וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על תיק החינוך: לנתניהו אין מספיק יכולת עמידה

11.3.2019 / 20:23

ראשי איחוד מפלגות הימין השיקו את קמפיין הבחירות ללא עוצמה יהודית, שתנהל קמפיין בחירות נפרד. סמוטריץ' התייחס לדבריו של נתניהו לפיהם ישאיר את תיק החינוך בידיו. "זה לא תלוי בנתניהו, אלא בכוח שנקבל במהלך הבחירות"

צילום: ערוץ 20

השקת קמפיין איחוד הימין - כל העדכונים:

- סמוטריץ' על תיק החינוך: "הדבר לא תלוי בנתניהו"
- יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ': "לשרטט תכניות עבודה במשרדי הממשלה"
- יו"ר הבית היהודי הרב פרץ: "עתיד שלטון הימין מונח על הכף"
- הרב פרץ: "לא ייתכן שאזרחים יבחרו ממשלה ובסוף שופטים יחליטו"

אירוע השקת הקמפיין של איחוד מפלגות הימין לבחירות לכנסת ה-21, למעט עוצמה יהודית שמנהלת על פי סיכום קמפיין נפרד, נפתח הערב (שני) בירושלים תחת הכותרת "מחויבים ליותר", סיסמת הבחירות של המפלגה. במהלך הכנס נאמו יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, וכן יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהתייחס לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שתיק החינוך יישאר בידי הליכוד ולא יועבר לידיו.

"היינו כולם עדים בימים האחרונים בשידור חי לתהליך קלאסי שממחיש עד כמה חשוב שנהיה גדולים וחזקים בבחירות האלה" אמר סמוטריץ'. "הליכוד היא מפלגה טובה אבל רחוקה מלבסס שלטון ימין אמיתי. ראינו פחד שלא לומר היסטריה מכך שנקבל את תיק החינוך וראינו יישור קו כמעט אוטומטי עם הלך הרוח הזה. זה נתניהו, איש מוכשר ועתיר זכויות אבל איך לומר בעדינות: בלי מספיק יכולת עמידה. השאלה איזה תיקים נקבל בממשלה הבאה לא תלויה במה שנתניהו הבטיח בעבר או במה הוא אומר היום, זה תלוי רק בדבר אחד - כמה כוח נקבל בבחירות"

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אם הליכוד ירכיב את הממשלה - תיק החינוך יישאר בידינו"
הם נ-ג-ר-ר-י-ם: הפח הערבי של נתניהו הוא ההזדמנות של גנץ

בצלאל סמוטריץ' בכנס השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
"אין מספיק יכולת עמידה". סמוטריץ', הערב/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

סמוטריץ' הוסיף ופירט: "כדי להפיג, ולו במעט, את החששות באזורי חיוג מסוימים של השמאל מאיתנו, אני רוצה לשרטט כאן כמה תכניות עבודה שנשאף בעזרת השם לקדם במשרדי הממשלה. נתניהו לא רצה לתת לנו את תיק המשפטים , כולנו יודעים איך זה נגמר. מבטיח לכם שזה לא יעבוד אחרת גם הפעם. פחד נובע מבורות, אז כדי להפיג את החששות בשמאל, אני רוצה לשרטט את תוכניות העבודה במשרדי הממשלה. אם נחזיק בתיק החינוך - אנחנו מחויבים למצוינות בכל התחומים, מחויבים לחיזוק מעמד המורה. מערכת החינוך אינה שונה משירותים אחרים. מחויבים להפסקת ההדתה בלימודי האזרחות, סטודנטים בהשכלה גבוהה לא יותקפו על רקע אידואולגי רק על רקע השקפתם. יש מי שמפחד מאיתנו, אז בואו נדבר על המשרד לביטחון הפנים - אתם מבינים כמה זה לא דמוקרטי ומסוכן שכל כך הרבה כוח בלי בקרה? מה שטוב ודמוקרטי לצה"ל, יהיה טוב למשטרת ישראל".

סמוטריץ' סיים ואמר: "בשביל כל התיקים ותכניות העבודה הללו אנחנו צריכים הרבה מנדטים. נכון להיום המפתח הוא שלושה מנדטים לשר. אז בשביל לממש רק את התכניות שפרשתי כאן בקצרה, בלי לעמוד בפני הדילמה במה לבחור ועל מה לוותר, אנחנו צריכים 12 מנדטים... זה התפקיד שלכם בחודש הקרוב".

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
"עתיד שלטון הימין מונח על הכף". הרב פרץ, הערב/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

לנאומו של סמוטריץ' קדם נאומו של הרב פרץ, שנכנס לתפקידו לאחר פרישתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מהמפלגה. "עתיד שלטון הימין וארץ ישראל מונח על הכף", אמר. "הבחירות הן על עתידה של מדינת ישראל. המחויבות שלנו היא המחויבות לדרך. דרך התורה בגאון, דרך התורה, העם והארץ. הדרך הזו איננה מגזרית אלא שייכת לביטחון, למשפט, לכלכלה, לחינוך, להתיישבות ולפריפריה. בביטחון מחויבות להכיל את תושבי הדרום ולהכריע את החמאס".

בדומה לסמוטריץ', גם הרב פרץ מתח ביקורת על מערכת המשפט. "לא יכול להיות שאזרחי ישראל ילכו לקלפי, יבחרו ממשלה, אבל שופטים יקבעו מדיניות". אחר כך אמר "בכלכלה - המחויבות שלנו שהצמיחה תחלחל לכלל האוכלוסייה".

ראשי איחוד מפלגות הימין בערב השקת הקמפיין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין, הערב/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

בהמשך התייחס לתחומים נוספים כמו ההתנחלויות ואמר כי "קיימת מחויבות לבנות הרבה יותר יישובים בנגב ובגליל, ביהודה ושומרון ולא להחריב לעולם עוד בית אחד. עברתי גירוש, אני יודע מה זה להחריב בית - זה קשה מנשוא. כדי לעצור את תוכנית המאה של טראמפ צריך מפלגה חזקה לצדו של נתניהו ותעבור מהגנה להתקפה ולריבונות. בחינוך - מחויבות להעמיק את הזהות היהודית של ילדי ישראל. זו המחויבות שלנו כלפי הדור הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully