וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק באולפן וואלה! NEWS: "אשכנזי נושא משקולות ערכיות כבדות"

21.2.2019 / 12:58

בראיון ראשון אחרי איחוד גוש המרכז אומר רה"מ לשעבר ש"אם גנץ ולפיד יתנהגו נכון, יש סיכוי ממשי למהפך". ברק, שנחשב לאחד משושביני רעיון החיבורים להחלפת השלטון, נותר בחוץ, אך לדבריו - "מעולם לא דיברתי על עצמי". על חוסר הניסיון של גנץ: "יש לידו אנשים עם ניסיון"

סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

הריאיון עם אהוד ברק - עיקרי הדברים

- החיבור במרכז: "לפיד וגנץ מגלים אחריות ונעים לעבר סיכוי ממשי למהפך"
- חוסר הניסיון של גנץ: "בעולם אידאלי היה צריך ניסיון, יש לידו אנשים כאלה"
- אשכנזי: "נושא אתו משקולות כבדים ערכיים, מוסריים"
- כך שנותר בחוץ: "מעולם לא עסקתי בעצמי, אני לא חלק מהחיבור"
- פרישת לבני: "אין אצלה שום ערפולים וחבל שהיא איננה"

ראש הממשלה, שר הביטחון, והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, ניסה בשנה האחרונה להקים גוש גדול להחלפת השלטון. הוא עסק בניסיונות לחבר בין גורמים שונים בגוש המרכז-שמאל לכדי רשימה משותפת שתביא להחלפת הממשלה הקיימת. הבוקר, נודע שהרעיון שברק קידם אכן הצליח - עם ההודעה הדרמטית על האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד - אבל הוא לא בתוכו. והוא מסומן, לכאורה כאחד המפסידים הגדולים של המהלך.

בראיון ראשון מאז החיבור בין גנץ ולפיד, ברק מציג את עצמו דווקא כאחד משושביני המהלך, ומודה כי היום הזה הוא עבורו יום גדול. "זה יום חשוב ושמח מאוד", הוא אומר בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "לפיד וגנץ מגלים אחריות לאומית, מתגברים על המכשולים, שמים בצד את האגו ונעים לעבר דבר שיש לו סיכוי ממשי למהפך. המבחן האמתי של ניצחון בבחירות עוד לפניהם, אבל זה יום שמח וחשוב מאוד".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
העבודה על איחוד עם מרצ: נבחן את כל האפשרויות כדי להבטיח מהפך
ש"ס ויהדות התורה לוואלה! NEWS: לא נשב בממשלה עם גנץ ולפיד
גנץ ולפיד הודיעו: רצים יחד בבחירות; רוטציה בראשות הממשלה

אהוד ברק בראיון לאולפן וואלה!NEWS. ראובן קסטרו
"זה יום חשוב ושמח מאוד". ברק/ראובן קסטרו
על גנץ: "בעולם אידיאלי היה צריך ניסיון"

למרות השמחה המופגנת, ברק לא שש במיוחד לקבל את פני הצלע הרביעית שנוספה הבוקר לגנץ, לפיד ויעלון: הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שישובץ גם הוא בצמרת הרשימה. לשניים, היסטוריה טעונה ומרירה במיוחד עוד מימי פרשת הרפז. "כל בן אדם נוסף שתורם למטרה להחליף את השלטון - טוב שהוא נכנס".

ברק הוסיף כי "דווקא מתוך הדאגה לניצחון אני מוכרח לחזור ולומר שאשכנזי נושא אתו משקולות כבדים ערכיים, מוסריים, אני מקווה שלא גרוע מזה ואם הוא רוצה להיכנס לחיי הציבור ולא לסכן את חיי הציבור, הוא מוכרח למצות את הדרך לפרוק את המשקולות הכבדים האלה", אומר ברק.

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, קרא הבוקר לעשות "סולחה" בין ברק ואשכנזי, אך ברק סירב להתייחס ליוזמה. "אני לא רק דיברתי, אלא גם ניסיתי לעשות לא מעט ואני מקווה שבמידה מסוימת השפעתי על זה שזה הולך לכיוון הזה. אבל מעולם לא דיברתי על עצמי, מעולם לא עסקתי בעצמי, אני לא חלק מהחיבור, ולא עסוק בעצמי".

כ-20 פעילי 'בלי איחוד – הקול אבוד' הגיעו הבוקר לביתו של גבי אשכנזי וקראו לו לפעול ולהצטרף לאיחוד שורות במפלגות המרכז,5 בפברואר 2019. 'בלי איחוד – הקול אבוד',
"טוב שהוא נכנס". אשכנזי/'בלי איחוד – הקול אבוד'
"כשקראתי להתאחד, מעולם לא דיברתי על עצמי"

לשאלה אם גנץ שאפילו לא היה הבחירה ראשונה כרמטכ"ל, יכול להיות ראש ממשלה בלי ניסיון פוליטי בכלל הוא משיב כי ניסיון הוא בהחלט דבר אידיאלי - אך לצדו של גנץ ישנם רבים בעלי ניסיון פוליטי. "אני לא רוצה לחבר לעבר, אנשים שממנים רמטכ"לים - נתקלים בבעיות של עשירים", אומר ברק. "יש אנשים מצוינים. גנץ היה רמטכ"ל טוב מאוד, אין לי שום ספק, בסוף אנחנו עסוקים בהשוואות שנתניהו גמר את הזמן שלו וגנץ בהחלט צריך לנצח קודם את הבחירות ויכול לעמוד בראש ממשלה. בעולם אידאלי היה צריך ניסיון, יש לידו אנשים עם ניסיון. לפיד היה כבר שר אוצר, בוגי היה שר ביטחון. ולבני יש ניסיון עצום בתחום הביטחון שהוא מרכזי בחיינו".

לדבריו, "את החברה הזאת אי אפשר לתאר כשמאלנים, זה יתחלק כמו על קיר עם שמן. אי אפשר לעשות אותם תבוסתנים, אפשר לאהוב או לא לאהוב את הסגנון שבו גנץ הגיב, אבל זה סגנון שיש בו אלמנט שידור של הרתעה. החבורה שסביב נתניהו מסיתה במונחים הכי מכוערים נגד כל מי שלא מהנהן בראש ואומר הן. צריך להחליף את הממשלה הרעה הזאת ולהעלות את מדינת ישראל על פסים של דמוקרטיה חזקה, בוטחת בעצמה שמבינה מהי נורמליות ושהכרזת העצמאות היא הבסיס שלה".

מושקע בקנאביס אך אולי יחזור בבחירות הבאות

ברק הוא לא השחקן היחיד שחלם על חיבורים שנותר מחוץ למשחק. יו"ר התנועה ציפי לבני שהייתה שותפתו העיקרית של ברק למיזם הגוש הדמוקרטי הודיעה השבוע כי לא תתמודד בבחירות הבאות. ברק מסרב להתייחס לכך שלבני הסתמכה עליו כדי שיצטרף אליה למפלגה ואומר: "חבל להסתכל אחורה. אני מצר על ציפי, היא אישה בעלת ערכים, עמדה וקול בהיר וברור, אין אצלה שום ערפולים וחבל שהיא איננה".

הוא הוסיף כי "בסוף אי אפשר להשתיל עמדות לראשי השחקנים, זה צריך לבוא מתוכם. אני מציע לחגוג את מה שכן קורה. יש פה דבר קדימה שיש בו סיכוי ממש, אם הם יתנהגו נכון, לשים לב מה שקורה פה היום, להביא בשורה חשובה מאוד בעוד 47 יום. צריך להתמקד ולהתרכז בזה".

אהוד ברק, בראיון לוואלה!NEWS. אתר רשמי
ברק, היום/אתר רשמי

האם זה סוף דרכו בפוליטיקה? אפשר להמר שלא. בשלב זה הוא מצהיר כי פניו בעיקר לעסקי הקנאביס - לשם הוא צירף היום שחקן חיזוק גנרל משלו, כשחברת קנדוק פארמה לייצוא קנאביס רפואי שבה ברק משמש כיו"ר הודיעה על מינויו של האלוף ניצן אלון לתפקיד המנכ"ל. "כשקראתי להתאחד, מעולם לא דיברתי על עצמי, משום שלפי דעתי המטרה חשובה יותר וזה החיבור ותוצאתו בשינוי השלטון. אני מושקע בדבר הזה ובו בלבד ולא בעצמי. אם תרצי מאוד בבחירות אחרי הבאות אני מוכן לשקול לחזור".

אהוד ברק בראיון לאולפן וואלה!NEWS. ראובן קסטרו
ברק, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully