וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קיבלתם הודעה לבוחר? כך תוכלו לאתר את הקלפי שבה תצביעו

לקראת יום הבחירות ב-9 באפריל נשלחו הודעות לבוחר לכתובת הרשומה בפנקס הבוחרים. אם לא קיבלתם הודעה כזו או שכתובתכם אינה מעודכנת - ניתן לברר היכן אתם מצביעים באתר משרד הפנים. ומה עוד צריך להביא איתכם לקלפי?

חרדים מצביעים בבני ברק, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
מצביעים בבחירות ב-2015, בני ברק/ראובן קסטרו

עם התקרבות יום הבחירות, בימים האחרונים נשלחו הודעות לבוחר לאזרחי ישראל הרשומים בפנקס הבוחרים. ההודעות נשלחו בדואר לכתובת המעודכנת בפנקס, כלומר זו המופיעה ברישום במשרד הפנים. בשלב זה לא ניתן לעדכן את הכתובת הרשומה בפנקס, שכן הוא נסגר ב-14 פברואר. עם זאת, ניתן לאתר את הקלפי שאליה שובצתם באתר משרד הפנים. לשם הבירור תצטרכו להצטייד במספר תעודת זהות ובתאריך הנפקת תעודת הזהות שלכם.

הבחירות לכנסת ה-21 יתקיימו ביום שלישי, 9 באפריל 2019. הבחירות מתקיימות באופן מסורתי ביום שלישי, כשבעה חודשים לפני המועד המקורי בו היו אמורות להתקיים. במסגרת הבחירות נדרשים אזרחי ישראל הרשומים בפנקס הבוחרים להגיע לקלפיות ולהצביע עבור המפלגה הראויה ביותר בעיניהם לייצגם בבית הנבחרים - הכנסת.

ביום הבחירות יוצבו ברחבי הארץ 10,720 קלפיות, זאת בנוסף ל-96 קלפיות בנציגויות ישראל בחו"ל. 3,949 מתוך הקלפיות שיוצבו בישראל יהיו נגישות למי שיכולת הניידות שלו מוגבלת.

בחירות 2015, אזרחים מצביעים בירושלים\ 17 במרץ, 2015. טלי מאייר
קלפי בתל אביב, 2015/טלי מאייר

הקלפיות פתוחות משעה 7:00 בבוקר ועד 22:00 בערב. ביישובים קטנים, בבתי סוהר ובבתי חולים, הקלפיות יהיו פתוחות בין השעות 8:00 ל-20:00. לוועדת הקלפי מותר לסגור אותה מוקדם יותר מהשעות האמורות רק אם הצביעו כל בעלי זכות ההצבעה בה.

חיילים, שליחי משרד החוץ, עובדי מדינה בחו"ל, שליחי המוסדות הציוניים, מאושפזים בבתי חולים, נשים השוהות במעון לנשים מוכות, אסירים ועצורים, וכן אזרחים בעלי מוגבלויות השוהים דרך קבע במוסדות מסוימים רשאים להצביע בהסדרי הצבעה מיוחדים במעטפות כפולות, כלומר לא בקלפי שאליה הוצבו. כמו כן, מי שניידותו מוגבלת רשאי להצביע בקלפיות נגישות, אם הקלפי שאליה הוצב אינה מותאמת עבורו. שוטרים רשאים להצביע בכל קלפי, אולם עליהם לבוא במדים (אלא אם המשטרה אישרה הצבעה שלא במדים) ולהציג תעודת שוטר או אמצעי זיהוי אחר ותעודת הצבעה מיוחדת. בנוהל מעטפות כפולות, ההצבעה נעשית באופן רגיל, אך המעטפה שבה שם המצביע את פתק ההצבעה שלו מוכנסת למעטפה נוספת, שעליו פרטי המצביע. זאת, על מנת להעבירה לאתר ספירת הקולות המרכזי של ועדת הבחירות, שם מוודאים שלא התבצעה הצבעה כפולה.

עוד באותו נושא

כמה קולות שווים מנדט אחד, ואיפה הולכים להצביע? מדריך בחירות 2019

לכתבה המלאה
בחירות 2015, תושבים מצביעים. תל אביב 17 במרץ, 2015. יותם רונן
אזרחים מצביעים בבחירות לכנסת ה-20, 2015/יותם רונן

לשם מימוש ההצבעה, תצטרכו להצטייד בתעודה מזהה בהגעתכם לקלפי. התעודות הקבילות על פי חוק הן תעודת זהות, דרכון ישראלי בתוקף, רישיון נהיגה בתוקף או תעודת חבר כנסת. חבר ועדת הבחירות יסמן את הבוחר בספר הבוחרים כמי שהגיע לממש את זכותו להצביע, וישאיר אצלו את התעודה המזהה עד לסיום הליך ההצבעה. לאחר הסימון, יגיש חבר הוועדה למצביע מעטפה שעליה שתי חתימות של חברי ועדת הבחירות. עם מעטפה זו, ייגש הבוחר לפרגוד. במעטפה יש לשים פתק אחד בלבד שעליו שם הרשימה המועדפת על הבוחר. אין לכתוב על הפתק או לשים פתקים נוספים במעטפה, שכן הדבר יגרום לפסילת הקול. את המעטפה יש לסגור באמצעות סרט ההדבקה, וביציאה, לשלשל אותה לתיבת הקלפי. בסיום ההליך כולו, תתקבל בחזרה התעודה המזהה.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully