וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד ניסנקורן, סרטונים אנונימיים, ועימות בימין | עדכוני בחירות

כתבי וואלה! NEWS

25.2.2019 / 23:10

המפלגה הגישה תלונה לוועדת הבחירות מאחר שניסנקורן לא הודיע על התפטרותו מההסתדרות. מוקדם יותר, בליכוד החמירו את הענישה נגד מדליפים. בהקלטות שפורסמו בכאן רשת ב' הבהיר יאיר לפיד כי מפלגתו תפנה למפלגת השלטון בהרכבת הממשלה ולא תיצור גוש חוסם. עדכונים שוטפים

עריכה: איתי עמרם

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
בעקבות העימות בוטלו ריאיונות. נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

23:10

ברקע העימות בין הליכוד והימין החדש על תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, מטה ההסברה של קמפיין הליכוד ביטל הערב מספר ראיונות של שרים וח"כים בליכוד שתוכננו למחר בכלי התקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
העבודה תידרש להסביר. טל רוסו/ראובן קסטרו

21:10

ועדת הבחירות פנתה הערב (שני) למפלגת העבודה בנוגע לשיבוצו של אלוף (מיל') טל רוסו ברשימה. בפנייה, שהופנתה גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נכתב כי רוסו שירת כמפקד פיקוד העומק, במילואים בתנאי קבע, עד ה-10.5.17, וכי "לכאורה מתום שירותו הנ"ל לא חלפו שלוש שנים כנדרש בפסיקה", נכתב בפנייה. בוועדה הורו למפלגה להסביר את העניין עד לתחילת השבוע הבא.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "אלוף (מיל') טל רוסו השתחרר מצה"ל בפברואר 2014 וחזר לשירות מילואים לתפקיד מפקד מפקדת העומק, לבקשתו של הרמטכ"ל אייזנקוט. רוסו, לשעבר אלוף פיקוד דרום וראש אגף מבצעים הוא לוחם עתיר זכויות. אנחנו בטוחים שהדברים יובהרו והוא ייצג את אזרחי ישראל בכבוד בכנסת הבאה".

20:38

בצל פרסום פרטי התכנית המדינית של טראמפ, הופצו בווטסאפ שני סרטונים, האחד מזהיר כי נתניהו יחלק את ירושלים, בעוד שהשני מציג את אנשי הימין החדש כאנשי שמאל. בימין החדש ובליכוד מיהרו להתנער והכחישו מיידית כי הם עומדים מאחורי הסרטונים

אתר רשמי

19:12

עימות חריף בין הליכוד לימין החדש, זאת על רקע הפרטים שחשף חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, בנוגע לתכנית המדינית המתוכננת של הנשיא דונלד טראמפ. יו"ר הימין החדש נפתלי בנט אמר היוםז מן קצר לאחר פרסום הדברים, כי "יש סכנה ברורה ומיידית למול עינינו: הקמת מדינת פלסטינית. ביום שלאחר הבחירות ידחפו האמריקנים לממשלת נתניהו-לפיד-גנץ שתאפשר הקמת מדינה פלסטינית על כביש 6 ולחלוקת ירושלים, ונתניהו ייאלץ להתיישר".

בתגובה, בליכוד האשימו את בנט ושקד שכבר קיימו מגעים עם מפלגת כחול-לבן כדי להצטרף אחרי הבחירות. "כשבנט ושקד הקימו את 'הימין החדש' הם אמרו שעשו זאת כדי למשוך קולות מלפיד וגנץ בכדי להגדיל את גוש הימין, ושהם לא ירו בתוך הנגמ"ש. עכשיו הם באים בהאשמות שווא נגד הליכוד במטרה למשוך קולות מהליכוד. דבר שיביא לעליית ממשלת השמאל של לפיד-גנץ, שמפלגתם תהיה גדולה יותר מהליכוד".

16:30

מפלגת הליכוד הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית נגד כחול לבן ואבי ניסנקורן, זאת משום שהאחרון לא התפטר מתפקידו כיו"ר ההסתדרות. "מר ניסנקורן החליא באופן תמוה שלא לפרוש מראשות ההסתדרות תוך שהוא יוצא לחופשה ללא תשלום עד לבחירות וממשיך הלכה למעשה לעמוד בראשות אחד הארגונים החזקים במשק הישראלי", נכתב בתלונת הליכוד. "בכך יש כדי להעלות חשש מהותי כי הסיבה שמר ניסנקורן מבקש להישאר לעמוד בראש ההסתדרות הינה רצונו, וחמור מכך רצונה של מפלגת כחול-לבן, לרתום את מנגנון ההסתדרות לטובת מפלגת כחול לבן".

את התלונה הגיש בשם הליכוד עו"ד מיכאל דבורין, שנשכר על ידי קמפיין הליכוד כ"יועץ אסטרטגי לתחום המשפטי" ובינתיים מתמחה בהגשת תלונות נגד פוליטיקאים אחרים בדרישה שיפתחו נגדם בחקירה. בשבוע שעבר הוא הגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד בני גנץ ורוני אלשיך בדרישה לחקור את הפרסום בהארץ לפיו המשטרה התקשרה עם חברת המימד החמישי שבראשה גנץ עמד ללא מכרז והשבוע הגיש תלונה לפרקליט המדינה על ציוצים של אהוד ברק.

מכחול לבן נמסר: "ניסנקורן פועל ביושרה, לפי ייעוץ משפטי וכפי שהצהיר, יסיים את תפקידו עד להשבעת הכנסת".

16:55

בליכוד אמרו בתגובה לדבריו של לפיד, לפיהם יפנה אליהם להרכבת הממשלה הבאה, כי "לפיד וגנץ יקימו רק ממשלת שמאל חלשה בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, אין להם ברירה אחרת. הטלפון הראשון של לפיד יהיה לתמר זנדברג ממרצ שאמרה היום שהיא מוכנה לוותר על רמת הגולן. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל".

15:35

בימים האחרונים עובדי צוות קמפיין הליכוד הוחתמו על מסמך סודיות שכולל הסכמה לבדיקת פוליגרף והתחייבות לתשלום קנס בגובה מאה אלף שקלים על הדלפות מידע, במהלך הקמפיין וגם אחריו - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בדרישה חריגה שנועדה לשמור על מידור בקמפיין הליכוד, שמנוהל רובו ככולו על ידי מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא כל שיתוף כמעט של בכירי המפלגה.

12:10

יו"ר מרצ תמר זנדברג התייחסה לאמירתו של לפיד על ממשלה משותפת עם הליכוד, ואמרה כי "האמירה של לפיד אומללה ואני מקווה מאד שתצא הבהרה בהקדם". לדבריה, "בשביל ממשלת ימין יש כבר ליכוד. אני לא רוצה רק ממשלה בלי ביבי אלא גם בלי רגב, לוין וכל ההסתה שהליכוד מפיץ בשנים האחרונות. זה אפשרי רק בממשלת מרכז-שמאל. נראה שהשמאל מחויב לממשלת מרכז שמאל הרבה יותר ממרכז".

תמר זנדברג בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
"רוצה ממשלה בלי כל ההסתה שהליכוד מפיץ". זנדברג/ניב אהרונסון

13:25

שר האוצר משה כחלון התייחס להודעה הצפויה על כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "יש שמים וארץ בין לפני ואחרי שימוע. אם הוא מחכה לשימוע, סימן שהוא לא הכריע, אז מי אני שאכריע. אלה שאלות היפותטיות, ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום", אמר.

12:00

מפלגת העבודה הגיבה להקלטתו של יאיר לפיד, שבה הוא נשמע אומר כי מפלגת כחול לבן לא תקים גוש חוסם עם המפלגות הערביות ותפנה לליכוד להרכבת ממשלת אחדות. מהמפלגה נמסר כי "לפיד אומר בקולו שיקח את קולות מחנה השינוי וירכיב ממשלת ליכוד. הצבעה למפלגת העבודה היא תעודת הביטוח היחידה למהפך שלטוני".

כנס כחול לבן בגני התערוכה. ראובן קסטרו
"נפנה לליכוד, זה יהיה הליכוד שאחרי נתניהו". לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

10:10

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה כי מפלגת כחול לבן, בראשות בני גנץ ויאיר לפיד, תחבור לליכוד כדי להקים ממשלה, זאת בתגובה לדבריו של יאיר לפיד, לפיהם כחול לבן תפנה לליכוד כדי להקים ממשלת אחדות. יחימוביץ' כתבה בטוויטר כי "כל קול לגנץ הוא קול לשרים בממשלה בראשות נתניהו, וכל קול לעבודה הוא קול לממשלה בראשות גנץ. אנחנו מתחייבים להמליץ על גנץ בפני הנשיא יותר משגנץ ולפיד בעצמם מתחייבים להמליץ על גנץ".

09:00

יו"ר כחול לבן יאיר לפיד הבהיר כי בניגוד לטענת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המפלגה החדשה לא תקים גוש חוסם נגדו עם המפלגות הערביות. הוא אמר את הדברים בחוג בית בכרמיאל, וההקלטה פורסמה בכאן רשת ב'. "אין דבר כזה גוש חוסם, זו המצאה של ביבי", אמר לפיד. לדבריו, מפלגתו תפנה לליכוד בהרכבת הממשלה. "לא נקים עם המפלגות הערביות, כן נפנה לליכוד - זה יהיה הליכוד של אחרי נתניהו", ציין.



(עדכון ראשון 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully