וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפא"ק נגד עוצמה יהודית: "מפלגה גזענית, לא ניפגש עם אנשיה"

השדולה הפרו-ישראלית פרסמה גינוי פומבי וחריג נגד הנעשה בזירה הפוליטית בישראל. "יש לנו מדיניות שבמסגרתה לא ניפגש עם המפלגה הגזענית". נתניהו, שתמך באיחוד מפלגת הימין הקיצוני עם הבית היהודי, צפוי להשתתף בוועידת הארגון בחודש הבא

צילום: אבי כהן

איפא"ק נגד עוצמה יהודית - כל העדכונים:

- השדולה הפרו ישראלית פרסמה גינוי נגד מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית"
- איפא"ק: "לארגון מדיניות רבת שנים שלא לפגוש את נציגי המפלגה הגזענית"
- הודעת הארגון חריגה, מאחר שאינו נוהג לבקר פומבית את הנעשה בזירה הפוליטית
- נתניהו, שעמד מאחורי איחוד עוצמה יהודית עם הבית היהודי, ינאם בוועידת הארגון

השדולה הפרו ישראלית איפא"ק פרסמה הערב (שישי) באופן חריג ביקורת נגד ההחלטה לשלב את נציגי "עוצמה יהודית" ברשימת הבית היהודי לבחירות הבאות. השדולה נמנעת בדרך כלל מהבעת ביקורת נגד ישראל בכלל ונגד מפלגות ספציפיות בפרט.

בשדולה החליטו לשתף בטוויטר הודעת גינוי למהלך מפי ארגון יהודי אחר, AJC, וכתבו: "אנחנו מסכימים. לאיפא"ק יש מדיניות ארוכת שנים לא לפגוש נציגים מן המפלגה הגזענית וראויה לגינוי".

בהודעת AJC נכתב בין השאר כי הארגון אינו נוהג להביע עמדות ביחס לבחירות בישראל, אולם "לאחר ההודעה כי מפלגת 'עוצמה יהודית', מפלגה חדשה שנוסדה בידי תלמידיו של הרב כהנא, כעת מועמדת לבחירות לכנסת, נכפה עלינו להשמיע את קולנו". עוד צויין כי "השקפת העולם של המפלגה מגונה. ערכיה לא משקפים את ערכי היסוד שעליה מבוססת מדינת ישראל". הם הסבירו כי קיימת אפשרות שחרף קיצוניות המפלגה לדבריהם, היא תיכנס לכנסת.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה ניוז:
הטר"ש הראשון לגנץ והאתגר של הליכוד: נתניהו מול הקומנדו המרובע
גנרלים על אזרחי: כשגולנצ'יק וצנחן יצטרכו להסתדר באותה מפלגה
הקרב על התדמית - ועל הכסף: שני הקלפים שכבר הביאו למהפך בישראל

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
"ראויים לגינוי". עו"ד איתמר בן גביר מעוצמה יהודית/ניב אהרונסון

"היסטורית, ההשקפה של מפלגות קיצוניות מימין ומשמאל נדחתה על ידי המפלגות במיינסטרים גם אם הדמוקרטיה התוססת בישראל אפשרה להן להתמודד", נכתב.

עוד נכתב כי "על ועדת הבחירות המרכזית בישראל להחליט, כפי שעשתה בעבר, אם בכלל לאפשר לעוצמה יהודית להתמודד בבחירות הקרובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחף לריצה משותפת של המפלגות תחת רשימה אחת, צפוי להשתתף בוועידת הארגון בחודש הבא בוושינגטון ולנאום בפני באי הכנס. ההודעה של איפא"ק היא הודעת הגינוי המשמעותית ביותר מצד הארגונים הפרו ישראלים בארצות הברית, לאחר שעד כה התבטאו בסוגיה בעיקר ארגונים יהודיים מן המרכז והשמאל של המפה הפוליטית.

דברי הגינוי של איפא"ק קיבלו חיזוק גם בזירה הפוליטית בישראל. יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה כי "כשהארגון שביבי בונה עליו את שיא הקמפיין שלו (כינוס שדולת איפא"ק) מוציא לבני טיפוחיו החדשים של ביבי כרטיס אדום - סימן שיש לו בעיה אמיתית. יש קווים אדומים והם עוברים בנציגים של ארגון הטרור כהנא חי בכנסת".

גם ח"כ אחמד טיבי התייחס לסערה, ואמר כי "נתניהו מכשיר את שרץ הכהניזם ותומכי עליונות הגזע היהודי, ומתכוון להכניס אותם לקואליציה. זה איום קיומי על המיעוט הערבי שכולם חייבים להתאחד מולו. נתניהו בנו של ההסטריון שכח לקרוא פרק חשוב בהיסטוריה של עמו".

ראש הממשלה ויו"ר סיעת הליכוד בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכפר המכביה.. TPS
עמד מאחורי החיבור שצפוי להוביל לכניסת המפלגה לכנסת. נתניהו/TPS

הגינוי החריג מהשדולה הפרו ישראלית מגיע לאחר שב-48 השעות האחרונות שקדמו למועד העברת הרשימות המתמודדות לכנסת, הופעלו מאמצים קדחתיניים להוביל לאיחוד בקרב מפלגות הימין הקיצוני. על הפרק עמד צירופה של עוצמה יהודית בה חברים אנשי הימין הקיצוני ברוך מרזל, איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין ומיכאל בן ארי.

המגעים בין הבית היהודי לעוצמה יהודית הגיעו למבוי סתום. אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל להשגת הסכמות בן הצדדים. נתניהו סיכם עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ להקמת בלוק טכני לפיו יחול חוק נורווגי מורחב לכל שרי המפלגה להתפטר לטובת הכנסתם של נציגים נוספים מהרשימה לכנסת. נתניהו התחייב לשריין את מקום 28 ברשימת הליכוד לנציג "הבית היהודי-האיחוד הלאומי", כשלאחר הבחירות יועבר הנציג למפלגה המאוחדת.

לבסוף בעוצמה לישראל הפשרה התקבלה והאיחוד אושר, אחר שרבני המפלגה - הרבנים דב ליאור, שמואל אליהו ויהודה קרוייזר - פנו להנהלת המפלגה בבקשה מראשיה "להתפשר" ולקבל את ההצעה, "היות שגורל ארץ ישראל על הכף". לאחר מכן, מזכירות עוצמה יהודית התכנסה לדיון חירום והחליטה לקבל את ההצעה "להצטרף לבלוק טכני".


בהכנת הכתבה השתתף אמיר בוחבוט.

(עדכון ראשון 22.2, 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully