וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אינקוויזיציה וסיאוב": מתקפה חריפה בימין נגד הרבנות הראשית

10.3.2019 / 22:05

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען בכנס בנושאי דת ומדינה כי "הרבנות סובלת מהשתלטות עוינת של חרדים", וכי יש להוציא את משרד הפנים מידיהם. "יש הקצנה חסרת תקדים". בצלאל סמוטריץ' טען כי "30 שנות שלטון חרדי הובילו לסיאוב במערכת"

צילום: שלומי גבאי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יצא היום (ראשון) במתקפה חריפה נגד הרבנות הראשית וטען כי היא סובלת מהשתלטות עוינת של חרדים. "הרבנות צריכה להחליט או שהיא רבנות או שהיא אינקווזיציה", אמר ליברמן בכנס של ארגון 'עתים' והמרכז למשפט יהודי ודמוקרטי. "אף אחד במועצת הרבנות לא מקבל את הרבנות.יש הקצנה חסרת תקדים".

ליברמן, שממקד בימים אלה את קמפיין הבחירות שלו גם בנושאי דת ומדינה, התייחס גם לסוגיית תיק הפנים בקואליציה הבאה. "משרד הפנים חייב לעבור מש"ס למפלגות ציוניות", אמר. "אנחנו מתכוונים להילחם על משרד הפנים ולא להשאיר בידי חרדים. תנועות הימין עוברת הדתה. זה לא תמיד היה כך. ז'בוטינסקי וטרומפלדור נסעו בשבת ומדי פעם אכלו אוכל כשר. אנחנו צריכים יהדות מקרבת מחבקת ולא מרחיקה. אנחנו בעד מסורת ישראל ונגד כפיה דתית".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו פנה לפטרונו של אלי ישי כדי למנוע את ריצתו בבחירות - וסורב
עדיין נאהבים, עדיין נעימים: דרעי וליברמן אוהבים ושונאים בקרב המנדטים
מתחזקים בפייסבוק: יהדות התורה משתכללת, ויש כבר מתנגדים

אביגדור ליברמן בכנס "בחירות קשות" - כנס מנהיגי מפלגות בנושא יהדות, מסורת ודמוקרטיה.
של ארגון 'עתים' באוניברסיטת בר אילן. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
"רבנות או אינקוויזיציה". ליברמן, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

במסגרת הכנס בו נאומו מתמודדים נוספים, הרבנות ספגה ביקורת מח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי. "30 שנות שלטון חרדי הביאו לחילול השם במערכת שירותי הדת, הביאו סיאוב. חייבת להיות רבנות ראשית ממלכתית", אמר.

בהמשך עלו נושאים נוספים הקשורים בסוגיות דת ומדינה. שר הפנים לשעבר גדעון סער, שעסק פעמים רבות בסוגיית פתיחת העסקים בשבת, אמר כי בשבת "כל אחד צריך לחיות לפי ערך חייו ואמונתו", אך ציין כי יש לשלב זאת עם עניין יום המנוחה לכל אדם. "לא פשוט לשלב בין העקרונות. אני בעד כל מה שקשור לנושא הבילויים בשבת, שיהיה הכל פתוח, בתי קפה, מסעדות, ים, קולנוע. בעיני צריך להיות פתוח לכל מי שרוצה. אך צריכים לשאול עצמנו האם אנחנו רוצים שבעוד 30 שנה הרחוב בשבת יראה כמו מנהטן, או אם אני רוצה ששבת תהיה כמו כל יום חול? חייבים להיות עקרונות ברורים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יו"ר סיעת האיחוד הלאומי ממפלגת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' כעת בכנס "בוחרים צעירים" באוניברסיטת תל אביב.. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
חילול וסיאוב. סמוטריץ', היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

משתתף נוסף מן הצד הימני של המפה הפוליטית, המתפאר בחזון של הפרדה מוחלטת מדת ומדינה, הוא יו"ר זהות משה פייגלין. "המדינה לא צריכה לדאוג לתחבורה ציבורית בשבת או ביום חול", אמר. "אנחנו רוצים להפריד דת ומדינה, לא כשרות, לא נישואין. תפקיד המדינה לדאוג לביטחון פנים ולצבא. אחד ההסכמים של האזרח למדינה - ויתור של האזרח על חלק מזכויותיו. על גבי זה מגיעות תפיסות שונות, חלקן מצמצמות חלקן מרחיבות. מבחינתי החירות היא ערך עליון, ומה שנדרש כדי לקיים את היהדות".

גדעון סער בכנס "בחירות קשות" - כנס מנהיגי מפלגות בנושא יהדות, מסורת ודמוקרטיה.
של ארגון 'עתים' באוניברסיטת בר אילן.. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
"לא פשוט לשלב". סער, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully