וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פנחס עידן יפרוש ממועמדותו בליכוד בגלל קשיים משפטיים

ועדת הבחירות דנה בקשיים שעלו ממועמדותו של יו"ר רשות שדות התעופה במקום ה-19 ברשימת הליכוד, בעקבות דרגתו הגבוהה כעובד מדינה. פרישתו הצפויה תהווה מכה קשה עבור פטרונו הפוליטי, השר חיים כץ. מסתמן: רשימת הליכוד תקודם במקום אחד

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

מועמד הליכוד פנחס עידן צפוי לפרוש בעקבות הדיונים בוועדת הבחירות בקשיים שעלו בנוגע לחוקיות מועמדותו. עידן הוא יו"ר ועד רשות שדות התעופה והוא נבחר במקום ה-19 ברשימת הליכוד. החלטתו המסתמנת מגיעה לאחר שהודה בדיון כי "לצערי נראה שזה הולך על פסילה".

על פי החוק, עובד מדינה שנמצא באחת מארבע הדרגות הגבוהות ביותר בסולם התעסוקתי של הגוף בו הוא מועסק, לא יכול להתמודד לכנסת. בשבוע שעבר העביר יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, פנייה לליכוד וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שלטענתה התעוררו קשיים משפטיים עם מועמדותו של עידן. בפנייתו ליועמ"ש כתב מלצר כי לוועדה נודע שבחודש ינואר ביקש עידן מרשות שדות התעופה להוריד את דרגתו בסולם התעסוקתי של הרשות מהרמה הגבוהה ביותר, 30, לרמה 26.

פרישתו המסתמנת של עידן היא מכה קשה עבור השר חיים כץ, שנחשב לפטרונו הפוליטי ותמך בו בבחירות המקדימות. עם פרישתו מסתמן שרשימת הליכוד תקודם במקום אחד, אך מועמדים במחוז השפלה שבו הוא נבחר עשויים להגיש עתירות פנימיות.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS | אחרי הכרעת היועמ"ש: הימין חוזר להוביל בקרב הגושים
כחול לבן מנצחת בבחירות בבליך: "לא מחפשים לפגוע בול בתוצאות"
שלום בית, לכאורה: לחיצת היד של נתניהו ו"האויב מבית" דוחה את המערכה הבאה

פנחס עידן בדיון פסילת מועמדים, כנסת, 5 במרץ 2019. שלומי גבאי
עידן/שלומי גבאי

עו"ד עמית חדד, המייצג את עידן, אמר כי לתפקיד יו"ר ועד העובדים אין דרגה קבועה: "יו"ר הוועד זה משהו שהוא אחר ושונה מכל תפקיד אחר ברשות, ובכלל מכל מה שיש בשירות הציבורי". עוד הוסיף כי הירידה שלו בדרגה אינה פיקטיבית. "מדובר בירידה אמיתית בדרגה, עם משמעות כלכלית כבדה מאוד", הדגיש.

חדד ציין כי עידן ביקש גם את חוות דעתו של היועץ המשפטי של רשות שדות התעופה - לו עומדת לדבריו, המומחיות הרלוונטית לנושא. "הוא שאל אותו אם יוותר על ארבע דרגות, האם הוא יהיה כשיר להתמודד בבחירות לכנסת, והתשובה הייתה ללא סייג, 'כן' ברור ומוחלט, והוא פעל בצורה הזאת", אמר.

עוד באותו נושא

מי יישאר ומי ייפסל? ועדת הבחירות דנה במועמדות עידן

לכתבה המלאה
פנחס עידן בדיון פסילת מועמדים, כנסת, 5 במרץ 2019. שלומי גבאי
הדיון בוועדה, הבוקר/שלומי גבאי
דיון בכנסת בנושא פסילות מועמדים 5 במרץ 2019. רוני כנפו
הדיון בוועדה, היום/רוני כנפו

מלצר הורה לסיים את הדיון והבהיר: "תודיעו אם יש שינוי כלשהו, ואם לא - צפו להחלטה. אני מציע שתשקלו את הדברים". בסיום דבריו אמר עידן: "אין לי הרבה מה להוסיף. היה חשוב לי הדיון הזה כי מצטייר ציבורית שאנחנו עשינו איזה קומבינה, וזה פוגע ברמה האישית. אם לא הייתי מסתמך על חוות דעת משפטית, ואני התייעצתי גם עם יו"ר ההסתדרות. את המחיר שילמתי. ולצערי נראה שזה הולך על פסילה".

הוועדה דנה בטל רוסו ובאלי בן דהן

במקביל הוועדה דנה גם במועמדותו של האלוף (במיל') טל רוסו, ששוריין במקום השני ברשימת העבודה לכנסת. בפניית ועדת הבחירות נכתב כי רוסו שירת כמפקד פיקוד העומק במילואים בתנאי קבע, וכי לא עברו שלוש שנים כנדרש מתום תקופת שירותו זה. החוק מחייב את בכירי מערכת הביטחון בתקופת צינון, אולם אינו מתייחס למקרים שונים, בהם שירות מילואים בתנאי קבע.

כמו כן, ועדת הבחירות המרכזית החליטה שלא לפסול את ריצתו של אלי בן דהן במקום ה-28 בליכוד. ההחלטה התקבלה ברוב של 19 נגד 10, במסגרת הדיון בחוקיות איחוד מפלגות הימין, לצד שיבוצו של בן דהן ברשימת הליכוד. מנדלבליט סבר כי יש לדחות גם את העתירות הקוראות לפסול את האיחוד והשיבוץ של בן דהן, לאחר שקבע שאין עילה חוקית לפסול אותן.

(עדכון ראשון: 16:55)

טל רוסו בדיון פסילת מועמדים בכנסת, 5 במרץ 2018. שלומי גבאי
רוסו ופרקליטו בדיון בוועדה, הבוקר/שלומי גבאי
דיון בכנסת בנושא פסילות מועמדים 5 במרץ 2019. רוני כנפו
הדיון בוועדה, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully