וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גדולי המסיתים ומחוקקי התועבה": יהדות התורה נאבקת על הקול החרדי

3.3.2019 / 18:46

אחרי שהציגו חזית אחידה עם נתניהו בסוגיית כתב החשדות, ביהדות התורה מפנים את הכוונת אל הליכוד בניסיון למנוע זליגת קולות. ח"כ ישראל אייכלר רמז לעבר חיים ביבס וח"כ אמיר אוחנה והאשים כי "גדולי המסיתים נגד החרדים נבחרו לרשימת הליכוד". בליכוד סירבו להגיב

עריכה: איתי עמרם

ביהדות התורה תקפו היום (ראשון) בחריפות את הליכוד, זאת ברקע החשש של בכירי המפלגה מזליגת קולות חרדים למפלגה בבחירות הקרובות לכנסת ה-21. ח"כ ישראל אייכלר האשים בהודעה שפרסם כי "גדולי המסיתים נגד החרדים בבית שמש, ובשאר ערי הארץ, וכן מחוקקי התועבה נבחרו לרשימת הליכוד. כל חרדי שמצביע לליכוד יכניס אותם לכנסת נגדנו". אייכלר כיוון ככל הנראה את דבריו נגד ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, שהוביל מאבק נגד חוק המרכולים יחד עם ראשי הרשויות, ונגד ח"כ אמיר אוחנה, הומו מוצהר ברשימת הליכוד. אייכלר טען כי "הליכוד הוא שותף קואליציוני אך אינו יכול להיות בית לחרדים".

ביהדות התורה ובש"ס חוששים מצעירים שהצביעו להן עד היום אך בבחירות הקרובות צפויים להצביע לליכוד, בין היתר מאכזבה מהמפלגות החרדיות שאינן מייצגות מספיק אותם אך גם בשל קמפיין "גיוועלד" שיעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב הבחירות לכאורה בטענה כי קיים חשש להפלת שלטון הימין בישראל. זו הפעם הראשונה שבמפלגות החרדיות מדברים על כך באופן גלוי, ופועלים לגייס את המצביעים הללו חזרה. כך למשל, בש"ס הובילו בשבועות האחרונים קמפיין שנועד לחבק את נתניהו כך שיהיה ניתן למנוע זליגה של מצביעים למפלגתו.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
"תל אביב הדרוזית" לא תשכח את חוק הלאום
עם הפנים לבג"ץ: המהלך הבא שעשוי לקבוע את גורל נתניהו
נתניהו בשיחת קמפיין הליכוד: "התקשורת מנסה להסתיר שגנץ הוא שמאל"

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"מחוקקי תועבה". אייכלר/ראובן קסטרו

באותה הודעה, אייכלר נימק את קריאותיו בכך ש"הליכוד הוא מפלגה חילונית מימי ז'בוטינסקי שהיה אויב החרדים והציע לשלול את זכות הבחירה מבעלי זקנים ופיאות". לדבריו, "אומנם אחריו הגיע מנחם בגין ועד היום יש בליכוד שותפים הגונים. אך עדיין ישנם נציגים ריאליים בליכוד שמתאימים ליש עתיד".

אייכלר הוסיף כי "ראשי הערים האיומים ביותר כמו ראש עירית טבריה וראש המרכז לשלטון מקומי, גם הם ליכודניקים", וכי "הליכוד לא הכניס אף נציג חרדי במקום ריאלי, כי הוא יודע שמי ששייך לשבט החרדי לא יצביע ליכוד".

בהמשך דבריו, אייכלר הצביע על החלטת יהדות התורה לתמוך בנתניהו, למרות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשקול הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע. "אנחנו שותפים במאבק נגד העריצות המשפטית והעוול שבהפיכה השלטונית נגד נתניהו, אבל זה לא מצדיק שמצביע חרדי יבגוד בהוריו באחיו ובילדיו הנאנקים תחת גזירות השלטון החילוני, ויצא להצביע למפלגה חילונית. זאת גם אם הליכוד גרוע פחות ממפלגות השמאל האנטי דתי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אורי מקלב. ראובן קסטרו
"הליכוד מייצר סחף". מקלב/ראובן קסטרו

למתקפה של ח"כ אייכלר, הצטרף גם ח"כ אורי מקלב, חברו למפלגה, שאמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "הליכוד מייצר את האווירה הזו בכדי ליצר סחף". לדבריו, "זה חלק מאסטרטגיה ליצור אווירה שחרדים מצבעים לליכוד בניסיון להישאר המפלגה הכי גדולה מול גנץ ולפיד. מי שמוצא לעצמו היתר להצביע לליכוד בגלל מצבו של ראש הממשלה כאות הזדהות עמו ידע כי ממפלגת הליכוד יוצאים מידי שבוע הרבה פעולות ויוזמות שמצביע חרדי לא יכול להסכים איתם. הליכוד לא רק מצטרף אלא אף יוזם חקיקה הפוגעת במסורת ישראל, שלמות הבית ושמירת השבת".

מקלב הוסיף כי מצביעי מפלגתו "הם מצביעים ערכיים", וטען כי המפלגה תצא בקרוב בקמפיין שבו יוסבר כי "אנחנו שותפים אמינים ויציבים לחיזוק ממשלת ימין כך שמי שיצביע ליהדות התורה תומך גם בשלטון הימין".

"להימנע מלתקוף בתוך הנגמ"ש"

בעקבות הדברים, זאב פליישמן, הנציג החרדי ברשימת הליכוד המשובץ במקום ה-45 קרא ליהדות התורה "להימנע מלתקוף בתוך הנגמ"ש". "מרגע בחירתי לרשימת הליכוד חזרתי ואמרתי כי איננו מעוניינים בלנגוס קולות מהמפלגות החרדיות אלא פונים לאותו קהל שהצביע בעבר למפלגות אווירה שלא עוברות את אחוז החסימה כמו אלי ישי ודומיו, מה שפוגע בימין כולו", אמר.

הוא אף התייחס לטענה בעניין ראש עיריית טבריה, ואמר כי נתניהו לא תמך ברון קובי, אלא ביריבו יוסי בן דוד. "בעקבות הדברים גם פניתי באופן אישי לאייכלר ומקלב, לקבוע מועד משותף להפגנה של פעילי ליכוד חרדים ויהדות התורה מול ביתו של ראש עיריית טבריה רון קובי שמערער את החיים הרגועים בעיר ומקדם אג'נדה של שנאה ופירוד לבבות". הוסיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully