל".

לדברי גורמים המעורים במגעים גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי "עדיין חזק בתמונה". אשכנזי התנה עד כה את כניסתו למערכת הפוליטית ביצירת חיבור משמעותי שיביא להחלפת השלטון והוא פועל לנסות לקרב בין גנץ ולפיד. במידה ויושג חיבור אשכנזי עשוי להצטרף לרשימה גם כן.

בליכוד הגיבו לחוסן לישראל: "לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל רק תודות לגוש החוסם של המפלגות הערביות, כפי שאחמד טיבי אומר בגלוי. זה או ממשלת ימין חזקה של נתניהו, או ממשלת שמאל חלשה של לפיד-גנץ".

עוד באותו נושא

מחר סוגרים את הרשימות: אנשי גנץ ולפיד במגעים אחרונים לאיחוד

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בהצגת הרשימה של יש עתיד לבחירות לכנסת, 18 בפברואר, שפיים. ראובן קסטרו
לפיד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully