וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "אם תכנית טראמפ תלויה בפלסטינים - זה לא יקרה"

26.2.2019 / 22:17

השר שהוא הגורם המדיני הבכיר ביותר בממשלה ששמר על דיאלוג מול בכירי הרשות הפלסטינית, התייחס לעסקת טראמפ והכריז כי "אין פרטנר". בכנס מפלגתו תקף גם את ניסנקורן על רצונו לבחון מחדש את תכנית מחיר למשתכן

סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: אביב אירגז

שר האוצר משה כחלון אמר הערב (שלישי) בכינוס חגיגי של הצגת רשימת מפלגת כולנו בראשון לציון כי "לא ראיתי את תכנית טראמפ אבל אם היא תלויה בפלסטינים, זה לא יקרה, אין פרטנר מדיני בצד השני". כחלון הוסיף כי ייתכנו עם העם הפלסטיני קשרים כלכליים ושיתוף פעולה בטחוני, אך "על ויתור על גבולות 67 מפלגת כולנו תגיד לא".

כחלון הוא הגורם המדיני הבכיר ביותר בממשלה ששומר על דיאלוג רציף מול בכירי הרשות הפלסטינית בשנתיים האחרונות, במסגרתו הוא נפגש באופן קבוע עם מקבילו הפלסטיני שוכרי בישארה , השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח, ואף היה הגורם הישראלי הבכיר ביותר שביקר ברמאללה בשנים האחרונות לפגישות עם ראש הממשלה ראמי חמדאללה.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
כחלון לקראת החלטת היועמ"ש על נתניהו: "יש שמים וארץ לפני ואחרי שימוע"
"בסוף נתניהו ישאב לנו קולות": כחלון יוצא לקרב על עתידו הפוליטי - וואלה! בחירות 2019
כחלון: "לא סוד שרצו אותנו משני הצדדים, לא נהיה סעיפי משנה"

השר משה כחלון, בכינוס חגיגי של הצגת רשימת המפלגה לכנסת ה21. אלעד מלכה, אתר רשמי
משה כחלון בכנס השקת רשימת כולנו, הערב/אתר רשמי, אלעד מלכה

"אין שר בממשלת ישראל שתחזק את היחסים הכלכליים עם הרשות הפלשתינית כמוני. עשיתי את זה מדאגה לביטחון ישראל. נפגשנו, שוחחתי איתם לפעמים בערבית, ואני אומר לכם ולא בשמחה אבל ישבתי עם כולם, ואין פרטנר מדיני בצד השני, ואומר לכם אדם שישב איתם שנים. גם אם יקבלו את משקלם בזהב, בעת הזאת אין פרטנר בצד השני. אם זה תלוי בפלסטינים, זה לא יהיה".

הדברים נאמרים ברקע ההיערכות לקראת פרסום תכנית טראמפ, שצפויה להיחשף בעוד כחודשיים, אחרי הבחירות. אתמול הסביר חתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר על חלק מפרטיה בריאיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית. לדבריו, התוכנית תוצג בקרוב ותכלול שרטוט גבולות כחלק מפתרון הקבע לצד הזדמנויות כלכליות חדשות עבור שני הצדדים. עוד הוסיף כי "אנחנו רוצים לראות את רצועת עזה והגדה המערבית מאוחדות תחת הנהגה אחת".

הריאיון נערך במסגרת ביקורו של קושנר באזור יחד עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, ועם שליחו לאיראן בריאן הוק. הם צפויים לבקר בערב הסעודית, באיחוד האמירויות, בקטאר ובעומאן על מנת לקבל התחייבויות כספיות וכלכליות לתמיכה בתוכנית השלום.

עוד באותו נושא

שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ

לכתבה המלאה
ג'ארד קושנר בראיון לסקי ניוז בערבית, 25 בפברואר 2019. צילום מסך
ג'ארד קושנר בראיון לרשת "סקיי ניוז" לרגל פרסום תכנית המאה של טראמפ/צילום מסך

התקרבות מועד פרסום התוכנית עמד שלשום במוקד עימות פומבי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הימין החדש שר החינוך נפתלי בנט. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, בנט טען בפתח ישיבת הממשלה כי "נתניהו והנשיא טראמפ מסוכמים על יציאה לתכנית הקמת המדינה הפלסטינית מיד לאחר הבחירות". עוד טען בנט כי נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "מתואמים שלא להציג את התכנית לפני הבחירות על מנת שלא להקשות על נתניהו, אבל ביממה או שתיים שלאחר הבחירות תוצג התכנית להקמת מדינה פלסטינית על 90% מהשטח, וחלוקת ירושלים. לפיד וגנץ ייכנסו לממשלה כממשלת שלום לאומית". לסיכום, הוא קרא להצביע למפלגת "הימין החדש" כדי למנוע זאת.

כחלון פנה לעסוק גם בנושאים הכלכליים, ותקף את אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות ומקום חמישי ברשימת כחול לבן, שאמר כי בממשלה הבאה יבחן את תכנית מחיר למשתכן, "המועמד לתיק האוצר מטעם כחול לבן מודיע הודעה יחידה שהוא יבטל את מחיר למשתכן. נראה לכם נורמלי? במשפט אחד הם שמו איקס על 50 אלף זוגות. לרצות את הקבלנים. לרצות את הספסרים בקרקע". כחלון המשיך ואמר כי "הם רוצים שהילדים שלנו לא יוכלו לקנות דירה לעולם. את מי אנחנו רוצים שם? את שטייניץ? את לפיד? את ניסנקורן? מי שרוצה להמר על החיים שלו ושל המשפחה שלו, בבקשה, ברצותו יוותר לעצמו או ילחם על מפלגה שנלחמת עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully