וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: אין עילה חוקית לפסילת איחוד מפלגות הימין | עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! NEWS

4.3.2019 / 21:41

מנדלבליט התייחס לפניותיו של ראש ועדת הבחירות בנוגע להתמודדות הימין החדש. ראשי כחול לבן סיירו ברמת הגולן. גנץ התייחס לטענות הליכוד בנוגע להקמת גוש חוסם עם המפלגות הערביות. כל עדכוני הבחירות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

ככל שמועד הבחירות מתקרב, רצף ההתרחשויות בזירה הפוליטית הולך ונעשה צפוף. מערכת וואלה! NEWS עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השונות בדרך לקלפי. כל ההתבטאויות, המהלכים, האיחודים, המתקפות והתגובות של השחקנים המרכזיים ומטות המפלגות - במקום אחד.

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
נאום נתניהו, הערב/ראובן קסטרו

21:37

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, הגיב בטוויטר לדיווח שחמאס מאיים בהסלמה במידה וישראל לא תעביר לו 20 מיליון דולר: "מי שנכנע בפעם הראשונה לסחטנות של מחבלים, צריך להבין שהוא חותם על 'משכנתא לכל החיים'. הצד השני יציב לו מידי חודש עוד ועוד דרישות". (אור רביד)

עוד באותו נושא

היועמ"ש לוועדת הבחירות: אין מניעה להתמודדות טל רוסו בבחירות

לכתבה המלאה

20:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) בכנס השקת קמפיין הליכוד ותקף את גנץ ולפיד. "פה אין תסריטים, או פרוטוקולים. אתם יודעים למה? כי אתם, אנחנו, אני, מדברים מהלב. אני לא מדבר באיזה תסריט שהכניסו לי לפה, כמו צנון", אמר.

בפתח הכנס נתניהו לחץ את ידו של גדעון סער. הוא בירך את חברי רשימת הליכוד: "לא נבחרתם באקראי על ידי יחצנים במשרד פרסום, אתם נבחרת של אנשים מוכשרים, של צעירים וצעירות מבטיחים".

יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר הורה למהדורות החדשות לשדר את הנאום בעיכוב של עשר דקות, זאת כדי לאפשר לעורכיהן למנוע תעמולת בחירות. (טל שלו ודניאל דולב)

20:11

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הגיש הערב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, את עמדתו בנוגע לעתירות שדרשו לפסול רשימות ומועמדים שונים. בנוגע לעתירות שדרשו לפסול את שתי הרשימות הערביות - רע"מ-בל"ד וחד"ש-תע"ל, מטעמים של תמיכה בטרור ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית או דמוקרטית, קבע היועץ כי יש לדחות את העתירות שכן "לא הצטברה 'מסה ראייתית קריטית' המתחייבת לשם פסילת רשימה. כך נקבע גם לגבי העתירה שדרשה לפסול את מועמדותו של ד"ר עופר כסיף מטעם חד"ש.

מנדלבליט סבר כי יש לדחות גם את העתירות הקוראות לפסול את איחוד מפלגות הימין, ואת ריצתו של אלי בן דהן ברשימת הליכוד, לאחר שקבע שאין עילה חוקית לפסול אותן. (דניאל דולב)

18:52

יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר הורה למהדורות החדשות שלא לשדר את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת כנס הצגת רשימת המפלגה לכנסת בשידור חי, אלא בעיכוב של 10 דקות. מלצר, שפרסם את קביעתו בעקבות עתירת מפלגת העבודה, נימק כי מטרת הצעד היא לאפשר לעורכי המהדורות לבחון אם בדבריו של נתניהו קיימת תעמולת בחירות בניגוד לחוק.

נתניהו מתח ביקורת נגד ההחלטה וקרא לגולשים להצטרף לנאום בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. "‫כל ערב ערוצי התעמולה של השמאל נותנים במה מלאה למפלגת השמאל של לפיד וגנץ; רק במקרה של הליכוד זה 'תעמולת בחירות'", צייץ נתניהו בטוויטר.

16:17

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (שני) לוועדת הבחירות המרכזית את עמדתו בנוגע למועמדותו של פנחס עידן, יו"ר ועד רשות שדות התעופה, במסגרת רשימת הליכוד. על פי החוק, עובד מדינה שנמצא באחת מארבע הדרגות הגבוהות ביותר בסולם התעסוקתי של הגוף בו הוא מועסק, לא יכול להתמודד לכנסת. בשבוע שעבר כתב יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, כי לוועדה נודע שבחודש ינואר ביקש עידן מרשות שדות התעופה להוריד את דרגתו בסולם התעסוקתי של הרשות מהרמה הגבוהה ביותר, 30, לרמה 26.

היועמ"ש קבע כי קיימות שאלות רבות שעליהן לא הצליח לקבל מענה, ודרושות כדי להכריע באופן חד משמעי. כך , למשל, השאלה מהי משרתו העדכנית של עידן, האם הורדתו בדרגה כללה גם שינוי תפקיד, והאם מדובר בפעולה שניתן להפוך אותה בחזרה לפי בקשתו. "ככל שלא יינתן מענה לסימני השאלה העובדתיים", נכתב, "דומה כי קיים קושי באישור מועמדותו". (דניאל דולב)

ראשי מפלגת כחול לבן בסיור בצפון, 4 במרץ 2019. אלי אשכנזי
סיור מפלגת כחול לבן בצפון/אלי אשכנזי

16:15

ראשי כחול לבן סיירו היום (שני) בגבול רמת הגולן, והבהירו כי יש לחזק את הריבונות הישראלית באזור, והדגישו את חשיבותו האסטרטגית לישראל. "כשנמצאים ברמת הגולן זה הזמן לדבר על האתגרים הביטחוניים שאיתם אנחנו צריכים להתמודד", אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ. "מדינת ישראל ידעה לאורך השנים מגוון איומים רחב ומשתנה. כאן במקום הזה גם בוגי לחם, גם גבי לחם גם אני פעלתי בצורה מבצעית. היום אנחנו פוגשים פה התארגנות של טרור, חזית איראנית שמתלבשת לנו על גבולה של מדינת ישראל. אנחנו נדע לטפל בכל איום בכל אחת מהזירות ככל שיידרש. נבנה קבינט מאוזן קבינט אחראי ותקיף. נעשה את מול צה"ל וגופי הביטחון, ולא מול גופי התקשורת". הוא הוסיף כי "לעולם לא נרד מרמת הגולן, נמשיך לפתח אותה לחזק בה את ההתיישבות והתשתיות". (אלי אשכנזי)

11:50

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב ליו"ר ועדת הבחירות בנוגע להתמודדותו של אלוף (במיל') טל רוסו ברשימת מפלגת העבודה. לטענת מנדלבליט, אין מניעה להתמודדותו של רוסו, שכן עברו שלוש שנים של תקופת צינון מתום שירות הקבע שלו, לפי החוק.

ראשי מפלגת כחול לבן בסיור בצפון, 4 במרץ 2019. אלי אשכנזי
גנץ בסיור בצפון, היום/אלי אשכנזי

11:25

יו"ר כחול לבן יאיר לפיד פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה עם המועמדת במקום העשירי ברשימתו, אלוף (במיל') אורנה ברביבאי, וכתב כי הוא "גאה לעבוד עם נשים חזקות שלא עושות מה שאומרים להן, אלא מה שהן חושבות שנכון". אמש התנצל לפיד על כך שציין כי "יש שתי נשים ברשימה וגם הן לא כל כך ממושמעות" בתגובה לשאלה על מיעוט נשים ברשימת כחול לבן.

הציוץ של לפיד:

ראשי מפלגת כחול לבן בסיור בצפון, 4 במרץ 2019. אלי אשכנזי
סיור ראשי כחול לבן בצפון, היום/אלי אשכנזי

11:21

מפלגת הליכוד הגיבה לדבריו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפיהם הטענות שיקים גוש חוסם עם המפלגות הערביות שגויות. "ללפיד וגנץ אין ממשלה בלי גוש חוסם של המפלגות הערביות. עופר שלח הודה שהם יקימו גוש חוסם עם המפלגות הערביות, מיכאל ביטון אמר שהם ישבו איתן בממשלה, וגנץ פסל ישיבה עם נתניהו. לכן זה חשבון פשוט: או ביבי או טיבי. על זה הבחירות".

11:20

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לטענות על הרכבת קואליציה בראשותו בפתח סיור באזור הצפון. לדבריו, "מאוד שמחים להגיע פה לצפון המאוד יפה והמאוד חשוב הזה. לפנינו יום ארוך, נעסוק בדברים מהותיים של חקלאות, פריפריה וביטחון. אני מעריך שבאו לכאן מכל המפלגות, זו ההזדמנות שלי לומר לכם שכל אלה שצוללים בסקרים מאיזושהי סיבה, ומתחילים להמציא סיפורים של 'אלו ילכו עם טיבי ואלו ילכו עם כהנא', הכול לא נכון. אנחנו נקרא לממשלת אחדות עם כל המפלגות, עם מפלגת הליכוד שתצטרף אלינו וכל אחד שהוא ציוני ושפוי שיצטרף אלינו". (אלי אשכנזי)

טל רוסו מצטרף למפלגת העבודה, מסע"ת בית המפלגה, ת"א 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
רוסו/ראובן קסטרו

10:48

מפלגת העבודה עתרה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לאסור את שידורי נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב. בעתירה שנשלחה לשופט כתב היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד גיא בוסי, כי נאום הבחירות יהיה מורכב מדברי תעמולה, וכי לפי חוק הבחירות יש לאסור את שידורו.

08:30

מפלגת העבודה פרסמה הודעת תמיכה במועמד המוצב שני ברשימתה, אלוף (במיל') טל רוסו, בעקבות הודעת ההבהרה שפרסם עיתון "ידיעות אחרונות" לפיה דבריו בריאיון שהעניק למוסף בסוף השבוע עוותו. "כפי שידענו מהרגע הראשון, הדברים שיוחסו לאלוף (במיל') טל רוסו לא נאמרו מעולם. מילה טובה לידיעות אחרונות על לקיחת אחריות. צעד כזה מגביר את אמון הציבור בתקשורת. אנחנו מחויבים לתושבי העוטף והדרום ונגן עליהם בכל מצב", נכתב בדף המפלגה בטוויטר.

הציוץ של רוסו מהבוקר:

07:15

אלוף (במיל') טל רוסו, ששוריין למקום השני ברשימת מפלגת העבודה, התייחס בטוויטר להודעת ההתנצלות מטעם "ידיעות אחרונות" על עיוות דבריו בריאיון שהעניק למוסף "7 ימים". "במשך כל סוף השבוע האחרון כאבתי את העיוות המוחלט של דבריי בריאיון. נשכתי את השפתיים, אבל ידעתי שבסוף האמת תצא אל האור. תושבי עוטף עזה, אתם גיבורים אמיתיים", כתב רוסו. בעיתון פורסמה היום התנצלות עקב הפרסום השגוי כי רוסו טען שעל תושבי עוטף עזה היה לגלות "יותר חוסן" לנוכח טרור העפיפונים. היום צפויה החלטה בעניין התמודדותו של רוסו בבחירות.

06:30

עיתון "ידיעות אחרונות" פרסם הודעת הבהרה לגבי עיוות דברי אלוף (במיל') טל רוסו בריאיון עמו שפורסם בסוף השבוע במוסף "7 ימים". "בבדיקה נוספת של תמלול הריאיון, התברר כי רוסו לא אמר את הדברים שיוחסו לו לגבי תושבי עוטף עזה", לשון ההתנצלות. במוסף פורסם בסוף השבוע כי רוסו טען שעל תושבי עוטף עזה היה "לגלות יותר חוסן" לנוכח טרור העפיפונים, ואף נכתב כי כינה את התנהגותם "בכיינות".

אורנה ברביבאי מצטרפת ל"יש עתיד", בית סוקולוב, 1 בינואר 2019. שלומי גבאי
לפיד וברביבאי/שלומי גבאי

22:49

ח"כ יאיר לפיד הגיב לביקורת על מיעוט הנשים ברשימת כחול לבן לכנסת, אך הסתבך בבדיחה שעוררה מחלוקת בקרב רבים. לפיד, הסביר כי מדובר בבעיה טכנית, שכן רשימת כחול לבן הוקמה תוך לילה אחד. לאחר מכן הציג את ארנה ברביבאי, וביקש ממנה לקום כדי שיראו אותה. כשסירבה, השיב בחיוך: "רואים, יש שתי נשים ברשימה וגם הן לא כל כך ממושמעות, אומרים לה לקום, לא קמה". לפיד הגיב על כך בעמוד הטוויטר שלו: "מתנצל בפני הנשים שנפגעו. זו הייתה בדיחה לא מוצלחת".

20:30

יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס הצהירה כי לא תחבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו, אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יחליט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. "אין מדובר ב'עוד אירוע' שגרתי, זה עניין מרכזי, מיוחד, וקשה מאוד", אמרה. "המלצה להעמיד ראש ממשלה לדין - בכפוף לשימוע - בעבירות חמורות על טוהר המידות, מחייבת התייחסות ואמירה ברורה ומדויקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully