וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי יש עתיד הצטרפו לבקשה לפסילת עוצמה יהודית בבחירות

נציגי הסיעה בוועדת הבחירות המרכזית בכנסת הודיעו כי יצטרפו לבקשה שהוגשה על ידי מרצ, נגד התמודדתם של פעילי הימין איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי. במרצ בירכו: "לארגון טרור אין מקום בכנסת ישראל". עוצמה יהודית: מרצ והעבודה במצוקת מנדטים

מערכת וואלה!

נציגי סיעת יש עתיד בוועדת הבחירות המרכזית הודיעו היום (שלישי) כי יצטרפו לבקשה לפסילה של מועמדי "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי בהתמודדות לכנסת הבאה. המהלך מגיע על רקע התחייבות ראשי כחול-לבן לפעול בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע את כניסתם של תומכי כהנא לכנסת.

הבקשה עצמה הוגשה על ידי מרצ, נגד איחוד מפלגות הימין במסגרתו בן גביר ובן ארי מבקשים להתמודד לכנסת. במסגרת האיחוד, הצטרפה עוצמה יהודית לאיחוד הלאומי והבית היהודי בתיווכו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעתירה נטען בין היתר כי השניים מסיתים גזענות. לטענת מרצ, בן ארי ובן גביר "פעלו כדי ללבות את היצרים בזירות שונות".

במרצ הוסיפו כי השניים פעלו באופן דומה לאחר פיגועי טרור, "עת ניצלו באופן ציני את רגשות הפגיעה כדי להסית לפגיעה באוכלוסייה הערבית ולקרוא קריאות עידוד לכך, עת ניצלו את מעמדם במגרשי הכדורגל ובזירות אחרות כדי לקרוא לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית. הן בניסיונות החוזרים ונשנים 'להחיות' את דמותו ומשנתו של הרב כהנא, שתנועתו הוכרזה כארגון טרור, והן באמירות לפיהן אמנם ניתן לסגור את המבנים והמוסדות של תנועת כך, אך לא ניתן לשבור את רוחה. בעשותם כל אלה, פעלו המשיבים באופן שיש בו כדי להסית הציבור לגזענות בזויה ופסולה".

עוד בוואלה! NEWS
"בזה לכם, חבורת גזענים": העימות החריף בין יחימוביץ' לאח של בן גביר
פומפאו על תמיכת נתניהו ב"עוצמה יהודית": "לא מתערבים בבחירות"
איפא"ק נגד עוצמה יהודית: "מפלגה גזענית, לא ניפגש עם אנשיה"

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
מאמץ משותף למנוע את כניסתו לכנסת. איתמר בן גביר/ניב אהרונסון

עם קבלת ההודעה על הצטרפות יש עתיד, אמרו במרצ כי הם "שמחים על ההתגייסות ומודים לכל המפלגות שהצטרפו. לארגון טרור אין מקום בכנסת ישראל".

מוקדם יותר היום הגיבו בעוצמה יהודית בנוגע לעתירה והגדירו אותה "מביכה". לדבריהם, "ניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שהוגשה. לבקש לפסול את ד"ר בן ארי בגלל ביקורת על בג"ץ או לפסול את עו"ד בן גביר בגלל שייצג בתיק דומא ואמר שאסור להגדיר את התיק כתיק של טרור, זה עלבון לעולם המשפט וניכר שמרצ והעבודה במצוקת מנדטים ולכן מנסים לעסוק בגימיקים במקום במהות. שוב מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות ומתחסדות, וכפי הנראה בעיני מרצ לגיטימי לבקר את אבו מאזן מעודד הטרור, אך לא לגיטמי שבכנסת ישבו אוהבי ישראל הפועלים למען מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully