וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת התעמולה: מי עומד מאחורי הסרטונים האנונימיים בימין?

בצל פרסום פרטי התכנית המדינית של טראמפ, הופצו בווטסאפ שני סרטונים, האחד מזהיר כי נתניהו יחלק את ירושלים, בעוד שהשני מציג את אנשי הימין החדש כאנשי שמאל. בימין החדש ובליכוד מיהרו להתנער והכחישו מיידית כי הם עומדים מאחורי הסרטונים

אתר רשמי

בצל הקרב שפרץ לאחרונה בימין, בין השאר בעקבות פרסום פרטי תכנית השלום המתוכננת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בידי יועצו הבכיר ג'ארד קושנר, במהלך היום (שני) התפתח קרב תעמולתי נוסף שכלל הפצת סרטונים אנונימיים.

בשעות אחר הצהריים הופץ תחילה סרטון באמצעות אפליקציית ווטסאפ, ובו קטעי ארכיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו מנאום בר אילן ב-2009. בסרטון המדובר, שולבו קטעים מדיווח של עיתונאי חדשות 13 ברק רביד, בנוגע לפרטיה המסתמנים של התכנית המדינית של טראמפ. הסרטון נחתם בכיתוב "בלי ימין חזק בממשלה - נתניהו יחלק את ירושלים", מבלי שצוינה זהות מפיצי הסרטון. על פניו, נושא הסרטון מתכתב עם העימות שהתגלע בין נתניהו ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט בעניין תכנית השלום, אולם בימין החדש הכחישו כי הם אלו שעומדים מאחורי הסרטון.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ
קרבות בנגמ"ש: עימות חריף בין הימין החדש והליכוד בעקבות דברי קושנר
כולם מדברים על שלום: המילה שנתניהו יעדיף להשאיר מחוץ לקמפיין

סרטון תעמולה אנונימי שהופץ בימין - 25 פברואר 2019. צילום מסך
מתוך הסרטון שהופץ נגד נתניהו/צילום מסך

אלא שמלחמת הסרטונים האנונימיים בימין לא הסתיימה בכך. בשעות הערב הופצו מסרונים ממשתמש המכונה "גוש ימין", עם מסר נגד הימין החדש. "נחשף: נציגים מהימין החדש קיימו מגעים עם לפיד-גנץ כדי להצטרף אליהם לאחר הבחירות", נכתב בהודעה, בצירוף קישור לסרטון.

בסרטון שצורף הוצגו חברי רשימת הימין החדש. בין השאר נכתב: "אלונה ברקת - תמכה ותרמה מכספה לגירוש מגוש קטיף; שירלי פינטו - פעילת יש עתיד, תומכת בברית הזוגיות ואלישיב רייכנר - חבר הנהלה בארגון השמאל 'תנועת הפריפריות'.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סרטון תעמולה אנונימי שהופץ בימין - 25 פברואר 2019. צילום מסך
מתוך הסרטון שהופץ נגד הימין החדש/צילום מסך

הסרטון נחתם בכיתוב "ימין חדש? שמאל ישן". עם זאת, בליכוד מכחישים כי המסרון נשלח מטעמם. "לא הפצנו שום סרטון נגד הימין החדש", אמרו וציינו כי "אנחנו יודעים מי הפיץ אותו". מאוחר יותר טענו גורמים בליכוד כי אנשי מפלגת כחול לבן של לפיד וגנץ הם אלו שעומד מאחורי הפצת הסרטון נגד בנט ושקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully