וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסתה לגזענות: היועמ"ש המליץ לפסול את בן ארי מהתמודדות

בתשובה לעתירה נגד שניים מחברי איחוד מפלגות הימין, הודיע מנדלבליט כי הוא תומך בפסילת מועמדותו של בן ארי לכנסת. בנוגע לחברו למפלגה בן גביר אמר מנדלבליט כי מצבור הראיות "מטריד ביותר", אך אין למנוע ממנו להתמודד. עוצמה יהודית: "יש גבול לצביעות"

צילום: מפלגת כחול לבן

היועמ"ש המליץ לפסול את מועמדות בן ארי | כל הפרטים

- היועמ"ש המליץ לפסול את מועמדות בן ארי בעילה של הסתה לגזענות
- מנדלבליט קבע כי אין מניעה לגבי התמודדותו של בן גביר
- עוצמה יהודית על מנדלבליט: "לא ראוי להיות היועץ המשפטי של ישראל"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המליץ הערב (שלישי) לא לאפשר למיכאל בן ארי להתמודד לכנסת ה-21 בעילה של הסתה לגזענות לפי חוק יסוד הכנסת. זאת, בתשובה לעתירה שהוגשה בין היתר על ידי מרצ, ח"כ סתיו שפיר (העבודה) והתנועה הרפורמית ליו"ר ועדת הבחירות שלא לאפשר את התמודדותם של בן ארי וכן של איתמר בן גביר, המועמדים מטעם איחוד מפלגות הימין.

ביחס לבן גביר, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי אף שמצבור הראיות "מטריד ביותר", אך אין מניעה ממנו להתמודד. בהחלטתו הסביר מנדלבליט כי בן גביר "התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת", אך נוכח המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקת בית משפט העליון, "דינה של הבקשה בעניינו להידחות".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מסתמן: פנחס עידן יפרוש ממועמדותו בליכוד בגלל קשיים משפטיים
סקר וואלה! NEWS | אחרי הכרעת היועמ"ש: הימין חוזר להוביל בקרב הגושים
בל"ד תובעת 280,000 שקל מעמית סגל: "קרא לנו ארגון טרור"

חבר הכנסת מיכאל בן ארי יוצא מתוך הצגת מסקנותיה של ועדת פלסנר, יולי 2012. עומר מירון
"עילה של הסתה לגזענות". בן ארי/עומר מירון

מנדלבליט הסביר כי עיקר המשקל לעמדתו היא ל"דברים אשר נאמרו בקולו של בן ארי, בסרטונים שונים בעת האחרונה, שחלקם אף הועלו לעמוד הפייסבוק של 'עוצמה יהודית עם מיכאל בן ארי'". לפי עמדתו, הציטוטים מלמדים באופן מובהק כי בן ארי "מסית לליבוי יצרים שיטתי על יסוד לאומי-אתני נגד האוכלוסייה הערבית, באופן המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום. בן ארי קורא לשלילה אלימה של זכויות האוכלוסייה הערבית, לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית, המאובחנת כמובן לפי יסוד לאומי-אתני, כ'אומה רצחנית', 'בעלי אופי בוגדני ורצחני', אנשים שמבינים 'רק כח'".

עוד הדגיש כי מדובר ב"יעד מרכזי ושליט של המועמד, ולא נושא טפל ושולי" וכי בן ארי "פועל למען מימוש מטרות אלו לשם הפיכתם מרעיון להגשמתו וההתמודדות בבחירות נועדה למימוש המטרה או להגברת המעשה".

בעמדתו של מנדלבליט הוסבר כי אף שבעבר לא נמנעה מבין ארי התמודדות בכנסת, "עיקר המשקל בבחינת הסוגיה ניתן לראיות והתבטאויות של בן ארי מהעת האחרונה. אין מדובר בהתבטאות בודדה של בן ארי, או בהתבטאויות ספורדיות. מדובר בהתבטאויות עקביות, לאורך תקופת זמן משמעותית ומהעת האחרונה".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
"מצבור ריאיות מטריד ביותר". בן גביר/ניב אהרונסון

בעוצמה יהודית אמרו כי "רק אתמול הודיע מנדלבליט שהוא מתנגד לפסילה של מפלגות בל"ד, חד"ש ותע"ל, מפלגות שמסיתות נגד מדינת ישראל, תומכות טרור מובהקות שמעודדות פגיעה ביהודים וחברי כנסת מתוך הרשימות הללו סבורים שרצח חיילים ומתיישבים הוא דרך לגיטימית להתנגדות למדינת ישראל".

בעוצמה יהודית אמרו כי הם מקווים שחברי ועדת הבחירות יבהירו ליועמ"ש ש"יש גבול לצביעות" ואמרו על מנדלבליט כי "יועץ משפטי שמכשיר את אויבי ישראל ומבקש לפסול את ד"ר בן ארי לא ראוי להיות היועץ המשפטי של מדינת ישראל. הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות ומחר בוועדה נוכיח שעמדת היועמ"ש היא חסרת בסיס משפטי".

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
"בן ארי מסית לליבוי יצרים שיטתי". מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

איחוד מפלגות הימין הגיבו להמלצת היועץ המשפטי לממשלה, ואמרו כי "עמדת היועמ"ש המצדד בפסילתו של ד"ר בן ארי מלהתמודד לכנסת בעוד שעמדתו מאפשרת לחברי הכנסת הערבים שתומכים בטרור ומסיתים כבר שנים נגד מדינת ישראל להתמודד, היא לא פחות משערוריה. זו אותה פרקליטות שהגנה בחירוף נפש על זכותה של חנין זועבי לכהן בכנסת ישראל. אז טיבי וזועבי כן אבל ד"ר בן ארי שבניו משרתים ביחידות קרביות לא. אין סוף לצביעות.

באיחוד המשיכו, "שלטון הפקידים בפעולה וזו מציאות מפחידה. מישהו כנראה שם לו למטרה להפיל את שלטון הימין והוא פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו. אנו בטוחים שעמדה זו לא תתקבל ורצון העם יישמע ביום הבוחר כראוי במדינה דמוקרטית".

תמר זנדברג בכנס התנועה לאיכות השלטון במודיעין, 4 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
במרצ עתרו. יו"ר מרצ תמר זנדברג/ניב אהרונסון

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג בירכה על החלטתו של מנדלבליט ואמרה כי "בתגובה לעתירת מרצ היועמ"ש מוציא כרטיס אדום לגזענים שנתניהו ניסה להכניס לכנסת. גזענות זה קו אדום מנוגדת לחוק ולא תהיה בכנסת".

בין העותרים נגד בן ארי נמנית כאמור התנועה הרפורמית, שגם תטען מחר בפני הוועדה באמצעות עו"ד אורלי ארז לחובסקי. מהתנועה נמסר בתגובה כי "היועמ"ש קבל את ההחלטה הראויה לנוכח התשתית הראייתית החד משמעית שהציגה התנועה בעתירתה ביחס למיכאל בן ארי ועמדותיו הגזעניות. אנו קוראים לשר כחלון ולמפלגתו להסיק את המסקנות הנדרשות ולהצטרף לתומכים בבקשת הפסילה, כך שניתן יהיה להבטיח לה רוב בקרב חברי הוועדה". לדבריהם, "התנגדות לפסילתו של בן ארי, לאחר פרסום עמדתו הברורה של היועמ"ש, תטיל צל של ממש על טענתו של השר כחלון כי הוא מייצג את הימין השפוי והממלכתי".

יו"ר העבודה אבי גבאי אמר בתגובה להחלטת היועמ"ש כי "אין מקום לכהניסטים בכנסת. היועמ"ש הרים לנתניהו דגל אדום. הדיל המושחת של נתניהו כמעט הקים את כהנא לתחיה והכניס את בן ארי לכנסת. נמשיך להיאבק כדי שמורשת הגזענות של כהנא לא תקום לתחיה".

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully